×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1923952 - ماجرای سقوط ATR از زبان فرمانده پدافند هوایی اصفهان

به گزارش ميليتاری نيوز، امیر علی حدادی سامانی ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به مأموریت‌های منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی اظهار داشت: حوزه استحفاظی این قرارگاه سه استان اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری است و وظیفه پاسداری از مراکز حساس همچون مراکز اقتصادی، نظامی و هسته‌ای را بر عهده دارد.

وی افزود: قرارگاه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی با بهره‌گیری از سامانه‌های راداری داخلی در شبکه یکپارچه پدافند هوایی، ارتباطی امن، پایدار و چندلایه را در منطقه هوایی استان اصفهان رقم زده است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی اضافه کرد: این قرارگاه با به کارگیری نیروی متخصص و کارآمد در شبکه راداری و دیده‌بانی و با استفاده از فناوری‌های نوین و دیجیتال به صورت 24 ساعته اطلاعات لازم را از مراکز جمع‌آوری اطلاعات به مراکز تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی ارسال می‌کند.

وی عنوان کرد:‌ در 4 دهه گذشته به واسطه تحریم‌های ظالمانه ملزم شدیم تا تمام تجهیزات خود را در داخل تأمین کنیم و خوشبختانه به این مهم دست یافته‌ایم. 

امیر حدادی سامانی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص ارتش و پدافند هوایی گفت: پدافند هوایی در 10 شهریور 1387 به عنوان یک قرارگاه مستقل و فرانیرویی سازماندهی شد و با سایر نیروهای مسلح هماهنگی و ارتباط دارد.

وی با اشاره به سانحه هواپیمای شرکت آسمان گفت: با توجه به این رصد دائمی منطقه توسط قرارگاه، در دقایق اولیه این سانحه و پس از محو شدن هواپیمای تهران ـ یاسوج از صفحه رادار، به دستگاه‌های مربوطه از جمله فرماندهی انتظامی استان و فرماندهی ارتش و فرودگاه اصفهان، احتمال سقوط این هواپیما را اعلام کردیم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی تصریح کرد: ما هیچگونه تأخیری در انجام مأموریت‌های محوله نداشتیم؛ ما نباید در کار دستگاه‌های دیگر دخالت کنیم و زمانی که عملیات جست‌وجو به ما واگذار شد با تجزیه تحلیل اطلاعات احتمال دادیم که هواپیما ارتفاع خود را بیش از اندازه کاهش داده و ممکن است به کوه برخورد کرده باشد؛ به دلیل گستردگی منطقه 3 نقطه احتمالی را به مدیریت بحران استان اعلام کردیم که هواپیما در یکی از این نقاط پیدا شد.

مشارکت 80 درصدی هوانیروز اصفهان در رژه روز ارتش در تهران

فرمانده پایگاه چهارم رزمی – پشتیبانی هوانیروز اصفهان در این نشست خبری با بیان اینکه امسال همانند سال‌های گذشته  80 درصد از وسایل پرنده هوایی مورد استفاده در رژه روز ارتش در تهران از اصفهان اعزام می‌شود، اظهار داشت: امسال 3 پروژه که در سال 96 انجام شده است شامل سیستم دوربین دید در شب، پروژه موشک شفق بر روی بالگردهای جنگی و مسلح شدن هلی‌کوپپتر 214 در رژه روز ارتش در تهران رونمایی می‌شود. 

سرهنگ علی عفیف با بیان اینکه نیروی هوایی ارتش اصفهان با تکنیک جدیدی در رژه تهران حضور می‌یابد، افزود: امروز بالاترین آمادگی رزمی را در هوانیروز داریم و این آمادگی را می‌توان در زلزله کرمانشاه و سانحه هواپیمای تهران – یاسوج مشاهده کرد، همچنین تمام پروژه تحقیقاتی هوانیروز در پایگاه چهارم هوانیروز انجام می‌شود.

وی با اشاره به نقش هوانیروز ارتش در جنگ تحمیلی گفت: به روزرسانی و بازسازی تسلیحات و تجهیزات هوایی ارتش بدون هیچگونه وابستگی به خارج توسط متخصصان داخلی انجام می‌شود و همه آموزش‌های لازم برای نیروها در مرکز آموزش شهید وطن پور اصفهان صورت می‌پذیرد. 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.