×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

به گزارش ميليتاری نيوز، تازه ترین خبرها از جنوب شهر دمشق حاکیست، عملیات نیروهای ارتش، گارد ریاست جمهوری، دفاع ملی سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت علیه عناصر تروریستی داعش در محله « حجر الاسود» همچنان ادامه دارد.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای سوری و مقاومت عملیاتی را با پشتیبانی جنگنده های روسی به سمت مسجد « الزبیر» انجام دادند و با عقب راندن تروریست ها موفق شدند در این محور پیشروی کنند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با ميليتاری نيوز اعلام کرد: نیروهای سوری و مقاومت پس از درگیری های سنگین توانستند مواضع خود را در مدارس « حسن برکه و منیف»، مسجد « بلال»، میدان مرکزی تثبیت کنند.

2241756 - آخرین تحولات میدانی جنوب دمشق/ تروریست های داعش در محله حجرالاسود به دو تکه تقسیم شدند؛ مردم الفوعه و کفریا محاصره را به خروج ناقص ترجیح دادند +نقشه میدانی و تصاویر

این منبع میدان با بیان این که این مناطق روز گذشته از اشغال عناصر تروریستی داعش خارج شده بودند، گفت: با پاکسازی های صورت گرفته، مناطق تحت اشغال داعش در محله حجر الاسود به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم شد.

گزارش دیگری از ميليتاری نيوز را درباره تحولات دمشق بخوانید:

دمشق از روزهای سخت و پرالتهاب تا طلوع آرامش/ پایتخت سوریه در آستانه برگزاری جشن آزادسازی پس از ۷ سال جنگ + تصاویر و نقشه میدانی

وی افزود: تقسیم شدن محله حجر الاسود به دو بخش شمالی و جنوبی دلیل شده خطوط دفاعی تروریست های محاصره شده داعش شکسته شود و سرعت پیشروی نیروهای سوری و مقاومت در این محور افزایش یابد.

2241761 - آخرین تحولات میدانی جنوب دمشق/ تروریست های داعش در محله حجرالاسود به دو تکه تقسیم شدند؛ مردم الفوعه و کفریا محاصره را به خروج ناقص ترجیح دادند +نقشه میدانی و تصاویر

در حال حاضر، تروریست های داعش در بخش جنوبی محله حجرالاسود مناطق مهمی از جمله « مسجد الرحمن، مسجد ابراهیم خلیل، ورزشگاه، باغ الحجر و تعدادی از مجتمع های مسکونی» را در اشغال دارند.

به گزارش ميليتاری نيوز در بخش شمالی محله حجر الاسود هم مدرسه « حسان»، مسجد « معاذ» و ساختمان های دولتی در اشغال تروریست های داعش است که از اهمیت خاصی برخوردار هستند.

2241755 - آخرین تحولات میدانی جنوب دمشق/ تروریست های داعش در محله حجرالاسود به دو تکه تقسیم شدند؛ مردم الفوعه و کفریا محاصره را به خروج ناقص ترجیح دادند +نقشه میدانی و تصاویر

 
نیروهای سوری و مقاومت در ساعات گذشته تمرکز خود را به بخش شمالی محله حجرالاسود متمرکز کرده اند و در تلاش هستند با عقب راندن تروریست های داعش این منطقه را به کنترل خود دربیاورند.

براساس اطلاعات به دست آمده، پیشروی های نیروهای سوری و رزمندگان مقاومت در بخش شمالی محله حجرالاسود ادامه دارد؛ عملیات در غرب اردوگاه یرموک هم در جریان است؛ حدود 55 درصد اردوگاه یرموک هم همچنان تحت اشغال داعش است.

2241759 - آخرین تحولات میدانی جنوب دمشق/ تروریست های داعش در محله حجرالاسود به دو تکه تقسیم شدند؛ مردم الفوعه و کفریا محاصره را به خروج ناقص ترجیح دادند +نقشه میدانی و تصاویر

به گزارش ميليتاری نيوز، از محله های « ببیلا، بیت سحم و یلدا» در جنوب دمشق خبر می رسد، عملیات تخلیه مناطق اشغالی و انتقال عناصر تروریستی وابسته به ارتش آزاد، جیش الاسلام و… به شمال سوریه در حال انجام است.

یک منبع میدانی در گفت وگو با ميليتاری نيوز اعلام کرد: 14 اتوبوس دیگر برای انجام مرحله دوم توافق و انتقال تروریست ها و اعضای خانواده آنان وارد گذرگاه « بیت سحم» شدند؛ روز گذشته هم 16 اتوبوس، عناصر تروریستی و خانواده های آنان را به شمال سوریه انتقال دادند.

2241757 - آخرین تحولات میدانی جنوب دمشق/ تروریست های داعش در محله حجرالاسود به دو تکه تقسیم شدند؛ مردم الفوعه و کفریا محاصره را به خروج ناقص ترجیح دادند +نقشه میدانی و تصاویر

این منبع میدانی با بیان این که تاکنون 2 هزار تن از تروریست ها و اعضای خانواده آنان از شهرک های « یلدا، ببیلا و بیت سحم» خارج شده اند، گفت: در مرحله دوم توافق هم حدود 3 هزار تن از تروریست ها از جنوب شهر دمشق خارج می شوند.

وی افزود: گروهی از عناصر تروریستی و خانواده های آنان که تمایلی برای انتقال به شمال سوریه ندارند می توانند در جنوب شهر دمشق بمانند تا به وضعیت آنان رسیدگی شود و از حقوق قانونی خود برخوردار شوند.

2241754 - آخرین تحولات میدانی جنوب دمشق/ تروریست های داعش در محله حجرالاسود به دو تکه تقسیم شدند؛ مردم الفوعه و کفریا محاصره را به خروج ناقص ترجیح دادند +نقشه میدانی و تصاویر

براساس توافق صورت گرفته، گروه های تروریستی موظف هستند تمامی اطلاعات مربوط تونل های حفر شده، تله های انفجاری کار گذاشته شده و انبارهای سلاح را در اختیار ارتش سوریه قرار دهند؛ پیشتر تروریست ها سلاح های سنگین خود را تحویل دادند.

به گزارش ميليتاری نيوز، براساس توافق، 5 هزار تن از شهروندان محاصره شده الفوعه و کفریا باید به مناطق تحت کنترل دولت انتقال داده می شدند اما اهالی این شهرک ها مخالفت خود را با این توافق اعلام کردند.

2241760 - آخرین تحولات میدانی جنوب دمشق/ تروریست های داعش در محله حجرالاسود به دو تکه تقسیم شدند؛ مردم الفوعه و کفریا محاصره را به خروج ناقص ترجیح دادند +نقشه میدانی و تصاویر

شهروندان الفوعه و کفریا خواستار خروج نیروهای دفاع مردمی هستند و اعلام کردند: اگر نیروهای دفاع مردمی در شهرک های الفوعه و کفریا باقی بمانند بدون شک تروریست ها به آنان حمله خواهند کرد.

شهروندان محاصره شده الفوعه و کفریا از مقامات دولتی درخواست کردند زمینه خروج نیروهای مردمی را هم فراهم کنند و تصریح کرده اند همه محاصره شدگان باید با هم خارج شوند و در عیر این صورت همگی در شهرک ها باقی خواهند ماند.

2241758 - آخرین تحولات میدانی جنوب دمشق/ تروریست های داعش در محله حجرالاسود به دو تکه تقسیم شدند؛ مردم الفوعه و کفریا محاصره را به خروج ناقص ترجیح دادند +نقشه میدانی و تصاویر

به گزارش ميليتاری نيوز، در حال حاضر حدود 7 هزار و 700 نفر در شهرک های الفوعه و کفریا در محاصره هستند که حدود 5 هزار تن از آنان را شهروندان تشکیل می دهند و 2 هزار و 700 تن دیگر از نیروهای دفاع مردمی هستند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.