×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

به گزارش ميليتاری نيوز، تازه ترین خبرها از شمال استان حلب سوریه حاکیست، پیشروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی در محورهای مختلف با پشتیبانی جنگنده ها و آتش توپخانه همچنان ادامه دارد.

از شمال غرب منطقه « اعزاز» خبر می رسد، نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی پس از درگیری های سنگین چند روزه توانستند با عقب راندن شبه نظامیان کُرد و نیروهای دفاع مردمی منطقه راهبردی « شران» را به اشغال خود در بیاورند.

2209122 - سقوط جندیرس، شران و شیخ حدید در شمال استان حلب/ نیروهای ارتش ترکیه و تروریست ها به 6 کیلومتری عفرین رسیدند + نقشه میدانی و تصاویر
نقشه میدانی شمال استان حلب

با عقب نشینی نیروهای کُرد و دفاع مردمی از روستاهای « کفرجنه، معرسته، شوارغه، مشعله، ماتنلی، حلوبی کبیر، حلوبی صغیر و سد میدکانی» در حومه « شران»، نیروهای اشغالگر خود را از این محور به 6 کیلومتری شهر عفرین رساندند.

از محور غربی عفرین هم خبرها حاکیست، نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی در نهایت توانستند منطقه « شیخ حدید» را به طور کامل از کنترل شبه نظامیان کُرد و دفاع مردمی خارج کنند تا یک شکست سنگین هم در این محور ثبت شود.

از محور جنوبی هم خبر می رسد، نیروهای متجاوز با پشتیبانی گسترده جنگنده ها پس از 3 روز درگیری سنگین توانستند شهر راهبردی « جندیرس» ( دومین شهر بزرک در شمال استان حلب) را به اشعال خود درآورند. روستاهای « قریریه و تل حمو» هم در این محور سقوط کردند.

2209118 - سقوط جندیرس، شران و شیخ حدید در شمال استان حلب/ نیروهای ارتش ترکیه و تروریست ها به 6 کیلومتری عفرین رسیدند + نقشه میدانی و تصاویر
نقشه میدانی استان حلب سوریه

گزارش دیگری از ميليتاری نيوز را دراین باره بخوانید:

آخرین تحولات میدانی شمال استان حلب/ نیروهای ارتش ترکیه به ۹ کیلومتری عفرین رسیدند + نقشه میدانی و تصاویر

یک منبع میدانی در گفت وگو با ميليتاری نيوز اعلام کرد: حملات جنگنده های ارتش ترکیه به حدی سنگین است که همه مناطق نزدیک به 80 درصد تخریب شده اند و امکان مقاومت وجود ندارد و همین مسئله دلیل پیشروهای سریع متجاوزان شده است.

در حال حاضر، 80 درصد شهر جندیرس به دلیل حملات سنگین هوایی تخریب شده است و بنابر اعلام منابع میدانی چیزی دیگر از این شهر وجود ندارد؛ فاصله اشغالگران از این محور با شهر عفرین و سقوط روستاهای « قریریه و تل حمو»، 12 کیلومتر است.

براساس اطلاعات به دست آمده گروهی از مردم شهر جندیرس به سمت شهر عفرین متواری شده اند و شماری دیگری هم به شهرک شیعه نشین « نبل»پناه آورده اند.

2209119 - سقوط جندیرس، شران و شیخ حدید در شمال استان حلب/ نیروهای ارتش ترکیه و تروریست ها به 6 کیلومتری عفرین رسیدند + نقشه میدانی و تصاویر

حدود هزار و 700 تن از نیروهای دموکراتیک کُرد از استان های رقه و دیرالزور به سمت شمال استان حلب حرکت کردند و خود را از طریق شهرک « نبل» به شهر عفرین رسانده اند تا از پیشروی نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی جلوگیری کنند.

گزارش دیگری از ميليتاری نيوز را بخوانید:

۳۵ درصد از عفرین به اشغال نیروهای متجاوز ارتش ترکیه درآمد/ شهر راهبردی «الشیخ حدید» در آستانه سقوط + تصاویر و نقشه میدانی

2209121 - سقوط جندیرس، شران و شیخ حدید در شمال استان حلب/ نیروهای ارتش ترکیه و تروریست ها به 6 کیلومتری عفرین رسیدند + نقشه میدانی و تصاویر

به گزارش ميليتاری نيوز، حملات جنگنده های ارتش ترکیه به روستاها و مناطق حومه عفرین هم افزایش پیدا کرده است؛ تاکنون 223 تن از شهروندان  از شروع حملات کشته و 507 تن دیگر زخمی شدند.

2209117 - سقوط جندیرس، شران و شیخ حدید در شمال استان حلب/ نیروهای ارتش ترکیه و تروریست ها به 6 کیلومتری عفرین رسیدند + نقشه میدانی و تصاویر

تلفات نظامیان ارتش ترکیه هم به 67 تن رسیده و 249 تن دیگر در جریان درگیری ها زخمی شدند؛ تلفات عناصر تروریستی موسوم به سپر فرات هم به 590 تن افزایش پیدا کرده است.

2209120 - سقوط جندیرس، شران و شیخ حدید در شمال استان حلب/ نیروهای ارتش ترکیه و تروریست ها به 6 کیلومتری عفرین رسیدند + نقشه میدانی و تصاویر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.