×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2176732 - کره شمالی سخنرانی اخیر ترامپ را گستاخانه نامید

به گزارش میلیتاری نیوز به نقل از ميليتاری نيوز،  وزارت خارجه کره شمالی روز یکشنبه (امروز) در واکنش به سخنرانی اخیر رئیس جمهور آمریکا موسوم به وضعیت کشور، آن را نهایت گستاخی و استبداد نامید. 

به نوشته خبرگزاری یونهاپ، یک سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی در گفت‌وگویی تلویزیونی بیان داشت، پیونگ یانگ کاملا با قصد شیطانی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مقابله می‌کند. 

سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی گفت ترامپ سال گذشته را سال سرشار از موفقیت نامید و و این نهایت گستاخی سبک ترامپ است.
 

دراین باره بیشتر بخوانید:

سخنان ترامپ درباره کره شمالی، مانند سخنرانی بوش پیش از حمله به عراق بود

ترامپ دنبال حمله به کره شمالی است

وی افزود، «تمام دنیا عمیقا نگران است، و آمریکا به شکل شرم‌آوری بیشترین فشار را بر کره شمالی وارد می‌کند بنابراین زمان زیادی از سخنان خود را در انتقاد علیه کره شمالی صرف کرد». 

سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی در ادامه گفت «قابلیت خوداکتفای ما با قدرت اتمی که پشتوانه آن است، کاملا ترامپ و نوکرهایش را از خودنمایی در شبه جزیره کره برحذر خواهدداشت. اگر ترامپ از طرز تفکر متعصبانه و بی‌مورد خود دست بر ندارد، تنها نتیجه آن خطر بیشتر علیه امنیت و آینده آمریکا خواهد بود. 

ترامپ در نخستین سخنرانی سالانه‌اش با عنوان «وضعیت کشور» در کنگره امریکا به مسایل متعدد از جمله به مسئله کره شمالی پرداخت و گفت: «تلاش بی‌پروای کره شمالی برای دستیابی به موشک‌های اتمی می‌تواند خیلی زود خاک کشور ما را تهدید کند. ما کارزاری از فشار حداکثری را به راه انداخته‌ایم تا از این رخداد جلوگیری کنیم»«تلاش بی‌پروای کره شمالی برای دستیابی به موشک‌های اتمی می‌تواند خیلی زود خاک کشور ما را تهدید کند. ما کارزاری از فشار حداکثری را به راه انداخته‌ایم تا از این رخداد جلوگیری کنیم».

این اظهارات زمانی بیان شد که کره شمالی و کره جنوبی بعد از مدتی طولانی گفت‌وگوهای دوجانبه در سطح مقامات ارشد اجرا کردند و قرار شد ورزشکاران کره شمالی برای حضور در المپیک زمستانی کره جنوبی به پیونگ چانگ سفر کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.