×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2196646 - ترامپ: روسیه به کره‌شمالی کمک می‌کند

به گزارش میلیتاری نیوز به نقل از ميليتاری نيوز، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در سخنانی در جمع فرمانداران ایالات های آمریکا در کاخ سفید از تلاش های چین برای محدود کردن فعالیت های اقتصادی کره شمالی تشکر کرد ولی گفت: روسیه در حال بی اثر کردن تلاش های چین در اجرای تحریم ها علیه کره شمالی است.

دولت ترامپ هدایت تلاش‌های بین‌المللی برای متوقف کردن برنامه‌های هسته‌ای و موشک بالستیک کره شمالی را بر عهده دارد. آمریکا تاکنون تحریم‌های زیادی را علیه کره شمالی اعمال کرده و شورای امنیت سازمان ملل نیز با فشار کشورهای غریی قطعنامه‌های متعددی را علیه کره شمالی صادر نموده است.

بیشتر بخوانید:

اجرای بزرگترین تحریم آمریکا علیه کره‌شمالی

علاوه بر روسیه، ترامپ از عملکرد روسای جمهور پیشین آمریکا نیز در ناتوانی از متوقف کردن برنامه‌های هسته‌ای و موشکی کره شمالی به شدت انتقاد کرده است.

ترامپ گفت: دولت بوش هیچ کاری در این زمینه انجام نداده است. دولت اوباما نیز می خواست کاری انجام دهد. اوباما به من گفت که این بزرگترین مشکلی بوده که این کشور با آن روبرو شده است. ولی آنها در عمل کاری انجام ندادند. آن روزها نسبت به امروز خیلی آسانتر بود تا در برابر کره شمالی و برنامه‌های موشکی و هسته‌ای اش مقابله کرد.

این در شرایطی است که آمریکا روز جمعه بزرگترین و سختگیرانه ترین بسته تحریم ها علیه کره شمالی را با هدف متوقف شدن برنامه‌های هسته‌ای و موشکی این کشور اعمال کرده است.

روز یکشنبه نیز کره شمالی در بیانیه‌ای آمریکا را متهم کرد که قصد تشدید اوضاع در شبه جزیره کره و آغاز رویارویی را با اعمال این تحریم ها دارد.کاخ سفید اعلام کرده است که تحریم‌ها را ادامه خواهد داد.

کره جنوبی نیز ابراز امیدواری کرده است که مذاکرات سازنده‌ای بین آمریکا و کره شمالی آغاز شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.