×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2373696 - ایجاد دفتر نظامی صربستان در تهران

به گزارش ميليتاری نيوز، سفیر جمهوری صربستان در تهران  گفت: طی هفته جاری بعد از ۲۶ سال نماینده‌ای از ارتش صربستان به تهران سفر می‌کند و دفتر نظامی به منظور همکاری بین دو وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران و جمهوری صربستان در محل سفارت ایجاد می‌شود که تنها در حوزه دفاعی مسئولیت دارد.

وی همچنین درباره این که دولتش چه دیدگاهی نسبت به تحریم‌ها علیه ایران دارد، گفت: بسیار واضح است که این‌ها، تحریم های آمریکا و نه تحریم‌های بین‌المللی است. موقعیت صربستان مانند اتحادیه اروپا است و ما مشکلی نداریم و همان طور که اتحادیه اروپا به دنبال ساز و کاری برای ادامه داشتن روابط تجاری و اقتصادی با ایران است ما هم به تبعیت از آن‌ها عمل می کنیم.

وی ابراز کرد: ما هم در تحریم‌ها قرار داشتیم و می دانیم که تحریم‌ها اگر ضد یک دولت است در واقع علیه مردم یک کشور انجام می‌شود و ما مخالف تحریم‌ها هستیم.

وی تصریح کرد: من نخستین دیپلمات صرب در عربستان بودم، خدا را شکر که اکنون در ایران هستم، ایران کشوری است   که نه تنها دخالتی در امور دیگران ندارد بلکه از تروریسم حمایت نمی کند و او خود هدف تروریسم است. حتی در کتابم نوشته‌ام که حزب الله گروه تروریستی نیست، گروه جامع شیعی در لبنان است و در سیاست، پارلمان،‌ اقتصاد و … مشارکت دارد.

سفیر جمهوری صربستان در تهران همچنین بیان کرد: خوشحالم که می‌توانم بگویم در ایران هیچ مشکلی به لحاظ امنیتی وجود ندارد و فکر می‌کنم ما می‌توانیم از ایران در بحث مبارزه با تروریسم بسیار بیاموزیم، برخی می گفتند ایران از تروریسم حمایت می‌کند اما می دانم که این گونه نیست. به یاد دارم آقای بروجردی که رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس ایران بود سفری به بلگراد داشت و با وزیر خارجه ما دیدار کرد. بنده آن‌جا به وزیر خارجه‌مان گفتم هیچ کشور شیعی از تروریسم حمایت نمی کند و حتی تروریست ندارد.

این دیپلمات صرب خاطرنشان کرد: من مطمئن بودم که این حرف را گفتم و افتخار می‌کنم که  در ایران هستم، پیش از این در لیبی، اردن، سوریه و عربستان بودم اما حضور در ایران بهترین لحظات زندگی من تاکنون بوده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.