×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

به گزارش ميليتاری نيوز، پس از به هلاکت رسیدن علی عبدالله صالح، طرفداران وی به خیانت های خود ادامه دادند و مساحت وسیعی از مناطق تحت تصرف خود را در اختیار نیروهای متجاوز (امارات) و شورشیان وابسته به جریان منصور هادی (رئیس جمهور مستعفی یمن) گذاشتند.

2130995 - آخرین تحولات میدانی یمن پس از خیانت علی عبدالله صالح/ جنبش انصارالله چند درصد از یمن را تحت کنترل دارد؟ + نقشه میدانی و تصاویر

ائتلاف طرفداران علی عبدالله صالح با نیروهای اشغالگر امارات و جریان منصور هادی، کار را در میدان نبرد برای نیروهای ارتش یمن، کمیته های دفاع مردمی بسیار دشوار کرد که منجر به سقوط چند منطقه مهم و ساحلی در بخش جنوب غرب استان تعز شد.

با وجود اعزام نیروهای یمنی از «صنعاء و الحدیده» به جنوب غرب استان تعز، مناطق مهم «حیس، الخوخه، الریبت، وعره، موشیج، اردوگاه ابوموسی الاشعری، الخریب و دارناجی» به اشغال نیروهای متجاوز چند ملیتی درآمد.

2207812 - آخرین تحولات میدانی یمن پس از خیانت علی عبدالله صالح/ جنبش انصارالله چند درصد از یمن را تحت کنترل دارد؟ + نقشه میدانی و تصاویر
نقشه میدانی یمن
**برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید**

نیروهای متجاوز اشغالگر ائتلاف عربی با همکاری نیروهای شورشی جریان منصور هادی و علی عبدالله صالح در بخش شرقی منطقه مهم «المخا» پیشروی کردند و سه راهی «المخا» را به اشغال خود درآوردند؛ در شرق تعز هم، قلعه «لوازم» به اشغال تروریست ها درآمده است.

نیروهای اشغالگر اماراتی و مزدوران چند ملیتی تحت فرمان آنان به همراه شورشیان وابسته به جریان منصور هادی و علی عبدالله صالح پس از سقوط شهر «حیس» تلاش کردند با پیشروی در محور «سه راه العدین»، شهر «الجراحی» را هم به اشغال خود در بیاورند.

2207811 - آخرین تحولات میدانی یمن پس از خیانت علی عبدالله صالح/ جنبش انصارالله چند درصد از یمن را تحت کنترل دارد؟ + نقشه میدانی و تصاویر

اما با واکنش قاطع نیروهای انصارالله و ارتش یمن تلاش نیروهای متجاوز برای اشغال این شهر مهم ناکام ماند و آنان با متحمل شدن تلفات بسیار سنگین مجبور شدند از این محور عقب نشینی کنند.

نیروهای ارتش یمن و انصارالله در هفته های گذشته با انجام چند عملیات دقیق توانستند ابتکار عمل را در دست گیرند و پیشروی ائتلاف متجاوز خارجی و شورشیان را به سمت شمال متوقف و آنان را در میدان نبرد زمین گیر کنند.

2207808 - آخرین تحولات میدانی یمن پس از خیانت علی عبدالله صالح/ جنبش انصارالله چند درصد از یمن را تحت کنترل دارد؟ + نقشه میدانی و تصاویر

نیروهای ارتش یمن و رزمندگان انصارالله در شرق منطقه مهم «المخا» (محور مدیدریت المقبنه در استان تعز) موفق شدند روستاهای «تباب الکریفات و الحصن» را بازپس بگیرند و در محور جنوب شرق استات تعز (مدیدریت الصلو) منطقه «حریم» را از اشغال نیروهای متجاوز و شورشیان خارج کنند.

در حال حاضر، بخش های غربی، ساحلی و برخی مناطق جنوبی استان تعز از کنترل نیروهای یمنی خارج شده است؛ نیروهای ائتلاف اشغالگر و شورشیان وابسته به جریان منصور هادی و عبدالله صالح ۳۰ درصد استان تعز را در اشغال خود دارند.

آخرین تحولات میدانی عراق و سوریه را نیز از اینجا دنبال کنید

 از سویی دیگر، ۴ درصد از استان الحدیده از کنترل نیروهای ارتش یمن و کمیته های دفاع مردمی انصارالله خارج شده و به اشغال نیروهای ائتلاف خارجی و شورشیان درآمده است؛ این استان به دلیل قرار گرفتن در مجاورت ساحل و واقع شدن در مسیر جنوب به شمال یمن از اهمیت خاصی برخوردار است.

به گزارش ميليتاری نيوز، نیروهای یمنی از طریق مناطق ساحلی استان الحدیده، تحرکات دریایی نیروهای اماراتی و عربستانی را به آسانی رصد می کنند؛ تاکنون رزمندگان یمنی از طریق این مناطق، تعدادی از ناوشکن ها و کشتی های جنگی عربستان و امارات را منهدم کرده اند.

2207805 - آخرین تحولات میدانی یمن پس از خیانت علی عبدالله صالح/ جنبش انصارالله چند درصد از یمن را تحت کنترل دارد؟ + نقشه میدانی و تصاویر

از «لحج»، جنوبی ترین استان یمن هم خبر می رسد، نیروهای ارتش یمن و انصارالله توانستند با پیشروی در محور مدیریت «القبیطه» در شمال استان، مناطق «تبتی الحمام و الخضراء» را به کنترل خود در آورند. در محور مدیریت القبیطه هم ارتفاع «الشزناله» و بازار الخمیس از اشغال نیروهای متجاوز خارج شد.

درگیری ها در محور غربی استان مارب هم به صورت پراکنده ادامه دارد و رزمندگان انصارالله و نیروهای ارتش یمن در چند عملیات دقیق موفق شدند چند منطقه را در محور «مدیریت المخدره» به کنترل خود در بیاورند.

2207806 - آخرین تحولات میدانی یمن پس از خیانت علی عبدالله صالح/ جنبش انصارالله چند درصد از یمن را تحت کنترل دارد؟ + نقشه میدانی و تصاویر

خبرها از شمال غرب استان «الحجه» در نزدیکی مرزهای عربستان حاکیست، تلاش ائتلاف سعودی و شورشیان برای نفوذ به صحرای «میدی» ناکام مانده است؛ در کمین های دقیق انصارالله در صحرای «میدی» دهها تن از شورشیان و اشغالگران به هلاکت رسیدند.

به گزارش ميليتاری نيوز، نیروهای انصارالله و ارتش یمن در یک ماه گذشته موفق شدند حدود ۱۶۵ تانک، خودروی زرهی و مجهز به دوشکا، نفربر ائتلاف اماراتی و سعودی را در محورهای مختلف منهدم کنند.

2207810 - آخرین تحولات میدانی یمن پس از خیانت علی عبدالله صالح/ جنبش انصارالله چند درصد از یمن را تحت کنترل دارد؟ + نقشه میدانی و تصاویر

در یک ماه گذشته ۸۰ تن از نظامیان سعودی از به هلاکت رسیده اند؛ بیشترین تلفات نیروهای سعودی مربوط به کمین ها و هدف قرار دادن پایگاه های آنان در جبهه های جنوبی «نجران، جیزان عسیر» توسط موشک های ضد زره و حملات خمپاره ای بوده است.

بیش از ۱۸۵ شورشی وابسته به جریان منصور هادی هم در جبهه های مختلف (صحرای میدی، الحدیده و …) توسط ارتش یمن و انصارالله از پای درآمدند. براساس اعلام منابع میدانی حدود ۳۰ نظامی اماراتی هم در  جریان درگیری های یک ماه گذشته به هلاکت رسیده اند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.