×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

به گزارش ميليتاری نيوز، «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای روز سه‌شنبه هدفش از سفر به امارات را متحد کردن کشورهای مخالف با ایران عنوان کرد. 

وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره اینکه چگونه می‌توان ایران را بابت اقداماتش مسئول کرد گفت: «راه‌های زیادی هستند. اول از همه، داشتن مخالفان متحد خیلی مهم است. این یکی از دلایل آمدن من به اینجا است.»

«پامپئو» اضافه کرد: «در امارات، شریکان بزرگی داریم؛ شراکت فوق‌العاده‌ای با سعودی‌ها و بحرینی‌ها داریم. بسیاری از کشورهای زیادی دارند [با اقدامات ایران] مقابله کرده و اعتراض می‌کنند که تنها چیزی که از ایران می‌خواهند این است که این کشور، بهنجارتر شود.»

وزیر خارجه آمریکا در ادامه اظهارات خود مدعی شد کشورش از ابزارهای اغلب دموکراتیک برای مقابله با ایران استفاده خواهد کرد. 

2291387 - پامپئو: برای متحد کردن کشورهای مخالف با ایران به امارات آمده‌ام

وی گفت: «ابزارهایی که از آنها استفاده خواهیم کرد، اغلب متنوع هستند؛ این ابزارها، اغلب دیپلماتیک خواهند بود. شما رهبری آمریکا در موضوع تحریم‌ها را می‌بینید.»

پامپئو در ادامه بار دیگر پاسخ‌های موشکی ارتش یمن به تجاوزهای ائتلاف عربستان را به ایران ربط داد. وی گفت: «وقتی که ایران موشک‌هایی شلیک می‌کنند که از اینجا به سمت ریاض عبور می‌کنند آماده دفاع نظامی از منطقه هستیم.»

عربستان سعودی از فروردین‌ماه سال ۱۳۹۴ برای بازگرداندن قدرت به «عبد ربه منصور هادی»، رئیس‌جمهور مستعفی یمن، این کشور فقیر عربی را هدف حملات سنگین هوایی قرار داده است. 

این حملات که با حمایت‌های اطلاعاتی و لوجستیکی آمریکا انجام می‌شوند به کشته شدن هزاران نفر از غیرنظامیان و گسترش فقر و بیکاری در یمن منجر شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.