×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2223338 - اطلاعات محرمانه نیروی هوایی آمریکا افشا شد

به گزارش ميليتاری نيوز، پس از آنکه گزارش‌هایی مبنی بر فروش اطلاعات حیاتی برخی نهادهای دولتی و سازمان‌های حکومتی دنیا از جمله فرودگاه‌های بین‌المللی در محیط دارک‌وب (dark web)، منتشر شد، حالا خبر دیگری به وضوح نشان می‌دهد اطلاعات حیاتی، سری و محرمانه نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا نیز در محیط دارک وب با قیمت حداکثر ۲۰۰ دلار به فروش رسیده است.

متخصصان شرکت امنیتی مک آفی ( McAfee) گزارشی ارائه دادند که طبق آن معلوم شد خیل عظیمی از مجرمان سایبری و هکرها داده‌های مهم و اساسی نهادهای مهم از جمله فرودگاه‌های بین‌المللی را در محیط دارک‌وب به فروش رسانده‌اند که این امر به طور قطع تهدید جدی برای سلامت و امنیت این سازمان‌های مهم به شمار خواهد آمد.

این تحقیقات از زمانی آغاز شد که تیم تحقیقات پیشرفته شرکت مک آفی مشغول بررسی دقیق بازارهای دارک وب یا شبکه تاریک شدند و به نتایج عجیب و جالبی دست پیدا کردند. آن‌ها در این پژوهش‌ها دریافتند که مجرمان سایبری با راه‌اندازی فروشگاه‌های مجازی امکان دسترسی به سیستم و دیتابیس  شرکت‌های مختلف را برای فروش می‌گذارند که در میان فهرست این نهادها و شرکت‌های قربانی نام برخی از فرودگاه‌های بین‌المللی نیز به چشم می‌خورد.

جالب اینجاست که مجرمان سایبری که خواهان دسترسی به این اطلاعات بودند، می‌توانستند تنها با پرداخت ۱۰ دلار به آن‌ها دست یابند. بدین ترتیب، مجرمان سایبری و هکرها قادر خواهند بود به سیستم‌های امنیتی فرودگاه‌های موردنظر، اطلاعات اتوماسیون، نظارت و حمل و نقل آن اشراف یافته و کنترل امور مختلفی را در اختیار بگیرند.

اما اکنون گزارش دیگری مبنی بر اینکه اطلاعات فوق سری و محرمانه نیروی هوایی ارتش ایالات متحده امریکا نیز با قیمت ۱۵۰ دلار الی ۲۰۰ دلار در محیط دارک وب فروخته شده وجود دارد. هنوز معلوم نشده که چه کسی و به چه منظوری خواهان این اطلاعات نظامی بوده است.

بسیاری از تحلیلگران در حوزه امنیت سایبری بر این باورند که فروش اطلاعات نهادهای مهم می‌تواند آسیب و خسارات جبران‌ناپذیری را به آن‌ها وارد کرده و سلامت شهروندان و امنیت ملی کشورهای مختلف را به مخاطره بیندازد.

برآورد می‌شود که اطلاعات مختلف دیگری همچون داده‌های مربوط به نیروی دریایی، نیروی هوایی، اداره گمرکات و حفاظت مرزی، سازمان هوا و فضای ناسا و اطلاعات نظامی بسیاری از کشورهای دیگر نیز در این محیط به فروش رفته باشد.

دارک وب (Dark Web) یا شبکه تاریک به محیطی گفته می‌شود که در دسترس عموم کاربران اینترنتی نبوده و بیشتر برای مقاصد غیرقانونی مورد استفاده قرار می‌گیرد. ردیابی فعالیت‌های آن و شناسایی افراد در آن دشوار یا غیرممکن است. در این شبکه، اطلاعات جامعی نهفته شده که افراد ناشناس آن‌ها را مدیریت می‌کنند، فروشندگان مواد مخدر، هکرها، تروریست‌ها و افراد سودجو معمولا این دسته از افراد را تشکیل می‌دهند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.