×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2360710 - شرایط جدید معافیت‌های سربازی اعلام شد

به گزارش ميليتاری نيوز، سرهنگ محمد کولیوند امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه کردستان با اشاره به مشمولان غایب و نحوه اقدام پلیس با آنان براساس ماده ۶۳ قانون خدمت وظیفه عمومی، اظهار داشت: مشمولانی که با کمتر از سه ماه تأخیر خود را معرفی کنند، به‌مدت ۹۰ روز اضافه خدمت سنواتی تنبیه شده و مشمولانی هم که با بیش از سه ماه تأخیر خود را معرفی کنند به مدت ۱۸۰ روز اضافه خدمت سنواتی تنبیه می‌شوند.

وی گفت: در اجرای ماده ۶۳ قانون خدمت وظیفه عمومی، افراد و کارفرمایانی که مشمولان‌ غایب را به‌کارگیری کنند چنانچه مشمولان توسط کارشناسان پلیس وظیفه عمومی، شناسایی شوند برای بار اول به اندازه هزینه سالیانه یک سرباز یعنی چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و برای بار دوم به اندازه هزینه سالیانه سه سرباز جریمه خواهند شد.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی کردستان تصریح کرد: دارندگان کارت‌های پایان خدمت مربوط به سال‌های ۶۲ تا ۹۰ که نسبت به دریافت کارت‌های هوشمند خود اقدام نکرده‌اند، باید نسبت به تعویض آن اقدام کنند تا مشکلی برای آنها پیش نیاید چراکه کارت‌های قدیمی کاغذی فاقد اعتبار است.

وی اضافه کرد: مشمولانی که هشت سال غیبت سربازی دارند تا پایان امسال نیز فرصت دارند که به مراکز دفاتر خدمات الکترونیک پلیس+۱۰ مراجعه و نسبت به پرداخت جریمه‌های خود اقدام کنند در غیراینصورت به‌ ازای هریک سال غیبت یک میلیون تومان جریمه می‌شوند؛ دیپلم و زیردیپلم نیز ده میلیون تومان جریمه می‌شوند.

سرهنگ کولیوند افزود: شرط جدید معافیت مشمولان این است که باید مشمول ۸ سال و یک روز غیبت داشته باشند، و براساس مدرک تحصیلی کسانی که فوق‌دیپلم داشته باشند، ۲۰ میلیون تومان اولیه و به‌ازای هر یک‌سال اضافه هم یک میلیون تومان پرداخت کنند.

وی اظهار کرد: مشمولان می‌توانند، سئوالات و نظرات خود را در خصوص وظیفه عمومی و خدمت سربازی از طریق تلفن گویای ۰۹۶۴۸۰ و سامانه پیامکی ۱۱۰۲۰۶۰۱۰ مطرح کنند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی کردستان در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به قانون کسر خدمت خاطر نشان کرد: کسر خدمت برای ایثارگران به ازای هر یک‌ماه ۱۲ روز، جانبازان به ازای هر یک درصد ۱۲ روز و برای آزادگان به ازای هر ماه آزادگی ۱۲ روز کسر خدمت برای فرزندان آنان لحاظ می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.