×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2271991 - انصارالله: حتی یک ایرانی در یمن نمی‌جنگد

به گزارش ميليتاری نيوز، سخنگوی رسمی جنبش «انصارالله» یمن ادعاهای رسانه‌های ائتلاف متجاوز ضد یمن به رهبری عربستان سعودی را تکذیب کرد.

«محمد عبدالسلام» امروز (شنبه) در گفت‌وگو با شبکه المیادین ادعای ائتلاف مذکور در سیطره بر فرودگاه بین‌الملل «الحُدیده» را تکذیب کرد و گفت که نیروهای ائتلاف سعودی حتی وارد این فرودگاه نشده‌اند چه رسد بر اشغال آن.

او نبرد در جبهه ساحل غربی یمن و اطراف حدیده را «جنگ تمام عیار» خواند و گفت که نیروهای متجاوز سعودی در منطقه «الدریهمی» (واقع در جنوب حدیده) در محاصره نیروهای یمنی هستند.

بیشتر بخوانید:

ورود نماینده سازمان ملل به صنعاء

عبدالسلام تأکید کرد که ائتلاف عربستان سعودی به دنبال جنگ فرسایشی است ولی در این جنگ نیز نمی‌تواند مقاومت کند.

سخنگوی انصارالله یمن گفت که ائتلاف عربستان سعودی و امارات برای سومین بار از آغاز عملیات اشغال حدیده شکست خورده، به همین دلیل به ارعاب و مبالغه رسانه‌ای روی آورده است.

ائتلاف عربستان و امارات از روز سه‌شنبه هفته گذشته بعد از گذشت یک ماه از آغاز عملیات در ساحل غربی یمن، عملیات جدیدی موسوم به عملیات «پیروزی طلایی» را با هدف سیطره بر بندر مهم و راهبردی حدیده شروع کرد.

سخنگوی رسمی انصارالله در ارتباط با اظهارات دیروز «مارتین گریفیتس»، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن گفت که وی به جای آنکه فقط نقش حامل پیام را ایفا کند، باید میانجی در بحران یمن بوده و برای آن راه حل ارائه کند.

دیروز به دنبال تشدید درگیری‌ها در اطراف حدیده، گریفیتس، طرف‌های درگیر در این منطقه را به «خویشتن‌داری» دعوت کرد. این در حالی است که بنا بر گزارش‌های خبری، اماراتی‌ها قبل از تعیین ضرب‌الاجل برای آغاز عملیات حدیده، از او خواسته بودند، انصارالله را برای خروج از شهر حدیده و تسلیم آن به ائتلاف سعودی وادار کند.

محمد عبدالسلام گفت که انصارالله می‌تواند بدون فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن نیز با طرف‌های یمنی و حتی با متجاوزان مستقیما در تماس باشد، آنچه از گریفیتس مطلوب است این است که علاوه بر حدیده در سایر مناطق یمن نیز راه حل ارائه کند.

او در مورد ادعاهای اخیر دبیر کل سازمان ملل متحد در مورد ایران و انصارالله گفت: «یک ایرانی نیز در یمن وجود ندارد؛ ولی ارتش‌های اشغالگر سعودی، اماراتی و سودانی این کشور را اشغال کرده‌اند».

«آنتونیو گوترش» سه‌شنبه هفته گذشته در نامه‌ای که به شورای امنیت نوشته بود، مدعی شد که بخش‌هایی از موشک‌هایی که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به سمت عربستان سعودی شلیک می‌کنند، ساخت ایران است.

عبدالسلام تصریح کرد که ادعاهای دبیر کل سازمان ملل صحت نداشته ولی حقیقت آن است که نیروهایی از آمریکا، عربستان، انگلیس، عربستان و سودان و بسیاری از مزدوران دنیا در یمن حضور دارند و بخش‌هایی از آن را اشغال کرده‌اند.

او افزود: «کسانی که مدعی‌اند ما نیرو و سلاح ایرانی در یمن داریم» ته به الآن حتی نتوانسته‌اند یک سند و مدرکی رو کنند».

سخنگوی انصارالله یمن در چرایی مطرح کردن چنین ادعاهایی عنوان داشت که متجاوزان با طرح چنین ادعاهایی به دنبال توجیه «شکست اخلاقی، انسانی، اجتماعی و نظامی» خود در یمن هستند.

وی با بیان اینکه هدف از جنگ علیه یمن، به زانودرآوردن این کشور در برابر اشغالگران اجنبی است، اظهار داشت که ادامه حملات به حدیده و سایر مناطق، راه حل سیاسی برای برون رفت از بحران را به حاشیه خواهد برد.

عبدالسلام در مورد ورود «عبد ربه منصور هادی»، رئیس جمهوری مستعفی یمن به «عدن»، پایتخت خودخوانده دولت مستعفی نیز گفت که هادی بدون موافقت با عملیات اشغال حدیده، هرگز نمی‌توانست به عدن وارد شود؛ او در ابوظبی با اشغال حدیده موافقت کرد.

او افزود: «منصور هادی وارد عدن شد و عکس‌های منتشر شده، او را در حالی نشان می‌دهد که بر بالا سرش عکس‌های مؤسس امارات و ولی‌عهد ابوظبی و شاه و ولی‌عهد سعودی دیده می‌شود؛ تصویری شرم آور که حکایت از آن دارد او در کشور اشغال شده حضور دارد».

دیروز جمعه منصور هادی بعد از ماه‌ها اقامت در عربستان سعودی، ضمن حمایت از عملیات ائتلاف سعودی در حدیده، وارد شهر عدن شد.

رئیس جمهوری مستعفی یمن در حالی از این عملیات که با طرح و مشارکت فعال امارات آغاز شده، حمایت کرده است که طی ماه گذشته، در جریان اشغال جزیره «سُقطری» از سوی نیروهای اماراتی، آن‌ها را اشغالگر خواند و تهدید کرد که به سازمان ملل شکایت خواهد کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.