×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2325233 - احیای ناوگان دوم نیروی دریایی آمریکا برای مواجهه با روسیه

به گزارش ميليتاری نيوز، نیروی دریایی آمریکا روز گذشته به طور رسمی از سرگیری مجدد فعالیت ناوگان دوم نیروی دریایی خود را با شدت بخشیدن بر تمرکز در اقیانوس اطلس، جایی که ارتش روسیه نیز در آنجا حضور پررنگی دارد، اعلام کرد.

بیشتر بخوانید:

ناوهای جنگی روسیه رهسپار سواحل سوریه شدند

 به نوشته وبگاه «صدای آمریکا» دریا سالار «جان ریچاردسون» فرمانده عملیات نیروی دریایی آمریکا با حضور در عرشه ناو هواپیمابر «یو. اس. اس. جورج .اچ دابلیو بوش» در «نور فولک» در ویرجینیا گفت: «نیروی دریایی آمریکا به دنبال درگیری نیست اما بهترین روش برای جلوگیری از مبارزه، توسعه قدرتمند، مرگبار و رقابتی نیروی دریایی است.»

این فرمانده ارشد آمریکایی در ادامه گفت: «ناوگان دوم دریایی عملیات رزمی قاطعانه‌ای را برای مغلوب کردن هر دشمنی اجرا می‌کند.»

 بر اساس این گزارش، چین و روسیه درحال ایجاد ناوگاهای دریایی گسترده‌تر هستند و قصد دارند حوزه نفوذ خود را در عرصه دنیای توسعه دهند. در این زمینه روسیه، به ویژه  گشتزنی‌های دریایی خود را افزایش داده است.

 دریاسالار «ولادیمیر کورولی‌اف» فرمانده نیروی دریایی روسیه در همین زمینه و در سال ۲۰۱۷ گفت که خدمه زیردریایی‌های کشورش بیش از ۳ هزار روز را در گشت‌زنی سپری کردند و این آمار با سرعت عملیات  دریایی اتحاد جماهیر شوروی سابق برابری می‌کند.

وی در مصاحبه با شبکه «ریانووستی» نیز گفت: «نیروی دریایی در سطح عالی قرار دارد.»

ناوگان دوم دریایی آمریکا در سال ۱۹۵۰  شکل گرفت و از جمله مسئولیت‌های آن در دوران جنگ سرد واکنش نشان دادن به تهدید فزاینده شوروی سابق بود. این ناوگان همچنین در زمینه بحران موشکی کوبا در سال ۱۹۶۲ نیز نقش اساسی ایفا کرد.

اخیرا شخصیت‌های دانشگاهی و مقام‌های ارشد سابق نیروی دریایی آمریکا گفتند که نیروی دریایی این کشور آمادگی حضور در نبردی بزرگ در آینده را ندارد و  با ازدیاد موشک‌های بالستیک ضدناو هواپیمابر و ضد کشتی برد بلند روسی و چینی، نیروی دریایی آمریکا در مقابله با رقبا به مشکل افتاده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.