×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2325339 - مانور دریایی مشترک اسرائیل با چند کشور اسلامی

به گزارش ميليتاری نيوز، روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت گزارش داد که قرار است در مانور مشترک دریایی رژیم صهیونیستی موسوم به «ریمفاک» در اقیانوس آرام و منطقه هاوایی،  ۲۵ الی ۲۶ کشور با ۴۷ کشتی جنگی و ۲۰۰ جنگنده و ۵ زیردریایی مشارکت داشته باشند که در میان این کشورها چند کشور اسلامی نیز حضور دارند.

بیشتر بخوانید:

نمودار افزایش بودجه سازمان جاسوسی اسرائیل

این روزنامه خاطر نشان کرد که این مانورها از دهه ۷۰ قرن گذشته تاکنون هر ۲ سال یک بار برگزار می شود و هر بار کشورهای جدیدی به آن می پیوندند. این نخستین بار است که رژیم صهیونیستی با نیروی دریایی خود در این مانور مشارکت می کند. 

این مانور معمولا به رهبری نیروی دریایی آمریکا به همراه چند دولت دیگر مانند استرالیا، کانادا، شیلی و رژیم صهیونیستی برگزار می شود و در عین حال، برخی کشورها مانند مالزی، اندونزی و برونئی که روابط دیپلماتیک رسمی با این رژیم ندارند، در آن مشارکت داشته اند. ویتنام و سریلانکا هم از جمله کشورهایی هستند که در این مانورها مشارکت داشته اند.

مانور مذکور به نوعی شبیه سازی بسته شدن یک گذرگاه دریایی حساس است و به نظر میرسد هدف از آن بررسی نحوه مقابله با تهدیدات ایران مبنی بر بستن تنگه هرمز باشد.

در ادامه این گزارش آمده است که به خاطر فاصله ۱۰هزار کیلومتری محل برگزاری مانور با رژیم صهیونیستی، تاکنون کشتی های جنگی این رژیم به مانور مذکور ارسال نشده است و این رژیم صرفا در مدیریت مانور از طریق اتاق عملیات و فرماندهی که در پایگاه نظامی «برل هاربر» آمریکا دایر می شود، در این مانور یک ماهه مشارکت می کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.