×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2169166 - شیوع وبا در یمن «غیرقابل کنترل» می‌شود

به گزارش ميليتاری نيوز، «لیز گراندی» مسئول هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد در یمن، روز گذشته طی اظهاراتی اعلام کرد که «حملات هوایی ائتلاف سعودی طی 3 روز گذشته در الحدیده به تخریب زیرساخت‌های بهداشتی و ایستگاه آب شر، که بخش عمده نیازهای آب این شهر را تامین می‌کند، منجر شده است».

گراندی افزود: «حملات هوایی، غیرنظامیان بی‌گناه را در معرض خطر شدیدی قرار داده است.»

بیشتر بخوانید:

عربستان از دست پهپادهای یمن، دست به دامن اروپا شد

دفتر سازمان ملل در امور انسانی تصریح کرد که «تلاش‌های خود را برای کمک به صدها هزار شهروند در الحدیده و نزدیک آن به‌کار می‌گیرد».

لیز گراندی تأکید کرد بیماری وبای کولیرا در حال حاضر در شهرک‌هایی در حومه شهر و استان الحدیده حاکم است و تخریب زیرساخت‌های بهداشتی، آب و خدمات درمانی تمامی تلاش‌های انسان‌دوستانه را تهدید می‌کند.

وی در ادامه متذکر شد: «شیوع بیماری وبا، که متوقف کردن آن غیرممکن شده است، تنها در گروه یک حمله هوایی دیگر است.»

این مقام سازمان ملل تأکید کرد، تمامی طرف‌های درگیر در یمن، ملزم هستند به موجب قوانین حقوق بشر بین‌المللی، تمامی تلاش‌های خود را برای حمایت از غیرنظامیان و تضمین دسترسی آنها به نیازهای اساسی جهت زنده‌ماندن، به‌کار بگیرند.

یمن، که افزون بر 3 سال است با جنگ ویرانگر ائتلاف عربی تحت رهبری رژیم سعودی مواجه است، با بدترین بحران انسانی در دنیا دست و پنجه نرم می‌کند؛ حدود 22 میلیون یمنی یعنی 75 درصد از جمعیت آن به کمک‌های انسانی نیاز دارند و حدود 8.4 میلیون یمنی نیز از تامین ابتدایی‌ترین نیاز خود یعنی غذا، عاجزند.

جنگنده‌های ائتلاف سعودی، روز جمعه استان الحدید را به صورت گسترده بمباران کردند و ایستگاه آب شرب و یک مرکز درمانی در جنوب این شهر را هدف قرار داده و خسارت‌های گسترده‌ای به آنجا وارد کردند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.