×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2379711 - برای نخستین بار تل آویو اذعان کرد که جرات حمله به سوریه را ندارد

به گزارش ميليتاری نيوز، رای الیوم در مطلبی اعلام کرد: اسرائیل برای نخستین بار اعتراف کرد که جرات حمله به سوریه پس از اینکه ارتش سوریه سامانه اس ۳۰۰ را تحویل گرفته است، ندارد.

این رسانه نوشت: اظهارات کسینا سویتلووا عضو کمیته سیاست خارجی کنیست اسرائیل که تاکید کرد که جنگنده های اسرائیلی حمله جدیدی به سوریه از زمانی که دمشق سامانه اس ۳۰۰ را دریافت کرده است، حائز اهمیت است زیرا ادعاهای قبلی اسرائیل مبنی بر اینکه جنگنده های این رژیم حملاتی پس از تحویل سامانه هم انجام داده اند، خط بطلانی می کشد.

بیشتر بخوانید:

ماجراجویی جدید ترکیه برای حفظ توافق سوچی

رای الیوم آورده است: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل بارها قصد سفر به مسکو برای دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را برای از بین بردن شرایطی که میان اسرائیل و روسیه پس از سرنگونی هواپیمای روسی ایجاد شده را داشته که با مخالفت روبرو شده است.  وی بیش از صدبار سعی کرده که القا کند که رژیمش قادر به نابودی اس ۳۰۰ که معادله راهبردی منطقه را تغییر داده، است.

این رسانه می نویسد: آنچه نتانیاهو نمی خواهد درک کند این است که پوتین را نمی شود گول زد زیرا وی اساسا در دوستی با نتانیاهو ناخرسند است و بعید نیست که سرنگونی هواپیمای روسی این فرصت طلایی را به وی داده تا از شر این دوستی و تبعات آن رها شود به ویژه پس از آنکه نخست وزیر اسرائیل همه خطوط قرمز را زیر پاگذاشت و با هدف قرار دادن مراکز سوری در فاصله چند کیلومتری پایگاه هوایی روسیه در لاذقیه به روسها اهانت کرد.

رای الیوم نوشت: نتانیاهو که بیش از ۲۰۰ بار به سوریه حمله کرده است جرات تکرار این حملات را ندارد زیرا به خوبی می داند که واکنش روسی-سوری مشترک ویران کننده خواهد بود و از این رو سکوت اختیار کرده است و در عین حال گزینه ای هم ندارد.

این رسانه آورده است: سوریه از جنگ قوی ظاهر خواهد شد. نتانیاهو در آینده جرات حمله به سوریه را نخواهد داشت زیرا با واکنشی آماده و دردناک این بار روبرو خواهد شد و هر که نظر دیگری در این زمینه دارد، بیان کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.