×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1919701 - هند به دنبال سپر دفاعی برای پایتخت

به گزارش ميليتاری نيوز، شورای تامین دفاعی کشور به ریاست ‘نیرمالا سیتارامان’ وزیر دفاع کشور در ادامه تقویت بنیه دفاعی با خرید نسل دوم سیستم ملی و پیشرفته موشکی زمین به هوا از آمریکا به ارزش یک میلیارد دلار موافقت کرده است.
همچنین به عنوان بخشی از طرح دفاع هوایی دهلی، دو منطقه در پایتخت که شامل پارلمان نیز می شود با یکدیگر ادغام و به عنوان منطقه پرواز ممنوع اعلام خواهند شد.این اقدام تصمیم گیری برای سرنگون کردن اجسام پرنده مشکوک را آسانتر خواهد کرد.سیستم ملی و پیشرفته موشکی زمین به هوا که مجهز به رادارهای سه بعدی حساس، موشک های با برد کوتاه و متوسط و همچنین مراکز کنترل آتش و فرماندهی است می توانند در مدت کوتاهی چند هدف را شناسایی و در هوا نابود کند.

این سپر دفاع موشکی در حال حاضر از واشنگتن،کشورهای عضو ناتو ،مسکو و سرزمین های اشغالی حفاظت می کند.تصمیم هند برای خرید سپر دفاع موشکی از آمریکا درحالی انجام می شود که سازمان توسعه و تحقیقات هند در مراحل نهایی تولید سپر دفاعی موشک بالستیک می باشد.این سپر دفاعی برای شناسایی و نابود کردن موشک های اتمی در درون و خارج از جو زمین طراحی شده است.
یک مقام هندی گفت: زمانی که فاز نخست سپر دفاع موشکی بالستیک تکمیل شود، از آن برای محافظت از شهر هایی مانند دهلی نو و مومبای در برابر موشک های با برد بیش از 200 کیلومتر استفاده خواهد شد.وزارت دفاع هند تصمیم گیری در مورد خرید 24 فروند بالگرد ام اچ 60 از آمریکا به ارزش 2 میلیارد دلار را به پس از برگزاری مذاکرات 2+2 میان هند و آمریکا در ششم سپتامبر موکول کرده است.

هند می خواهد قبل از تصمیم گیری برای خرید این بالگردها، پاسخ آمریکا در مورد مسائل مختلف از جمله قانون مبارزه با رقیبان آمریکا از طریق تحریم یا کاتسا را بررسی کند.سال گذشته دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا قانونی به نام ‘مبارزه با مخالفان آمریکا از طریق تحریم’ یا ‘کاتسا’ امضا کرد که بر اساس آن روسیه، ایران و کره شمالی شامل تحریم های آمریکا شدند. بند 231 قانون کاتسا کشور های دوم که دارای قراردادهای مهم با بخش های دفاعی و امنیت روسی دارند را واجد شرایط برای تحریم شدن از سوی آمریکا می کند.

آمریکا اعلام کرده است به هند در خصوص کاتسا معافیت خواهد داد اما هنوز در این مورد تصمیم گیری قطعی انجام نشده است.هند قصد دارد تا سامانه موشکی اس 400 را برای نیروی هوایی خود از روسیه خریداری کند.
آمریکا علاقه مند به فروش تجهیزات نظامی بیشتر به هند است. این کشور از سال 2007 تاکنون بیش از 15 میلیارد دلار تجهیزات نظامی به هند فروخته است.ماه گذشته یک مقام ارشد آمریکا اعلام کرد واشنگتن به هند پیشنهاد خرید پهپاد های مسلح نگهبان را ارائه کرده است.

هند و آمریکا در سال گذشته توافقنامه ای برای استفاده از پایگاههای زمینی ،هوایی و دریایی یکدیگر برای انجام تعمیرات و تدارکات امضا کردند.دهلی نو و واشنگتن در سال 2016 ، قرارداد سه میلیارد دلاری فروش تجهیزات نظامی آمریکایی به هند را امضا کردند.

از طرف دیگر ، نیرمالا سیتارامان وزیر دفاع هند امروز به طور رسمی دو نوع از موتور های قوی ساخت داخل با قابلیت استفاده از سوخت های مختلف را به ارتش این کشور تحویل داد.روزنامه ‘تایمز او ایندیا’ خبرداد که کارخانه موتور او.ا.دی وابسته به بخش تولیدات دفاعی وزارت دفاع هند برای نخستین بار توانسته است بر اساس طرح ‘ساخت هند’ دولت نارندرا مودی نخست وزیر این کشور، این موتور ها را به طور کامل داخلی سازی کرده و آنها را تولید کند.

وزیر دفاع هند در سخنرانی خود در این کارخانه گفت: پیش از این ما برای تامین نیاز دفاعی خود، تعدادی از قطعات را وارد می کردیم. اکنون با تولید این موتورها، ثابت شده است که ارتش هند خودکفا می باشد.
مقامات هندی اعلام کردند نخستین موتور با نام وی 92اس 2 با قدرت هزار اسب بخار قرار است در تانک های تی 90 ارتش هند به کار گرفته شود. دومین موتور با نام وی 466 نیز در تانک های تی 72 مورد استفاده قرار خواهد گرفت. پیش از این 73 درصد از قطعات این موتورها در هند ساخته می شد.آنیل کومار رئیس کارخانه اوادی اعلام کرد که این کارخانه موتور های ساخت داخل را برای تانک های بی ام پی 1 نیز تولید خواهد کرد.ای جی کومار رئیس بخش تولید دفاعی هند گفت: اگرچه این موتورها بر اساس طراحی روسیه تولید شده اند، اما با تولید داخل این قطعات هند می تواند در ده سال آینده حدود 8 میلیارد روپیه در هزینه های نظامی خود صرفه جویی کند.

سیتارامان همچنین از تولید کنندگان دفاعی هند درخواست کرد که با تولید محصولات دفاعی با کیفیت دنیای بازار های خصوصی و دولتی دنیا را به خود جذب کنند.کارخانه موتور او.ای.دی از زمان آغاز به کار خود در سال 1987 بیش از 12 هزار موتور برای وسایل نقلیه نظامی تولید کرده است.هند بر اساس طرح ‘ساخت هند’ خود قصد دارد وابستگی این کشور را به واردات نظامی کاهش دهد و هند را به یک مرکز تولید کننده سلاح در دنیا تبدیل کند.
در این راستا دولت هند از شرکت های خارجی نظامی درخواست کرده است که با انتقال تکنولوژی به این کشور، کارخانه های نظامی خود را در هند احداث کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.