×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2277208 - فیلیپین بیش از 7 میلیارد دلار تجهیزات نظامی می خرد

به گزارش ميليتاری نيوز، برنامه 15 ساله پیشین نظامی این کشور که از اواسط سال 1990 به اجرا درآمد، نتوانست نیازهای دفاعی این کشور را رفع کند و این کشور همچنان از سخت افزارهای قدیمی و خارج از رده نظامی مانند ناو جنگی دوران جنگ دنیای دوم و هلی کوپترهای قدیمی آمریکا در جنگ ویتنام استفاده می کند.

فیل استار رسانه دولتی فیلیپین به نقل از یک مقام آگاه و عالی رده وزارت دفاع این کشور بدون ذکر نام وی، گزارش داد: دولت اکنون با موافقت رودریگو دوترته رئیس جمهوری درصدد است تجهیزات جدید نظامی مانند جنگنده، هواپیمای بدون سرنشین، تانک های سبک، رادار، یک فروند ناو جنگی و زیردریایی برای افزایش توان دفاعی کشور خریداری کند.

‘ بنیگنو آکوئینو’ رئیس جمهوری پیشین فیلیپن در دوره 16-2010 میلادی (1389-1395) حدود 1.7 میلیارد دلار صرف خرید تجهیزات نظامی در چارچوب برنامه پیشین دفاعی این کشور کرد که عمدتا برای تهیه هواپیماها و کشتی های دست دوم هزینه شد.دوترته برنامه جدید راهبردی 5 ساله دفاعی این کشور را ماه گذشته پس از نشست های مختلف با مقام های عالی نظامی این کشور تصویب کرد.

این برنامه شامل 33 پروژه خرید تجهیزات نظامی برای نوسازی ارتش این کشور با تمرکز بر امنیت داخلی و حفاظت از مرزهای وسیع دریایی این مجمع الجزایر در جنوب شرق آسیاست.برخی از این پروژه ها در زمینه خرید هواپیماهای گشت زنی برای مسافت های طولانی، کشتی های گشت زنی دریایی و زیردریایی های دیزلی- الکتریکی است.

ارتش فیلیپین حدود نیمی از سال گذشته را درگیر جنگ داخلی با گروه مائوته وابسته به تروریست های داعش در شهر مراوی در جنوب این کشور بود.محاصره پنج ماهه شهر مراوی در جنوب فیلیپین سال گذشته در روز 23 ماه مه (2 خرداد96) آغاز شد که تا آزاد سازی آن ، یک هزار و 100 نفر کشته و افزون بر نیم میلیون نفر آواره شدند.پس از سرکوب و شکست داعش در خاورمیانه به ویژه درسوریه بسیاری از تروریست های وابسته به این گروه که از جنوب شرق آسیا بودند، به مناطق اصلی خود بازگشتند و از این رو تهدیدات تروریستی در یکسال اخیر دراین حوزه جغرافیایی رو به افزایش بوده است.

مانیل ازسوی دیگر با پکن در آبراه استراتژیک دریای جنوبی چین منازعات ارضی دارد. پکن در جزایر مختلف این دریا استحکامات نظامی تاسیس کرده است.این اقدام در حالی انجام شده است که مانورهای نظامی پکن و حضور ناوهای جنگی آمریکا در دریای مورد منازعه جنوبی چین افزایش یافته و این مساله به نوبه خود تنش ها را در این منطقه تشدید کرده است.چین ادعا می کند بیش از 90 درصد دریای جنوبی چین، محلی که ارزش تجارت دریایی سالانه آن 3میلیارد دلار است، به این کشور تعلق دارد، اما برونئی، مالزی، تایوان، ویتنام و فیلیپین نیز بخشی هایی از این دریا را متعلق به خود می دانند و این مساله به اختلافات در منطقه دامن زده است.

‘آرسینو آندولونگ ‘ Arsenio Andolong سخنگوی وزارت دفاع فیلیپین نیزبه رسانه های این کشور گفت: طبق برنامه تازه دفاعی همچنین قرار است تا سال 2023 میلادی (1402) چهار فروند زیر دریایی نیز برای افزایش توان رزمی نیروی دریایی خریداری شود که تلاش براین است تا این تجهیزات هرچه سریعتر تهیه شود.

وی افزود: براساس توافق رئیس جمهوری حدود یک میلیارد دلار برای خرید تانک های سبک و بالگرد نیز اختصاص یافته که هنوز در این زمینه اقدامی صورت نگرفته است.فیلیپین با جمعیت بیش از 100 میلیون نفر در جنوب شرق آسیا تاکنون تجهیزات نظامی مختلف در قالب کمک های بلاعوض از استرالیا، چین ، روسیه و آمریکا دریافت کرده که مانیل می گوید از این کمک ها برای مقابله با دزدان دریایی و شبه نظامیان تروریست در جنوب این کشور استفاده می کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.