×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2333756 - امیر سیاری:همه تجهیزات نظامی را خودمان تامین می کنیم

به گزارش ميليتاری نيوز، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش در مراسم تجدید میثاق با ارمان های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به مناسبت 24 مهر روز عقیدتی سیاسی، با حضور در جمع خبرنگاران  با بیان اینکه بابت توفیق زیارت مرقد مطهر امام راحل خداوند بزرگ و منان را سپاس می‌گوییم، اظهار داشت: 24 مهرماه سالروز تشکیل سازمان عقیدتی سیاسی ارتش را گرامی می‌داریم وبه روح بلند امام(ره) که با فرمان ایشان، این سازمان در ارتش جمهوری اسلامی ایران شکل گرفت، درود می‌فرستیم.

وی افزود: امام(ره) فرمودند ماموریت سازمان عقیدتی سیاسی ارتش نزدیک کردن دل‌ها به خداوند است این معانی بسیاری را در بر دارد و سازمان عقیدتی سیاسی ارتش بر مبنای این حرکت کرده و تا به امروز موفق بوده است تا این ماموریت بزرگ را به خوبی انجام دهد.

امیر سیاری با بیان اینکه می‌خواهم از زاویه دیگری به این جمله و تدبیر حضرت امام (ره) در بحث تشکیل سازمان عقیدتی سیاسی ارتش اشاره کنم، تصریح کرد: یک بُعد از فرمایشات امام «معنوی» و «نزدیک کردن دل ها به خداوند» است اما بُعد دیگری نیز وجود دارد که کمتر به آن توجه شده است.

رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش  ادامه داد: ما در بحث مقایسه توان رزمی هر کشور با کشور دیگر، مولفه‌های فیزیکی و غیر فیزیکی است.این ها مشخص است، اما به یک بُعد کمتر توجه می‌شود و آن بُعد مولفه‌های برتر ساز است.

وی ادامه داد: این مولفه‌های برترساز که نیروهای مسلح ایران را بر دیگران برتری می دهد نزدیک کردن دل ها به خدا است و نقش عقیدتی سیاسی در ارتش جمهوری اسلامی ایران بالا بردن توان معنویت بوده تا به کمک آن ما بتوانیم با تکیه بر انسان‌هایی با ایمان، اعتقاد و معنویت محور بتوانیم توانمان را آنقدر بالا ببریم که علی‌رغم مشکلاتی که احتمالا ممکن است در بحث تجهیزات داشته باشیم، هیچ دشمنی این جرأت را به خود ندهد که بتواند به ما نزدیک شود.

امیر سیاری در پاسخ به این پرسش که ارتش جمهوری اسلامی ایران به کدام یک از رهنمودهای حضرت امام (ره) توجه بیشتری دارد، تصریح کرد:  تمام رهنمودهای حضرت امام (ره) در دستور کار ارتش است به عنوان مثال یکی از تدابیر حضرت امام (ره) که بسیار حائز اهمیت است و امروز ما به آن رسیدیم و عمل کردیم تکیه بر توان داخلی کشور برای دستیابی به تجهیزات مورد نیاز در چرخه دفاع است.

 رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش تاکید کرد: روزی که امام (ره) به ما گفتند چیزی به شما نمی دهند و شما بروید روی پای خودتان بیاستید و تولید کنید این اتفاق امروز افتاده و ما به جایی رسیده ایم که تمام تجهیزات مورد نیاز را خودمان تامین می کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.