×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2360000 - روسیه سه گردان «اس-۳۰۰» با بیش از صدها موشک به سوریه اهدا کرد

به گزارش ميليتاری نيوز، یک مقام ارشد نظامی روسیه دوشنبه شب به وقت تهران گفت، مسکو سه گردان سامانه «اس-۳۰۰ پی.ام » با هشت پرتابگر، همراه با بیش از ۱۰۰ موشک سطح به هوای هدایت شونده برای هرکدام از این یگان‌های موشکی را به طور رایگان به دولت سوریه اهدا کرده است.

بیشتر بخوانید:

کمک آمریکا به متحدانش برای مقابله با اس 300

روایتی از ۱۸۹ عملیات روسیه در سوریه

به نوشته خبرگزاری «تاس» این مقام نظامی ارشد روسیه گفت: «سه یگان موشکی اس -۳۰۰ پی.ام که هرکدام به هشت پرتابگر مجهز هستند، یکم اکتبر (دوشنبه گذشته) به سوریه ارسال شدند.»

 این مقام ارشد نظامی با ذکر ارسال رایگان این سامانه‌ها به سوریه گفت: «این سامانه‌ها قبلا در یکی از هنگ‌های نیروی هوا فضای روسیه که اکنون از «اس-۴۰۰» استفاده می‌کند، مستقر بودند. سامانه‌های اس-۳۰۰ با تعمیرهای عالی در شرکت‌های‌های دفاعی روسیه، در شرایط خوبی قرار دارند و قادر به انجام وظایف هستند.»

روسیه قصد داشت براساس توافق صورت گرفته در سال ۲۰۱۰، این سامانه را به سوریه ارسال کند. به دنبال سرنگونی یک فروند هواپیمای شناسایی «ایلوشین-۲۰» این کشور در آسمان سوریه و کشته شدن ۱۷ خدمه آن در هفته های گذشته، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه از تجهیز دمشق به این سامانه موشکی خبر داد.

اس-۳۰۰ ، قادر به سرنگون ساختن هواپیماهای پیشرفته مجهز به فنآوری رادارگریز، موشک‌های بالستیک برد متوسط، موشک‌های تاکتیکی و کروز، هواپیماهای هشدار سریع (آواکس) و سامانه‌های ضربتی و تجسسی است. از سامانه اس-۳۰۰ به عنوان شکارچی جنگنده‌های «اف-۱۵» و «اف-۱۶» آمریکا یاد می‌شود.

گفتنی است که  با ارسال این سامانه موشکی به سوریه، مقام‌ها و کارشناسان نظامی صهیونیست نگرانی خود برای مقابله با اس-۳۰۰ و سامانه جنگ الکترونیکی همراه آن را  اعلام کرده‌اند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.