×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

[ad_1]

f14 iran - تجهیز جنگنده های اف ۱۴ ایرانی به موشک ویکتوری

تجهیز جنگنده های اف ۱۴ ایرانی به موشک ویکتوری

به گزارش میلیتاری نیوز، وبگاه انگلیسی «جینز دیفنس» در گزارشی با اشاره به مجهز شدن جنگنده‌های «اف -۱۴ تامکت» ایران به موشک‌های جدید «نصر-۲» نوشت: نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران (IRIAF) اینک جدیدترین موشک ارتقا یافته هوا به سطح به نام نصر (Victory) را با تام‌کت‌های اف- ۱۴A ساخت شرکت گرومن در اختیار خواهد داشت.
به نوشته این رسانه انگلیسی، الصاق موشک‌های نصر به بدنه نیروی هوایی ایران مصادف با مراسم پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود.

 موشک‌های جدید نصر ایران نمونه ارتقا یافته موشک چینی « C-704» است که ساخت آن به سال ۲۰۰۵ میلادی برمی‌گردد و برای اولین بار این موشک‌ها در ایران در سپتامبر ۲۰۱۳ و زیر یک جنگنده اف- ۴ فانتوم مشاهده شدند.

NASR.ANTIAIR1 - تجهیز جنگنده های اف ۱۴ ایرانی به موشک ویکتوری
جینز دیفنس در ادامه نوشت: این موشک جدید ایران احتمالا نوع ارتقا یافته نصر -۲ است.
این وبگاه انگلیسی در توصیف موشک نصر نوشت: نسخه اولیه نصر، موشکی میان برد و هدایت شونده برای هدف‌گیری اهداف دریایی تا فاصله ۳۵ کیلومتری است. موشک نصر که در ابتدا سلاحی ضد کشتی بوده اینک به موشکی هوا پرتاب تغییر ماهیت داده که برد و شعاع عملیاتی آن آن به طور موثری ارتقا داده شده است. البته هنوز قابلیت‌های بیشتر این موشک و اینکه قابلیت بکارگیری علیه اهداف زمینی را دارد یا خیر مشخص نیست.
موشک نصر در زمره ی سلاح‎هایی با برد کوتاه تا متوسط قرار می‎گیرد. اصلی‎ترین تفاوت این موشک با نمونه‌های مشهوری چون کوثر و ظفر، کلاهک جنگی آن است که قدرت تخریب بسیار بالایی برای آن ایجاد می‌کند. نمونه هوا پرتاب این موشک روی هواپیماهای جنگنده اف-۴ فانتوم نیروی هوایی ایران نصب شده بود.

این وبگاه انگلیسی همچنین با اشاره به رونمایی از پهپاد جدید طراحی شده «شاهد -۱۲۹» نوشت: ایران نسخه‌ توسعه یافته پهپاد «شاهد -۱۲۹» را در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به نمایش گذاشت.

با توجه به تصاویر منتشر شده از این پهپاد، این نسخه جدید در بخش دماغه، طراحی جدید شده و شبیه نسخه آمریکایی «ام کیو- ۱جنرال اتمیکز» است که در مدل قبلی آن چنین صیقل کاری مشاهده نمی‌شد.

جینز دیفنس نوشت: جدا از صیقل دادن و طراحی جدید دماغه این پهپاد برای افزایش توان مخابراتی، بقیه موارد چون دوربین مادون قرمز و مکان‌های حمل سلاح همانند نسخه قبلی هستند.

این وبگاه انگلیسی در خاتمه نسبت به قابلیت‌های جدید این پهپاد باز طراحی شده ایران و دیگر موارد جدیدش ابراز شک و تردید کرد.

[ad_2]

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.