×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2247837 - ۵ شرط شورای همکاری خلیج فارس برای ایران

به گزارش ميليتاری نيوز، «عبداللطیف الزیانی» دبیرکل بحرینی شورای همکاری خلیج فارس مدعی شده است که ایران اگر می خواهد امنیت منطقه را حفظ کند باید ۵ شرط را محقق کند.

در حالی که آژانس انرژی اتمی به عنوان مرجع قانونی تأیید صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران بارها بعد از توافق هسته ای پایبندی ایران به مفاد برجام را تأیید کرده است، این مسئول عربی با دخالت در امور داخلی ایران مدعی شده است که ایران باید به منشور سازمان ملل احترام بگذارد و مسیر بازرسی و نظارت نهادهای بین المللی بر تأسیسات هسته ای ایران را ادامه دهد.

بیشتر بخوانید:

اوپک از پُشت به ایران خنجر می‌زند؟

وی با تکرار ادعاهای کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در خصوص کمک تسلیحاتی ایران به انصار الله مدعی شده است که ایران باید از دادن موشک های بالستیک به «تروریست ها» جلوگیری کرده و به تصمیمات شورای امنیت احترام بگذارد و در امور داخلی کشورهای مجاور خود دخالت نکرده و از اقدامات تروریستی حمایت نکند.

در حالی که آمریکا ناقض اصلی برجام است این مسئول عربی مدعی شده است که کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس خواستار منطقه ای عاری از سلاح اتمی هستند و تصمیم ترامپ برای خروج از برجام این فرصتی را به ایران می دهد تا مسیر خود را تغییر دهد.

درحالی که عربستان به عنوان یکی از اعضای صاحب نفوذ شورای همکاری به همراه امارات در طول سه سال گذشته خاورمیانه را با جنگ علیه یمن نا امن تر کرده اند، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس مدعی شده است که اگر ایران به ۵ شرط فوق عمل کند خاورمیانه امن خواهد شد و دنیا نیاز دارد تا این منطقه امنیت داشته باشد تا بتواند به نقش خود در ایجاد ثبات و توسعه عمل کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.