×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2349142 - تحویل پهپاد و بالگرد به ناجا توسط وزارت دفاع

به گزارش ميليتاری نيوز به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، امیر حاتمی در این مراسم با تبریک  هفته نیروی انتظامی و ارج‌نهادن به عزت، اقتدار و کارآمدی ناجا و پاسداشت ایثارگری و جان فشانی شهدای سرافراز نیروی انتظامی  طی سخنانی اظهار داشت: وزارت دفاع همواره آماده تعامل و هم‌افزایی جدی با نیروی انتظامی برای تجهیز این سازمان به بهترین محصولات دفاعی و انتظامی بوده و به حول قوه الهی و با هدایت و فرماندهی حکیمانه فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه ای عزیز ( مد ظله العالی )  و حمایت های دولت خدمتگزار متخصصان و دانشمندان متعهد و انقلابی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با خودکفائی و تکیه بر دانش داخلی، با وجود همه تحریم ها، توانستنند با استفاده از توانایی ها و ظرفیت شرکت های دانش بنیان ،  محصولات دفاعی قابل استفاده  نیروی انتظامی پرصلابت را براساس نیاز این سازمان بازطراحی  ، بهینه سازی و تحویل دهند که بحمداله امروز شاهد تحویل دهی بخش کوچکی از این محصولات به ناجا هستیم .

امیر حاتمی در همین زمینه  با اشاره به اینکه وزارت دفاع همواره در کنار نیروی مجاهد و انقلابی نیروی انتظامی در برقراری و توسعه امنیت ملی خواهد ایستاد، گفت:  امروز ظلم‌ستیزی، مبارزه با فساد و ناعدالتی، نیروی انتظامی را به‌عنوان نهادی کارآمد در مقابله با ناامنی و بی‌نظمی درآورده و موجب هراس و وحشت مجرمان، خلافکاران و متجاوزان به حقوق آحاد جامعه شده است و وزارت دفاع در پایداری امنیت ملی  همواره در کنار نیروی انتظامی خواهد ایستاد.

امیر حاتمی افزود ، خداوند متعال را شاکریم که در این مراسم که با حضور برادر عزیزم سردار اشتری در سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع برگزار شد 12 فروند پهپاد مهاجر و صادق ، 6 فروند بالگرد ساخته شده و تجهیزات جدید ارتباطی پیشرفته انتظامی  شهری  و صحرایی که توسط دو سازمان صنایع دفاع و صنایع الکترونیک ساخته شده است به عزیزان نیروی انتظامی تقدیم می شود تا  بتوانند در حفظ و ارتقای امنیت و مقابله با پدیده‌های ناامن ساز و عناصر تهدید کننده نظم و امنیت اجتماعی در کشور در تراز یکی از سازمان‌های موفق پلیسی در منطقه  نقش آفرینی کنند .

پهپاد مهاجر

وزیر دفاع در ادامه سحنان خود در خصوص پهباد های «مهاجر و صادق» گفت: ارتقاء و بهینه سازی پهپاد مهاجر با مأموریت مراقبت و شناسایی از سال 1393 بر اساس نیازمندی نیروی انتظامی دردستور کار قرار گرفت و اکنون یک سری از  نمونه ارتقاء یافته آن تحویل ناجا می شود.
وی در ادامه با اشاره به مشخصات کلی  این پرنده مداومت پروازی بالا،عدم وابستگی به باند پروازی،  شعاع عملیاتی متناسب با نیازهای ناجا، شرایط فرود اضطراری با چتر، بهبود سامانه های اویونیکی و نقش بازدارندگی و مراقبت از تحرکات دشمن و مرزبانی را  ازویژگی های این پهپاد عنوان کرد.

پهپاد صادق

امیر حاتمی همچنین در تشریح  و معرفی پهپاد «صادق» که نمونه دیگر پهپاد ارتقاء یافته مهاجر است گفت: این پرنده ، قابلیت پرتاب از روی ریل، برخاست اتوماتیک، موتور داخلی ایرانی با سیستم هدایت و کنترل نیمه خودکار و خودکار مبتنی بر اصل انعطاف پذیری و توسعه را دارا ست و متناسب با نیازهای مراقبت مرزی در خشکی ، دریا و کنترل ترافیک جاده ای  نیروی انتظامی، به خوبی از عهده عملیات های مختلف در  محیط ها و شرایط مختلف بر خواهد آمد.

وی در توضیح بیشتر این دستاورد دفاعی تصریح کرد: این پهپاد قادر است انواع متنوعی از محموله های مراقبت، شناسایی را حمل کند و همچنین استفاده از این پهپاد امکان دیده بانی هوائی طولانی مدت با دقت بالا را فراهم کرده است.

امیر حاتمی همچنین ارسال اطلاعات بهنگام در روز و شب به مراکز کنترل و فرماندهی و ایجاد اشراف گسترده اطلاعاتی  بر محیط عملیاتی را از دیگر ویژگی های این پهپاد عنوان کرد.وزیر دفاع در توضیح ویژگی های پهپاد«صادق» افزود: برخاست و فرود خودکار با استفاده از زیر سامانه های هوشمند الکترواویو نیکی در طراحی و ساخت این پرنده مد نظر قرار گرفته است. وزیر دفاع درادامه سخنان خود با اشاره به  توانمندی شرکت پنها در عملیاتی نگه داشتن ناوگان بالگردی کشور  بخصوص ناوگان هوایی ناجا  افزود ،  این بالگرد ها با کاربری های مختلف از قبیل ، امداد و نجات، ترابری، شناسایی،تدارکات از راه هوا و …….. به ماموریت های نیروی انتظامی کمک می کنند.

امیر حاتمی افزود ، نصب دوربین های بسیار پیشرفته و دقیق بر روی این بالگرد  ها به منظور قابلیت تجسس و تعقیب در شب از دیگر مشخصات و توانمندی های اضافه شده به بالگردهای هوا ناجا محسوب می شود. وزیر دفاع و فرمانده نیروی انتظامی در حاشیه این مراسم از خودروهای عملیاتی تاکتیکی ناجا  و  تجهیزات جدید انتظامی شهری و صحرایی از قبیل سلاح انفرادی مصاف ، انواعی از تجهیزات ضد گلوله و….. که در سازمان صنایع دفاع و شبکه همکاران دفاعی طراحی و ساخته شده است  و همچنین از تجهیزات ارتباطی پیشرفه پلیسی که در صنایع الکترونیک وزارت دفاع برای نیروی انتظامی آماده شده است بازدید به عمل آوردند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.