×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

به گزارش ميليتاری نيوز، ساعت ۲۱:۲۵ دقیقه شب گذشته (پنج شنبه) به وقت دمشق، رژیم صهیونیستی باز هم به خاک سوریه حمله کرد و چند موشک را به سمت استان دمشق شلیک کرد.

یک منبع میدانی در گفت وگو با ميليتاری نيوز به جزئیات حملات صورت گرفته اشاره کرد و افزود: موشک های شلیک شده، مناطق نظامی و مواضع نیروهای ارتش سوریه را در حومه غربی استان دمشق هدف قرار دادند.

بیشتر بخوانید

جزئیات تحویل ۵۰ موشک مجهز به کلاهک‌های شیمیایی به گروه‌های تروریستی توسط متخصصان فرانسوی

این منبع میدانی با بیان این که منطقه «الکسوه» در غرب استان دمشق هدف اول حملات موشکی بود، گفت: حملات موشکی به مناطق غربی و جنوب غربی استان دمشق حدود ۷۵ دقیقه ادامه یافت.

وی با توضیح این مطلب که صدای انفجارها تا مناطق مرکزی شهر دمشق به وضوح شنیده شد، افزود: مناطق مختلف دیگری از جمله حومه شمالی استان قنیطره، حومه جبل الشیخ و روستاهای واقع  در مثلث مرگ (مرز استان های دمشق، قنیطره و درعا) هدف حملات موشکی قرار گرفتند.

این منبع میدانی تصریح کرد: پدافند هوایی ارتش سوریه با شلیک نخستین موشک به سرعت فعال شد و به حملات رژیم صهیونیستی واکنش به موقع و قاطع نشان داد.

2395925 - جزئیات حملات موشکی صهیونیست‌ها به غرب استان دمشق/ پاسخ کوبنده پدافند هوایی ارتش سوریه با سامانه‌های دفاعی S۲۰۰  و موشک‌های سام + نقشه میدانی و تصاویر

وی با بیان این که همزمان سایر سامانه های دفاعی در مرز جولان به حملات موشکی پاسخ دادند، گفت: براساس اطلاعات به دست آمده، تمامی موشک های شلیک شده به اهداف مورد نظر اصابت نکردند.

این منبع میدانی از هدف قرار گرفته شدن و انهدام حداقل ۴ موشک شلیک شده خبر داد و افزود: پدافند هوایی مستقر در منطقه «الدیماس» دمشق بیشتر از سامانه های دیگر دفاعی به حملات موشکی صهیونیست ها پاسخ داد.

2395923 - جزئیات حملات موشکی صهیونیست‌ها به غرب استان دمشق/ پاسخ کوبنده پدافند هوایی ارتش سوریه با سامانه‌های دفاعی S۲۰۰  و موشک‌های سام + نقشه میدانی و تصاویر

2395924 - جزئیات حملات موشکی صهیونیست‌ها به غرب استان دمشق/ پاسخ کوبنده پدافند هوایی ارتش سوریه با سامانه‌های دفاعی S۲۰۰  و موشک‌های سام + نقشه میدانی و تصاویر

براساس اخبار به دست آمده، پرواز جنگنده ها و پهپادهای رژیم صهیونیستی در مناطق مرزی جولان اشغالی و لبنان ادامه دارد و برخی منابع میدانی از احتمال حملات مجدد به خاک سوریه خبر داده اند.

به گزارش ميليتاری نيوز، برخی منابع خبری اعلام کردند که ارتش سوریه از سامانه دفاعی S۳۰۰ برای پاسخ به حملات موشکی استفاده کرده اما یک منبع میدانی در گفت وگو با ميليتاری نيوز گفت: پاسخ به حملات موشکی صهیونیست ها با سامانه دفاعی S۲۰۰ و موشک های پیشرفته سام صورت گرفته است.

2395926 - جزئیات حملات موشکی صهیونیست‌ها به غرب استان دمشق/ پاسخ کوبنده پدافند هوایی ارتش سوریه با سامانه‌های دفاعی S۲۰۰  و موشک‌های سام + نقشه میدانی و تصاویر

این منبع میدانی به اخبار منتشر شده درباره ساقط شدن جنگنده رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: تاکنون مشخص نشده حملات رژیم صهیونیستی از طریق جنگنده صورت گرفته یا شلیک موشک های زمین به زمین اما این واقعیت میدانی به اثبات رسیده که جنگنده ها به راحتی توسط سامانه های S۳۰۰ هدف قرار می گیرند و ساقط می شوند و همین مسئله نشان می دهد احتمال حملات از طریق شلیک موشک های زمین به زمین قوی تر است.

2395927 - جزئیات حملات موشکی صهیونیست‌ها به غرب استان دمشق/ پاسخ کوبنده پدافند هوایی ارتش سوریه با سامانه‌های دفاعی S۲۰۰  و موشک‌های سام + نقشه میدانی و تصاویر

وی با توضیح این که تایید خبر ساقط شدن جنگنده صهیونیست ها به زمان بیشتری نیاز دارد، گفت: البته صدای یک انفجار قوی در حد فاصل منطقه نظامی تحت کنترل روسیه تا حومه منطقه «جبل الشیخ» شنیده شده اما از جزئیات آن خبری در دسترس نیست و احتمال دارد این انفجار نتیجه رهگیری و ساقط شدن موشک های رژیم صهیونیستی توسط موشک های سامانه دفاعی ارتش سوریه بوده که به اشتباه ساقط شدن جنگنده رژیم صهیونیستی تلقی شده است.

به گزارش ميليتاری نيوز، در حال حاضر، آرامش نسبی در منطقه برقرار شده اما نیروها و پدافند هوایی ارتش سوریه در آماده باش کامل هستند تا به هرگونه حملات احتمالی واکنش نشان دهند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.