×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2222306 - استقرار گسترده نظامیان اسرائیل در مرز غزه

به گزارش ميليتاری نيوز، در آستانه مراسم انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی، رژیم صهیونیستی که احتمال شدیدترین تظاهرات اعتراضی فلسطینیان به‌ویژه در امتداد مرزهای نوار غزه را پیش‌بینی می‌کند، تدابیر امنیتی سختی در مناطق مختلف اتخاذ کرده است.

پایگاه خبری «فلسطین الیوم» گزارش داد که خودروهای نظامی اسرائیل، بامداد امروز- دوشنبه- با نفوذ از مرزها، در اراضی کشاوری در طول مرزهای شرقی نوار غزه(و اراضی اشغالی 1948)مستقر شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

تبدیل قدس به یک پادگان نظامی/آمادگی مردم فلسطین برای راهپیمایی میلیونی

ارتش رژیم صهیونیستی به منظور جلوگیری از ورود فلسطینیان به مناطق اشغالی، اقدام به نصب سیم خاردار و برخی موانع در طول مرزهای شرقی غزه کرده است.

منابع رسانه‌ای گزارش دادند، ده‌ها وسایل نقلیه نظامی اسرائیل از جمله تانک‌ها و بولدوزرها در عمق بیش از 10 متری مناطق واقع در امتداد مرزهای شرقی نوار غزه، به‌ویژه در شرق شهر غزه و اردوگاه «المغازی» و جنوب شهر «حان‌یونس» مستقر شده‌اند.

این منابع تأکید کردند که هم‌زمان با استقرار تجهیزات نظامی و تک‌تیراندازهای ارتش اسرائیل در نزدیکی دیوار مرزی، جنگنده‌های این رژیم اشغالگر به طور گسترده در آسمان غزه در حال پرواز هستند.

در همین حال، وزارت بهداشت در نوار غزه، عصر یکشنبه از زخمی شدن 3 فلسطینی در جریان حملات نظامیان اشغالگر در شرق نوار غزه خبر داد و تأکید کرد که حال یکی از مجروحان وخیم است.

گزارش‌ها از رام‌الله در کرانه باختری در روز انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی، حاکی‌ است که پناهجویان با برگزاری راهپیمایی در عصر یکشنبه، خودروها و وسایل نقلیه‌ای را که توسط آنها 70 سال پیش از روستاهای اصلی‌شان آواره  شدند، در خیابان‌های این شهر به نمایش گذاشتند.

این خودروها و کامیون‌ها حامل پارچه‌نوشته‌هایی بود که بر روی آنها اسامی روستاها و شهرهایی است که فلسطینیان آن زمان از آنجا خارج شدند.

صاحبان این وسایل نقلیه، که روی آنها همچنین پرچم‌های سیاه نصب کردند، از تمام اردوگاه‌های آوارگان در کرانه باختری، گرد هم آمده‌اند تا بر پایبندی خود به حق بازگشت به سرزمین اصلی‌شان تأکید کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.