×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2349207 - ۲۰۰ هزار سرباز آموزش‌های مهارتی را فرا می‌گیرند

به گزارش ميليتاری نيوز، سردار مهدی فرحی عصر امروز  در آئین تجلیل از سربازان و فعالان قرارگاه مهارت آموزی استان بوشهر با بیان اینکه جذابیت، مهارت‌آموزی، نشاط، اشتغال و کارآفرینی پنج گام اساسی قرارگاه مهارت‌آموزی ستاد کل نیروهای مسلح در برنامه‌ریزی راهبردی آموزش‌های مهارت به سربازان است، اظهار داشت: ما از ارائه آموزش‌های مهارتی به سربازان به دنبال یک هدف غایی هستیم که اشتغال و مهم‌تر از آن کارآفرینی است.

وی با اشاره به اینکه امروزه ساز و برگ نظامی ما نیاز به مهارت‌های بالاتری دارد، افزود: نیروهای مسلح برای اداره سیستم مدیریتی خود نیاز به مهارت‌های غیر از مهارت‌های نظامی دارند که این نیز با مهارتهای فنی و حرفه ای برطرف می‌شود.

سردار فرحی ماموریت قرارگاه مهارت‌آموزی نیروهای مسلح را جنم بخشیدن به سربازان و دنبال کردن طرح مهتا (از مهارت تا اشتغال) عنوان و بیان کرد: باید مهارت‌هایی را آموزش داده و توسعه دهیم که آینده شغلی سربازان را تضمین کند.

فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی نیروهای مسلح کشور با بیان اینکه جامعه امروز دچار ابرچالشی بنام شغل است، اظهار داشت: اگر ما بتوانیم در این مقوله موفق باشیم این چالش ملی برطرف شده و فرصت‌سازی برای توسعه بازار جوانان است.

وی با تشکر از زحمات سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در ارتقاء مهارت‌آموزی سربازان نیروهای مسلح،گفت: در سال گذشته با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه ای  برای  ۱۰۳ هزار سرباز گواهینامه مهارت‌آموزی صادر شده است.

فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی نیروهای مسلح کشور به برنامه امسال برای مهارت آموزی سربازان در پادگان‌ها پرداخت و  خاطر نشان کرد: با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفهای  و وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، ورزش و جوانان، ارتباطات و فناوری اطلاعات امسال ۲۰۰ هزار سرباز در کشور آموزش‌های مهارتی فرا می‌گیرند.

سالانه ۴۰۰ هزار سرباز وارد جامعه می‌شوند

سردار مهدی فرحی  عصر امروز در نشست با مدیر کل و کارشناسان آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر با تاکید بر نقش مهم مهارت در کاهش آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: توانمندسازی سربازان نقش اثرگذار در کاهش آسیبهای اجتماعی در جامعه دارد.

فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی نیروهای مسلح کشور  با بیان اینکه سالانه ۴۰۰ هزار سرباز پس از دوران سربازی وارد جامعه میشوند و باید زمینه اشتغال آنها فراهم شود گفت: اشتغال به خودی خود ایجاد نمی‌شود بلکه باید بستر و زمینه‌ای برای آن فراهم شود بنابراین باید برگزاری دوره‌های آموزشی در حین خدمت مقدس سربازی زمینه اشتغال را برای جوانان فراهم کنیم.

سردار فرحی با بیان اینکه مهارت آموزی در کاهش آسیبهای اجتماعی اقشار آسیب پذیر نقش تاثیرگذاری دارد خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیش از ۳۰ درصد از سربازان وظیفه فارغ التحصیلان دانشگاهی میباشند که باید با همکاری سایر ارگانها، شرایطی کسب تجربه و آمادگی ورود به بازار کسب و کار برای آنان فراهم شود.

فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی نیروهای مسلح کشور مهارت آموزی سربازان وظیفه را امر بسیار بزرگ و ملی دانست و بیان کرد: مهارت آموزی سربازان یک عزم همگانی را میطلبد و احتمالا مهمتر از ورود به بازار کار و اشتغال این عزیزان تبدیل آنان به یک فرد خودساخته و کارآفرین میباشد.

وی افزود: نقش تأثیرگذار آموزشهای فنی و حرفهای در ایجاد اشتغال پایدار موثر غیر قابل انکار است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر نیز با بیان اینکه آموزشهای مهارتی فنی و حرفهای، سربازان را برای ورود به بازار کار پس از اتمام خدمت مقدس سربازی آماده میکند، اظهار داشت: طرح توانمندسازی سربازان وظیفه در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب با هدف توسعه فرهنگ مهارت‌آموزی، ایجاد اشتغال از طریق توانمندسازی نیروی انسانی و تربیت نیروی کار ماهر و متخصص در دستور کار آموزش فنی و حرفه‌ای است.

عبدالمجید دراهکی با اشاره به نقش مهم مهارت در حل بسیاری از مشکلات بر توجه به مهارت‌افزایی کارکنان تاکید کرد و افزود: آموزش‌های مهارتی سربازان را در مسیر اشتغال قرار می‌دهد.

وی با تاکید بر مهارت افزایی سربازان نیروهای مسلح استان بوشهر، خاطر نشان کرد: آموزش‌های مهارتی با همکاری قرارگاه مهارت آموزی استان بوشهر در پادگان‌ها و پاسگاهای به صورت گسترده اجرایی می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.