×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

به گزارش ميليتاری نيوز، نمایشگاه و ایرشوی EURASIA2018 صبح روز چهارشنبه در جنوب غرب ترکیه با حضور مقامات دولتی و نظامی این کشور و دیگر کشورهای آسیایی و اروپایی آغاز به کار کرد و جمهوری اسلامی ایران نیز با همراهی چند شرکت خصوصی دانش بنیان و همچنین برخی نهادهای وابسته به وزارت دفاع در این نمایشگاه شرکت کرده است.

توانمندی‌ها و دستاوردهای ارائه شده کشورمان در این نمایشگاه در دو غرفه ٢١٣ (به سرپرستی سازمان صنایع هوایی و با شرکت صاایران و سازمان جغرافیایی) و ٣١٣ (به سرپرستی اتحادیه هوایی و فضایی و با شرکت 5 نماینده از بخش خصوصی و دانش بنیان) در معرض دید عموم قرار گرفته که تولیدات ارائه شده در این غرفه ها با استقبال کارشناسان و عموم بازدیدکنندگان از این نمایشگاه بزرگ همراه بوده است.

از جمله این دستاوردها، نمایش 2 پهپاد “یسیر” و “بینا” در غرفه متعلق به نهادهای دولتی کشورمان است.

2235566 - نمایش ۲ پهپاد اطلاعاتی ایران در EURASIA2018+عکس

پهپاد یسیر

پهپاد یسیر از جمله پرنده‌های بدون سرنشین تولید صنایع دفاعی ایران است که عمدتا با عنوان نمونه ایرانی پهپاد مشهور «اسکن ایگل» شناخته می‌شود و پیش از این نیز در نمایشگاه ماکس 2017 روسیه، در معرض دید متخصصان کشورهای مختلف دنیا قرار گرفته بود.

اسکن ایگل، آذرماه سال 91 توسط یگانهای پدافندی سپاه پاسداران شکار شد و در اختیار متخصصان داخلی قرار گرفت و در کمتر از 1 سال بعد، در مهرماه سال 1392 در اختیار نیروهای مسلح از جمله نیروی زمینی ارتش قرار گرفت.

این هواپیمای بدون سرنشین، بسیار کوچک اما مجهز بوده و توسط نیروهای عملیات ویژه استفاده می ‌شود. این پهپاد با 1.19 متر طول و 3.05 متر عرض (دو سر بال) و 18 کیلوگرم وزن برای پرواز نیاز به باند ندارد و با یک سامانه خاص به بالا پرتاب می ‌شود که تفنگداران دریایی آمریکا نیز آن را از روی ناوهای خود به پرواز در می ‌آورند.

پهپاد «بینا» نیز دیگر دستاورد به نمایش در آمده در EURASIA2018 است که یک پهپاد سبک و دست پرتاب بوده که توانایی اطلاعاتی و شناسایی را در اختیار یگانهای مسلح و سایر نهادها و سازمانهای کشورمان قرار می دهد.

2235567 - نمایش ۲ پهپاد اطلاعاتی ایران در EURASIA2018+عکس

پهپاد بینا

طول این پرنده بدون سرنشین 1.6 متر، دهانه بال آن 2 متر، ارتفاع پروازی 350 متر و ماندگاری آن در هوا 1 ساعت است و در عین حال می تواند در محدوده 10 کیلومتر، عملیات شناسایی با سرعت 75 کیلومتر در ساعت را انجام دهد.

این پهپاد که جنس بدنه آن کامپوزیتی و موتور آن از نوع بسیار کم سر و صداست، تاکنون به این نام در نمایشگاههای رسمی و غرفه های متعلق به نیروهای مسلح کشورمان در خارج از کشور مشاهده نشده بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.