×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1901236 - هلاکت ۴۳۷ شورشی در سواحل استان الحدیده

به گزارش ميليتاری نيوز، آخرین خبرها از استان ساحلی الحدیده یمن حاکیست، معادلات میدانی ۱۸۰ درجه تغییر کرده و پیشروی‌های نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله در نزدیکی شهر «جاح» ادامه دارد و نیروهای شورشی تحت فرمان ائتلاف عربی ضربات سنگینی را متحمل شده اند.

براساس اطلاعات به دست آمده، شهر «جاح» از وجود نیروهای شورشی خالی شده، اما نیروهای یمنی درصدد هستند پس از پاکسازی کامل مناطق حومه وارد شهر شوند تا اسیر ضد حملات نشوند.

به گفته منابع میدانی، تعداد زیاد نیروهای شورشی، تجهیزات پیشرفته و پشتیبانی سنگین جنگنده‌های اماراتی دلیل شده، نیروهای یمنی با ضد حملات غافلگیرانه و کمین‌های متعدد، نیروهای متجاوز را در مناطق حومه فلج کنند و در نهایت وارد شهر «جاح» شوند.

بیشتر بخوانید

740 کشته و زخمی تنها در 4 روز برای سعودی‌ها

در ۵ روز گذشته، نیروهای ارتش یمن و رزمندگان انصارالله موفق شدند پیشروی نیروهای شورشی را در نوار ساحلی استان الحدیده متوقف کنند و در گام نخست شهر «طائف» را از نیروهای ائتلاف عربی بازپس بگیرند؛ طائف دروازه جنوبی شهر بندری الحدیده (مرکز استان الحدیده) محسوب می‌شود.

در جریان درگیری‌های ۷۲ ساعت گذشته در نوار ساحلی استان الحدیده، حدود ۴۳۷ تن از نیروهای شورشی از پای درآمده و حدود ۳۵۰ تن دیگر هم مجروح و به بیمارستان‌های شهرهای المخاء (جنوب غرب استان الحدیده) و عدن انتقال داده شده اند.

نیروهای ائتلاف عربی از دو هفته قبل عملیات گسترده‌ای را برای اشغال نوار ساحلی استان الحدیده و قطع ارتباط نیروهای یمنی با دنیای خارج آغاز کردند و حتی توانستند نزدیک به نیمی از این خط ساحلی را اشغال کنند، اما با ضدحملات سنگین ارتش و رزمندگان انصارالله، پیشروی آنان متوقف و مجبور به عقب نشینی شدند.

جبهه غرب به سرکردگی دولت آمریکا نقش ویژه‌ای را در پشتیبانی از ائتلاف عربی ایفا کرده، اما براساس اطلاعات به دست آمده رژیم صهیونیستی هم در این عملیات به صورت مستقیم و غیر مستقیم وارد عمل شده و مسئولیت شناسایی مواضع رزمندگان انصارالله را برعهده گرفته است.

از مناطق مرزی مشترک شمال یمن با جنوب عربستان خبر می‌رسد، رزمندگان انصارالله عملیات گسترده‌ای را علیه نیروهای سعودی در استان جیزان آغاز کردند و پس از درگیری‌های سنگین توانستند در شرق کوه «الشبکه» پیشروی کنند که بر منطقه «خوبه» اشراف کامل دارد.

رزمندگان انصارالله مستقر در جنوب استان جیزان عربستان، حملات صدها تن از نیروهای سعودی را با وجود پشتیبانی هوایی برای اشغال کوه «دخان» ناکام گذاشتند؛ در جریان درگیری‌های ۳ ساعته در این محور شماری از نیروهای سعودی کشته و زخمی شدند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.