×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2232942 - آمریکا زمانی از توانمندی ما مطلع می‌شود که دیگر کاری از دستش برنمی‌آید/ مجموعه متنوعی از بی‌سرنشین‌ها را در اختیار داریم

به گزارش ميليتاری نيوز، سردار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره اندازه آمادگی دفاعی این نیرو برای مقابله با تهدیدات گفت: بر اساس قرآن، کسب آمادگی دفاعی یک دستور و تکلیف الهی است و ما می‌توانیم این ادعا را کنیم که طی 34 سال گذشته حتی 24 ساعت را هم برای کسب و ارتقای آمادگی‌های دفاعی از دست نداده‌ایم.

وی افزود: مسلماً وضعیت امروز نیروی دریایی سپاه به هیچ وجه قابل مقایسه با گذشته نیست. البته مقدار بسیار کمی از توانمندی‌ها را بر اساس نیازمان در رزمایش‌ها مطرح کرده‌ایم و قسمت اعظمی از توانمندی نیروی دریایی سپاه هنوز مطرح نشده است. آمریکایی‌ها زمانی از توانمندی واقعی ما مطلع می‌شوند که دیگر خیلی برای آنها دیر شده و کاری از دستشان برنمی‌آید.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه “ما در 5 حوزه شناوری، موشکی، تکاوری، هوادریا و پهپادی، برنامه‌هایی برای ارتقای توان رزم نیروی دریایی سپاه در سال 97 داریم”، خاطرنشان کرد: ارتقای توان شناوری ندسا نخستین حوزه‌ای است که ما روی آن تمرکز داریم که شامل ارتقای تسلیحات، موشک‌ها و تجهیزات نصب‌شده روی این شناورها می‌شود.

دریادار فدوی ادامه داد: حوزه بعدی، ارتقای توان موشک‌های ساحل به دریای نیروی دریایی سپاه است که در این بخش نیز برنامه‌های قابل توجهی در دست اقدام داریم، همچنین در حوزه هوادریا نیز بالگردهای ندسا مانند شناورهای ما مسلح به انواع تجهیزات و تسلیحات هستند که در سال 97 توان هوادریایی نیروی دریایی سپاه هم افزایش پیدا می‌کند.

وی با ابراز اینکه توان تکاوری در نیروی دریایی سپاه از توانمندی‌های قدیمی و بسیار مهم این نیرو است، تصریح کرد: یگان تکاوری نیروی دریایی سپاه آماده است تا هرگونه عملیات مورد نیاز نیروی دریایی سپاه برای مقابله با هرگونه تهدیدات دشمن را انجام دهد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در پایان به توان پهپادی نیروی دریایی سپاه اشاره کرد و گفت: ما امروز مجموعه متنوعی از بی‌سرنشین‌ها را در اختیار داریم که قابلیت اجرای هرگونه عملیات علیه دشمنان را دارند.

  1. مسعود

    ما هم تو بچگی از این خط و نشونا و خالی بندیها برای دوستامون می کردیم … ولی دوستامون بچه بودن و باور میکردن…

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.