×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2196791 - انتقال اجساد سانحه هوایی یاسوج تا غروب امروز

به گزارش میلیتاری نیوز به نقل از ميليتاری نيوز، امیر کیومرث حیدری با اشاره به همکاری‌های خوب صورت گرفته درخصوص سانحه هوایی اخیر گفت: تلاش‌ها برای انتقال اجساد، یافتن جعبه سیاه و انتقال بخش‌هایی از لاشه هواپیما توسط کماندوهای نیروی زمینی ارتش در حال جریان است.

امیرسرتیپ کیومرث حیدری برای کسب اطلاع از آخرین وضعیت آمادگی رزمی قرارگاه عملیاتی لشکر 16 زرهی قزوین که صبح امروز به استان قزوین سفر کرده است، در نشست با فرمانده این قرارگاه اظهار داشت: قرارگاه عملیاتی لشکر 16 دستاوردهای خوبی در زمینه تجهیزات نظامی و آمادگی رزمی داشته است و امروز شاهد ابتکارات و نوآوری‌هایی که در محیط جنگ‌های آینده مؤثر است، در این لشکر هستیم.

وی با بیان اینکه نیروی زمینی ارتش در نهضت خودکفایی گام‌های مؤثری برداشته است، ادامه داد: لشکر 16 زرهی قزوین در دوران دفاع مقدس سابقه درخشانی از خود برجای گذاشت و امروز هم این قرارگاه در ساختار جدید عنوان یک قرارگاه تاکتیکی تعریف شده است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به بحث امدادرسانی به هواپیمای آسیب‌دیده در کشور اضافه کرد: در این سانحه بلافاصله از یگان هوانیروز قهرمان پای کار آوردیم و با استفاده از فناوری تجسس و جست‌وجو، محل سقوط بالگرد پیدا شد.

بیشتر بخوانید:

جدیدترین تصاویر ماهواره‌ای از محل سقوط هواپیمای یاسوج

برخی اجساد کشف شده قابل شناسایی نیست

حیدری یادآور شد: نیرو هوایی در این زمینه بسیار خوب پای کار آمد پس از اینکه محل سقوط بالگرد پیدا شد، نسبت به انتقال لاشه و اجساد در آن محل اقدام کرد.

وی خاطرنشان کرد: روز گذشته تا غروب، تلاش‌ها برای جست‌وجوی اجساد در محل ادامه داشت اما به دلیل شرایط جوی اجازه کار به نیروها داده نشد و مجبور شدیم نیروهای زبده تیپ 65 کلاه سبز را شب گذشته به صورت نفوذی به منطقه نفوذ داده و به همراه تعدادی از نیروهای هلال‌احمر در ساعت 21:30 توانستند به نوک قله صعود کنند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران تشریح کرد: این صعود بسیار خطرناک، اما موفقیت‌آمیز بود و نیروها طی شب گذشته در نوک قله کمپ زدند تا از امروز صبح کار شناسایی اجساد آغاز شود.

حیدری توضیح داد: نخستین محموله پیکر پاک این عزیزان، ساعت 11 امروز به دامنه ارتفاعات می‌رسد و تلاش می‌شود عملیات تخلیه اجساد تا غروب امروز به پایان برسد.

وی گفت: لاشه هواپیما را هم که قطعات آن مورد نیاز است را تلاش می‌کنیم به پایین منتقل کرده و بخش اعظم، جعبه سیاه این هواپیما است، نیروها سعی در یافتن آن هستند که با دستگاه فلزیاب ویژه‌ای با نام گلشن که تازگی با ما قرارداد همکاری بسته‌اند، وارد منطقه کرده‌ایم تا بتوانیم هرچه سریع‌تر نسبت  به یافتن جعبه سیاه اقدام کنیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه طی گفت‌وگو با وزیر راه در خصوص این سانحه و یافتن جعبه سیاه همکاری‌های خوبی صورت گرفته است، گفت: تلاش‌ها برای انتقال اجساد، یافتن جعبه سیاه و انتقال بخش‌هایی از لاشه هواپیما توسط کماندوهای نیروی زمینی ارتش در حال جریان است.

حیدری متذکر شد: مضاف براینکه از یگان‌های واکنش سریع یک یگان وارد منطقه شدند تا اگر نیاز باشد، از طریق این یگان، نیرو وارد منطقه کنیم تا به صورت آماده‌باش در منطقه حضور داشته باشند.

وی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران استان قزوین مبنی بر اهمیت مهارت‌آموزی دوران مقدس خدمت سربازی افزود: طبق تأکیدات مقام معظم رهبری، محیط سربازی باید خوشایندسازی شود و وقتی وارد پادگان می‌شوند، باید از آن‌ها چهره‌های متخصص، متعهد و انقلابی ساخته و مجدد وارد جامعه کنیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد: یکی از مبناهای خوبی که در ستاد کل، پیش‌بینی شده است، قرارگاه‌های مهارت‌آموزی بوده که در ستاد کل یک فرماندهی مهارت‌آموزی وجود دارد و در لشکرها هم به مقیاس کوچک‌تر از این قرارگاه‌ها به فعالیت می‌پردازد.

حیدری خاطرنشان کرد: تلاش براین است تا در این قرارگاه‌ها سربازانی که وارد نیروی زمینی ارتش می‌شوند، در مسیر تخصص‌های دانش‌آموخته از آن‌ها استفاده کرده و این تخصص‌ها و آموزش‌هایی که دارند را به نسل بعدی سربازان انتقال دهیم.

وی ادامه داد: سربازی که وارد ارتش جمهوری اسلامی ایران می‌شود، اگر شایستگی‌هایی از خود به ظهور برساند در یک بُعد به عنوان یک نیروی متخصص وارد جامعه می‌شود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به پاک‌سازی میادین آلوده به مین و مواد منفجره در اقصی نقاط مرزی تشریح کرد: پس از امضای قطعنامه به طور جدی وارد عمل شده‌ایم که این روند ادامه دارد و امروز تقریباً تمام میادین مشکوک و آلوده به مین پاکسازی شده و شرکت‌هایی که در این مناطق مشغول اقدامات عمرانی اعم از گازرسانی و غیره هستند، یک بازنگری مجدد صورت می‌گیرد تا آسیبی به کسی وارد نشود.

حیدری از حضور مقتدر نیروی زمینی ارتش در مرزهای کشور عنوان کرد: نیروی زمینی در مرز حضور فعال و مؤثری دارد و در مرزهای غرب کشور مستقر است و این حضور به مثابه تهدید برای کشور محسوب نمی‌شود، بلکه بخشی از کار ویژه ارتش بوده و می‌تواند با این اقدامات اطلاعات بروزی از وضعیت مرزهای کشور داشته باشد.

وی گفت: نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران از هر بُعد خودکفا بوده و امروز به ملت قهرمان این نوید را می‌دهیم و با احترام به آن‌ها می‌گوییم، نیروی زمینی ارتش آماده هرگونه جانفشانی است و اگر دشمن نگاه چپ به کشور داشته باشد، بدون شک طومار ننگین آن را در کمترین زمان درهم می‌پیچیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.