×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2192021 - واکنش وزارت خارجه به بمباران پایگاه هوایی سوریه توسط اسراییل

به گزارش ميليتاری نيوز، بهرام قاسمی ضمن محکوم کردن شدید تجاوز و حمله هوایی رژیم صهیونیستی به پایگاه هوایی ” تی ٤ “ در حمص سوریه اظهار داشت: تجاوز رژیم صهیونیستی به سوریه، نقض حاکمیت ملی و تمامیت ارضی این کشور و مغایر با تمامی قوانین و موازین بین المللی است که تنها شرایط بحرانی در سوریه و معادلات منطقه را پیچیده تر می کند.

بیشتر بخوانید:

چرایی حمله به فرودگاه نظامی «تیفور» در سوریه

قاسمی تصریح کرد: بی تردید این اقدام رژیم صهیونیستی در شرایطی که تحولات میدانی به نفع دولت قانونی سوریه در جریان است، به منظور تقویت گروه های تروریستی و همچنین با هدف انحراف افکار عمومی از فاجعه غزه که شهادت دهها فلسطینی و زخمی شدن هزاران تن دیگر را به دنبال داشته، انجام شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بار دیگر بر حمایت کامل خود از تمامیت ارضی و حاکمیت ملی سوریه و مردم آن تأکید کرده و از همه کشورهای آزاده و مجامع بین المللی می خواهد در قبال این تجاوز آشکار صهیونیست ها به یک عضو سازمان ملل متحد که قطعا صلح و امنیت بین المللی به مخاطره می افکند بی تفاوت نباشند.

به گزارش فارس، بامداد امروز دوشنبه (۲۰ فروردین)، شبکه خبری «الاخباریه» سوریه اعلام کرد که پایگاه هوایی «تی ۴» در ریف استان حمص هدف حمله قرار گرفته است. خبرگزاری رسمی سوریه در آغاز اعلام کرد که چند موشک فرودگاه را هدف قرار داده‌اند و آمریکا مسئول این حمله بوده است اما وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) هرگونه دخالت خود را رد کرد و ساعاتی بعد وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی مسئول این حمله است.

این حمله که با دست‌کم هشت تا ده موشک انجام شده است، سبب جان باختن ۱۵ نفر شده است. وزارت دفاع روسیه نیز اعلام کرد که پدافند هوایی سوریه پنج فروند و دمشق اعلام کرد که هشت موشک را توانسته است قبل از اصابت به هدف‌، منهدم کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.