×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2390952 - رسانه صهیونیستی:ترامپ طرح«معامله قرن»را به تعویق می اندازد

به گزارش روسیا الیوم به نقل از شبکه 10 تلویزیونی رژیم صهیونیستی، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از دونالد ترامپ در خواست کرده بود تا پایان بحران سیاسی داخل کابینه موعد طرح «معامله قرن» را به تعویق اندازد.

بیشتر بخوانید:

جنگ و معامله قرن؛ اسرائیل بدنبال چیست؟

موشک‌های مقاومت پاسخی بود به «عادی‌سازی»

ماجراجویی عمان به کجا ختم می‌شود؟

بر اساس این گزارش، نتانیاهو ترجیح می دهد تا طرح معامله قرن اکنون اعلام نشود، چراکه در طرح ترامپ، رژیم صهیونیستی نیز باید به فلسطینی ها امتیازاتی بدهد، مساله ای که سبب می شود مواضع نتانیاهو در مقابل رقبای سیاسی اش در حزب «خانه یهود» به رهبری نفتالی بنت وزیر آموزش در کابینه رژیم صهیونیستی تضعیف شود.

این رسانه صهیونیستی افزوده است: اختلافات میان نتانیاهو و بنت ممکن است در طرح صلح آمریکا تاثیر داشته باشد.

نتانیاهو از چهارشنبه هفته گذشته که «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ کابینه از سمت خود استعفا کرد و گفت که حزبش-«اسرائیل خانه ماست»-نیز از ائتلاف حاکم خارج خواهد شد در مخمصه قرار گرفته است.

طی روزهای اخیر برخی از احزاب از جمله «خانه یهودی» و «کلنا» از تصمیم خود برای خروج از ائتلاف خبر داده و خواهان برگزاری انتخابات زودهنگام شده اند.

بنابر گزارش شبکه 10 تلویزیونی رژیم صهیونیستی احتمالا دونالد ترامپ طرح به اصطلاح صلح خود را ماه فوریه (بهمن/اسفند) سال آینده میلادی منتشر خواهد کرد.

براساس طرح معامله قرن، دولت فلسطین با مرزهای موقت شامل نیمی از کرانه باختری و نوار غزه بدون قدس اشغالی می شود که بررسی مساله پناهندگان را نیز در برمی گیرد.

صهیونیست ها سالهاست که برای قدس طرح های درازمدتی در دست اجرا دارند؛ مهمترین طرح صهیونیست ها در این راستا، ایجاد قدس بزرگ است.

اشغالگران قدس در طرح (توطئه) قدس بزرگ قصد جداکردن محله های فلسطینی نشین مثل شعفاط، کفر عقب و ابودیس و در مقابل آن الحاق شهرک های صهیونیست نشینی چون «آریئِل» را به قدس دارند و تلاش می کنند یک قدس بزرگ به وجود آورند که خالی از فلسطینیان باشد. صهیونیست ها برای ایجاد قدس بزرگ، توافقاتی چون اسلو و قطعنامه های سازمان ملل را زیرپا گذاشته و از خط سبز که مرز سرزمین های اشغالی و کرانه باختری محسوب می شود، نیز ده ها کیلومتر فراتر رفته اند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.