×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2360593 - سرلشکر باقری:جزء ۷ قدرت اول پهپادی دنیا هستیم

به گزارش ميليتاری نيوز به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح در نخستین همایش “نقش قدرت هوائی در اقتدار ملی” که صبح سه شنبه در سالن همایش های نمایشگاه هوایی سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برگزار شد، ضمن قدرانی از ایثارگران و جهادگران عرصه های هوایی در سطوح مختلف عملیاتی و تعمیراتی، گفت: اینگونه همایشها ارزشمند است و بستر مناسبی در خصوص قدرت هوایی و هم اندیشی و هم افزایی در مسیر روشنی برای آینده کشور فراهم می کند.

وی افزود: در این ایام حوادث مهمی در پیش روی داشتیم از جمله تلاش ارزشمند و مقتدرانه عملیات ضربت محرم که توسط نیروی هوافضا سپاه با موشکهای ساخت وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به قلب تروریست ها صورت گرفت و نشان داد که جمهوری اسلامی ایران در برابر تجاوز و ظلم ساکت نمی نشیند و امنیت کشور را خط قرمز خود دانسته و بدین وسیله از ترویست ها انتقام سختی گرفتند.

بیشتر بخوانید:

پهپادها با عبور از چند کشور خودشان را به هدف رساندند

واکنش سرلشکر باقری به حمله موشکی سپاه +عکس

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اظهار داشت: بسیج مستضعفین شهریور ماه را با رنگ بوی دیگری در کشور متجلی کرد و در سراسر کشور همایش و رزمایش عاشورائیان را با حضور یکصد هزار نفر در حضور فرمانده  معظم کل قوا حضرت امام خامنه ای ( مد ظله العالی ) برگزار و اقتدار، آمادگی و در صحنه بودن ملت را به نمایش گذاشتند و نشان دادند مجموعه بسیج مظهر  قدرت ملت ایران اسلامی است.

باقری با بیان اینکه قدرت هوایی به عنوان بخشی از قدرت کشور که با هدف ارائه اراده ملی متجلی می شود در راستای منافع کشور است، تصریح کرد: برگزاری نخستین همایش “نقش قدرت هوائی در اقتدار ملی” از اهمیت و ارزش بسیاری برخوردار است و باید به آن توجه شود.

وی تصریح کرد: در قرن بیستم و بعد از جنگ دنیای اول و دوم هواپیماهای دورپرواز ۲۰۰۰ و ۳۰۰۰ کیلومتر قدرت پروازی شوروی و آمریکا را افزایش داد به گونه ای که به یکی از عوامل قدرت تغییر کننده مبدل شد و نظریه پردازی در این جنگ قدرت، نقشه جدیدی از کره زمین ارائه کرد و نشان داد که پرواز از قطب شمال و قطب جنوب اهداف را نزدیکتر می کند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه در بخش هوایی در سالهای بعد، بازدارندگی نقش اساسی خود را در نیروهای مسلح دنیا نشان می‌دهد، گفت: در جنگ ۱۹۹۰ آمریکائیها با بهره‌گیری از بمب های حجم بالا با بمباران رژیم عراق، آنها را وادار به تسلیم کرد، اما در جنگ ۲۰۰۳ تعداد پروازها کاهش پیدا کرد و در کنار آن از بمب های هوشمند کنترل از راه دور استفاده شد، البته درست است که این نوع قدرت هوایی نقش تعیین کننده ای در نبرد کلاسیک داشته، اما این نوع قدرت هوایی در جنگ ۳۳ روزه رژیم اشغالکر قدس برعلیه حزب الله نشان داد که کارایی خود را از دست داده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بحث ریزپرنده‌ها و تجهیزات نوین هوایی در حال پیشرفت است و هواپیماهای بدون سرنشین رادارگریز مسیر پیشرفت خود را طی می کند و خوشبختانه ریزپرنده ها و تجهیزات نوین هوایی در دسترس کشورهای مانند ایران اسلامی قرار دارد به گونه ای که هزینه کمتر و کارآمدی بالایی دارد.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به این که پهپادها امروزه چه در جبهه استکبار و چه در کشور عزیز ما در حال توسعه است، عنوان کرد: ما خوشبختانه در این مسیر توسعه متوازن و خوبی را داشته ایم و این توسعه به سالهای دفاع مقدس برمی گردد که از سال ۱۳۶۳ آغا ز شد و امروز ایران اسلامی جزء ۷ قدرت اول دنیای در این زمینه محسوب می شود.

باقری افزود: در مسئله توسعه قدرت هوایی نظامی کشور هیچ تردیدی وجود ندارد و این پیشرفت باید به گونه‌ای باشد که در صورت درگیری با دشمن  به آنها اجازه ندهیم حاکمیت هوایی ما را به مخاطره بیندازند و نیروهای هوایی بتوانند عملیات خود را انجام داده و از نیروهای دریایی و زمینی پشتیبانی نزدیک کنند.

وی گفت: در زمان صلح قدرت هوایی ماموریت های زیادی دارد از جمله اگر مجموعه تروریستی در نزدیکی مرزهای کشور مقر ایجاد کند ما ساکت نخواهیم نشست و ماموریت های از این دست برای حفاظت از مرزهای هوایی و همکاری با پدافند که موضوع بدیهی است بسیار حائزاهمیت می باشد.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح بیان کرد: دکترین قدرت هوایی ما در صورتی کارآمد است که داخلی باشد و با تاثیر ناپذیری از تحریم های نظامی، دارای تداوم، پایداری و تجهیزات آن در دسترس باشد.

باقری تصریح کرد: بهره گیری از مزیت های اساسی مانند نیروی انسانی متخصص از جمله دانشمندان کوشا، شرکت های دانش بنیان و مراکز پژوهشی باید در حوزه قدرت هوائی مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه عنوان کرد: در این زمینه توجه به شیوه های خلاقانه بسیار با اهمیت است و فقط نباید دنبال تقلید و یا مهندسی معکوس باشیم و خروج از راه های سنتی و خودداری از مسابقات تسلیحاتی از موضوعاتی است که بایستی در این راستا مورد توجه قرار گیرد.

رئیس کل نیروهای مسلح در پایان با ارزشمند قلمداد کردن اقدام سازمان صنایع هوائی وزارت دفاع در برگزاری این همایش تأکید کرد: دبیرخانه همایش “نقش قدرت هوائی در اقتدار ملی” باید دائمی شود  و دبیرخانه علمی به مسیر خود ادامه دهد، باید پژوهشهای نیروی هوایی، طرح سوال و میزگرد علمی خود را در طول سال ادامه دهد و دو سال یک بار این همایش برگزار و در جمع های تخصصی  روی موضوعات آن کارکرد و جمع بندی ها را مورد بررسی قرار داد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.