×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2336718 - شلیک موشک «زلزال-۱» به سمت شبه‌نظامیان سعودی

به گزارش ميليتاری نيوز، ارتش یمن و انصارالله در ادامه حملات موشکی خود به عمق خاک عربستان، پنجشنبه شب یک فروند موشک بالستیک به منطقه عسیر شلیک کردند.

منابع یمنی می‌گویند، نیروهای یمنی دیشب موشک «زلزال-۱» را به سمت مواضع شبه‌نظامیان ائتلاف سعودی در جنوب عربستان شلیک کردند.

یک منبع نظامی یمن به المسیره گفت که دیشب علاوه بر شلیک زلزال-۱، تعدادی موشک کاتیوشا و چندین راکت به سمت محل استقرار شبه نظامیان ائتلاف در غرب مجازه در عسیر شلیک شده است.

نیروهای ارتش یمن و انصارالله بامداد روز پنجشنبه هم یک فروند موشک بالستیک «بدر1» را به سمت مواضع مزدوران در منطقه عسیر شلیک کردند.

بیشتر بخوانید:

درخواست سازمان ملل برای توقف فوری حملات عربستان به یمن

شهادت ۳ هزار زن یمنی از آغاز تجاوز عربستان

نیروهای موشکی ارتش یمن و انصارالله روز چهارشنبه گذشته نیز دو موشک «زلزال-۱» را به سمت مواضع شبه‌نظامیان در جازان در جنوب عربستان شلیک کردند.

حملات موشکی ارتش یمن در واکنش به حملات عربستان که از فروردین سال 1394 آغاز شده و بی‌وقفه ادامه یافته و هزاران کشته و زخمی و آواره برجای گذاشته، از ابتدای سال 2018  افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است و به وعده رئیس سابق و کنونی شورای عالی سیاسی یمن، این سال سال موشک‌های بالستیک یمن خواهد بود.

یگان موشکی در ابتدای کار خود در جنگ ائتلاف سعودی علیه یمن از نوع ساده مانند موشک‌های «الصرخه» استفاده می‌کردند، ولی به مرور زمان و با افزایش تجربه و تخصص و ارتقای سیستم موشکی، از سیستم‌های موشکی زلزال۱ و۲ و قاهر-۲، النجم الثاقب و در نهایت موشک‌های بالستیک برکان-۲ و بدر-۱ استفاده کردند که نقش بسیار مهمی در ایجاد توازن قوا و تقویت قدرت بازدارندگی داشته است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.