×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2239578 - ترامپ با فروش پهپاد مسلح به هند موافقت کرد

به گزارش ميليتاری نيوز، مقامات دیپلماتیک هندی و آمریکایی تایید کردند موافقت آمریکا با فروش پهپادهای شکارچی از طریق کانال های رسمی به دولت هند ابلاغ شده واکنون تصمیم گیری برای خرید این پهپادها بر عهده نارندرا مودی نخست وزیر هند بر اساس قیمت و کاربردشان است.

مساله خرید این پهپادها ماه گذشته در طول سفر اجیت دووال مشاور امنیت ملی، ویجی گوخال معاون وزیر امور خارجه و یکی از معاونان وزیر دفاع هند به آمریکا مطرح شد.
پهپادهایی که دارای دو نوع دریایی و خشکی است قابل مسلح شدن به موشک های هوا به زمین، ضد کشتی و بمب های هدایت شونده می باشد.با وجود موافقت پنتاگون با فروش 22 فروند پهپاد نظارتی دریایی به هند، اکنون دهلی نو اعلام کرده است تنها خواهان خرید پهپادهایی است که علاوه بر شناسایی، به هدف حمله و آن را نابود کند.

نگرانی دیگر هند در خصوص کلیدهای رمزگذاری شده این نوع پهپادها است. در ابتدا هند نگران این امر بود که آمریکا نیز دارای کلیدهای رمزگذاری شده این پهپادها خواهد بود و خواهد توانست فعالیت آنها را در هر زمان مختل کند. اما تولید کننده های پهپادهای شکارچی اعلام کردند که تمام کلیدهای رمزگذاری شده در اختیار هند قرار خواهند گرفت.خرید این پهپادها هند را قادر خواهد ساخت تا از آن ها علیه پایگاه های شبه نظامیان در امتداد خط واقعی کنترل در کشمیر استفاده کند.

اکنون فروش پهپادهای مسلح به صورت مستقیم از سوی شرکت های تولید کننده آن ها مانند ‘جنرال اتومیکس’ امکان پذیر خواهد بود. این شرکت آمریکایی سال گذشته با نیروی دریایی هند جهت فروش 22 فروند پهپاد ‘شکارچی’ غیرمسلح جهت نظارت وشناسایی دریایی یک قرارداد امضا کرده بود.

هند هم اکنون 100 پهپاد نظارتی و شناسایی ساخت رژیم صهیونیستی را در ارتش خود به خدمت گرفته است. این کشور همچنین به دنبال خرید 10 پهپاد نظامی ‘هرون- تی پی’ از رژیم صهیونیستی به ارزش 400 میلیون دلاراست. این نخستین بار است که این کشور قصد دارد از پهپادهای نظامی که می توانند عملیات بمباران انجام دهند را خریداری کند.

هند به دنبال گسترش توانایی های خود در زمینه استفاده از پهپاد است.هند که یکی از بزرگ ترین خریداران دفاعی آمریکا محسوب می شود قصد دارد با دریافت تکنولوژی های پیشرفته بر سواحل 7500 کیلومتری خود در اقیانوس هند کنترل بیشتری داشته باشد.

در سال های اخیر چین یکی از بزرگ ترین رقیبان منطقه ای هند با معرفی طرح هایی مانند ‘یک کمربند- یک جاده’ سعی کرده است حضور خود را در منطقه افزایش دهد. همچنین زیردریایی های این کشور به طور مکرر در منطقه اقیانوس هند دیده شده اند.

این کشور در ماه فوریه سال جاری پهپاد داخلی این کشور به نام ‘رستم 2’ را با موفقیت در ایالت کارناتاکا آزمایش کرد. این کشور در حال توسعه سه پهپاد به نام ‘رستم 2’، ‘رستم 1’ و ‘رستم اچ’ است.مأموریت شناسایی و نظارت هوایی بیشترین حجم کاری پهپادها را در سراسر دنیا به خود اختصاص می دهد. یکی از مزیت های مهم آن ها انجام مأموریت های شناسایی، توانایی پرواز چند ساعته تا چند روزه روی هدف به صورت مداوم است، کاری که ماهواره های جاسوسی قادر به انجام آن نیستند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.