×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

به گزارش ميليتاری نيوز، وزارت دفاع قطر در بیانیه‌ای با اشاره به راه‌اندازی دو خط تولید جنگنده‌های تایفون و هاوک تی۲ برای این کشور در شهر وارتون انگلیس اعلام کرد: هدف از طرحی که با عنوان “الذاریات” کلید خورده، تقویت و توسعه توانمندی‌های نیروی هوایی قطر با به‌روزرسانی جنگنده‌های آن جهت حفاظت از کشور است.

این پروژه توسط خالد بن محمد العطیه، وزیر دفاع این کشور کلید خورد.

قطر و انگلیس در دسامبر ۲۰۱۷ قرارداد صادرات ۲۴ جنگنده تایفون و ۹ جنگنده هاوک را به امضا رساندند.

العطیه که در سفری از پیش اعلام نشده وارد انگلیس شده بود، از تجهیزات جدیدی که قرار است از آنها برای آغاز ساخت دانشکده فنی در قطر استفاده شود نیز بازدید کرد.

2367984 - افتتاح خط تولید جنگنده های قطری در انگلیس+عکس

در بیانیه وزارت دفاع قطر آمده است، این دانشکده به طور کلی نقش مهمی در خدمت به تمامی نهادها و بخش‌های دولتی قطر و به شکل خاص در خدمت به نیروهای مسلح قطر خواهد داشت.

در مراسم راه‌اندازی این خط تولید سرهنگ حمد جاسم المری، وابسته نظامی قطر در انگلیس و سرهنگ جاسم محمد المناعی، مدیر پروژه “الذاریات” حضور داشتند.

تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر ژوئیه گذشته گردان هوایی مشترک نیروی هوایی قطر و انگلیس را در کلید زد. راه‌اندازی این دو خط تولید در همین راستا است.

در بیانیه وزارت دفاع قطر آمده است، هدف از این گردان مشترک تقویت توانمندی‌های نیروی هوایی قطر در زمینه اقدام و دفاع مشترک است. گردان مشترک نقش مهم و سازنده‌ای در حمایت از حریم هوایی قطر در جریان مسابقات جام دنیای 2022 خواهد داشت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.