×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

به گزارش ميليتاری نيوز، آخرین خبرها از جنوب سوریه حاکیست، عملیات نیروهای ارتش در غرب استان دمشق ادامه دارد و هسته های خاموش محاصره شده داعش در منطقه «تلول الصفا» ضربات سنگینی را متحمل شدند.

نیروهای سوری با پشتیبانی جنگنده ها و یگان موشکی و پس از درگیری های سنگین چند ساعته با تروریست های داعش توانستند چند ایستگاه دفاعی را در حومه غربی و مرکزی منطقه ناهموار و کوهستانی «الجروف الصخریه» در محور شمالی منطقه «تلول الصفا» به کنترل دربیاورند.

نیروهای ارتش سوریه عملیاتی را هم در منطقه «الشیخ حسین» در حومه منطقه «جروف الصخریه» انجام دادند و موفق شدند دهها ارتفاع، صخره، تپه سنگی، چاه آب، غار و تونل را از اشغال عناصر تروریستی داعش خارج کنند.

نیروهای سوری در جریان عملیات در این منطقه صعب العبور و کوهستانی چند برکه آب آشامیدنی را هم به کنترل درآوردند؛ در جریان درگیری ها در این محور شماری از عناصر تروریستی داعش کشته و زخمی شدند.

عملیات نیروهای سوری در منطقه ناهموار «جروف الصخریه» به دلیل وجود صدها دره، صخره و غار به کندی پیش می رود و یگان های هوایی، موشکی و توپخانه ای در این محور خط شکن هستند تا راه برای پیشروی یگان های زمینی باز شود.

2344221 - آخرین تحولات میدانی غرب استان دمشق/ تعقیب و گریز هسته‌های خاموش داعش در صخره‌ها و دره‌های « تلول الصفا» + نقشه میدانی
برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

حملات گسترده جنگنده‌ها، یگان‌های موشکی و توپخانه‌ای ارتش سوریه منجر به انهدام چندین پایگاه و مقر عناصر تروریستی شده است و شماری از تک تیراندازهای داعش هم در این حملات به هلاکت رسیدند.

به گفته منابع میدانی، موضع گیری تک تیراندازهای داعش در غارها و صخره‌ها هم عاملی مهمی است که منجر به کاهش سرعت پیشروی نیروهای ارتش سوریه در منطقه «جروف الصخریه» شده است.

از محور جنوبی منطقه تلول الصفا خبر می رسد، تروریست های داعش در روزهای گذشته در چندین مرحله حملاتی را علیه نیروهای ارتش سوریه انجام دادند اما با واکنش قطع روبه رو شدند و ناکام ماندند.

به گزارش ميليتاری نيوز، عناصر تروریستی در این محور تلاش می کنند نیروهای سوری را عقب برانند تا محاصره شکسته شود و راهی برای فرار آنان به منطقه التنف (پایگاه نیروهای آمریکایی) در جنوب استان حمص و مرزهای مشترک با عراق باز شود.

2344220 - آخرین تحولات میدانی غرب استان دمشق/ تعقیب و گریز هسته‌های خاموش داعش در صخره‌ها و دره‌های « تلول الصفا» + نقشه میدانی

در حال حاضر، هسته های خاموش محاصره شده گروه تروریستی داعش در منطقه تلول الصفا در غرب استان دمشق، مساحتی در حدود ۲۷۰ کیلومتر مربع را در اشغال دارند؛ قابل ذکر است نیروهای سوری ارتباط تروریست ها را در منطقه تلول الصفا قطع و آنان را در بخش شمالی و جنوبی محاصره کرده اند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.