×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2119285 - سردار سلامی: امروز در حال تعقیب دشمن تا شرق مدیترانه و دریای سرخ هستیم

به گزارش ميليتاری نيوز، سردار حسین سلامی صبح امروز در آیین تکریم و معارفه فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی که در حسینیه امام خمینی (ره) سپاه برگزارشد، با اشاره به اینکه آذربایجان مهد تجلی شخصیت‌های جاودانه‌ای در ایران و اسلام است، اظهار کرد:  علمای بزرگ، ادیبان جاودانه، شهدای ماندگار، مردمانی دریادل، باوقار، متین، فهیم، با فرهنگ، متعالی، رشد یافته و هوشمند در این خطه ظهور یافته که تاریخ این سرزمین گواه این حقایق است.

وی با بیان اینکه رفتار مردم در فتنه اخیر یک آزمون پرافتخار دیگری برای اثبات فهم و بصیرت و عمق آگاهی این مردم بود، افزود: درست است تدبیر صحیح مسئولان و دوراندیشی و اقدامات مناسب یکی از عوامل مهم پیشگیری از وقایع تلخ در این خطه بود، ولی آگاهی در وجدان عمومی مردم که توانست حق را از باطل تشخیص دهد، یک زیبایی جاودانه و ماندگار در این خطه ایجاد کرده است.  

جانشین فرمانده کل سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی، با بیان اینکه نشان دادن روح وفاداری و فداکاری برای نظامی که می‌خواهد کرامت مسلمانان را احیا کرده و عظمت مسلمانان را بازگرداند، بسیار اهمیت داشت تصریح کرد: اگر بخواهیم حضرت ابالفضل (ع) را توصیف کنیم، به ایمان و آگاهی و وفاداری می‌رسیم و اینکه نام آن حضرت در این خطه معنای متفاوت دارد، به این دلیل است که با خصلت این مردم عجین شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امروزه در مقطع بسیار حساس و خطیر و سرنوشت سازی از انقلاب اسلامی به سر می‌بریم خاطر نشان کرد:  اسلام برای باز کردن زنجیر اسارت و بردگی از پای بشریت و برای احیای روح حریت،  آزادگی،  تحقق عدالت ظهور کرده است، بنابراین هرگاه اسلام در عرصه حاکمیت ظهور کرد، همه قدرت‌های ستمگر دنیا در برابر او صف آرایی کردند. 

سردار سلامی با بیان اینکه وقتی اسلام با انقلاب اسلامی ایران ظهور کرد، بسیاری از مسلمانان دنیا در گورستانی از جهل مدرن دفن شده بودند، اضافه کرد:‌ همه هویت مسلمانان در حس قدرت‌طلبی ستمکاران ذبح شد ولی وقتی اسلام آمد، این هویت حقیقی را به مسلمانان برگرداند و از خواب شبیه مرگ بیدار کرد. 

وی با تاکید بر اینکه شایسته نبوده و نیست که یهود و نصارا اولیای مسلمانان باشند، تصریح کرد:  امام خمینی بیرق این آزادی و استقلال را با انقلاب بر افراشت و مانند صدر اسلام همه کفار، منافقان و مشرکان و مستکبران در برابر ظهور مجدد آیات آسمانی ایستادند و تاریخ سختی آفریده شد.

این مقام ارشد سپاه پاسداران با بیان اینکه در گذرگاه این تاریخ پر فراز و نشیب زندگی کرده‌ایم افزود:  صفحات 40 ساله تاریخ را مشاهده کرده ایم که از چه فرازهای سختی عبور کرده‌ایم که یکی از این اتفاقات کافی است در کشور دیگری رخ دهد و تاریخ شکست باری را رقم زند.

جانشین فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه ملت بزرگ ایران به برکت رهبری مدبرانه امام خمینی (ره)  و حکیمانه امام خامنه‌ای توانست بر قدرت‌ها و ظواغیت بزرگ که هر کدام به نوعی امپراطور بزرگ دوران خود بودند پیروز شود گفت: این ملت بارها دشمن را شکست داده،  او را مایوس کرده و در صحنه‌های بزرگ ناکام گذاشته است. 

وی با اشاره به اینکه آمریکا بی‌بدیل‌ترین قدرت مادی بشر است که در بعد سیاسی بر عالم مسلط بوده و از نظر فرهنگی هم بر دنیا احاطه دارد خاطر نشان کرد:  بزرگ‌ترین قدرت اقتصادی دنیا هنوز آمریکاست و به اندازه همه دنیا صاحب قدرت نظامی است اما همین قدرت بزرگ در این 40 سال گذشته که تمرکز اعمال قدرت خود را بر قلب تحول در دنیا اسلام یعنی ایران گذاشته، در همه صحنه‌ها شکست خورده است و شکست خوردن را از ملت بزرگ ایران تجربه کرده است.  

سردار سلامی با یادآوری اینکه در اوایل انقلاب اسلامی، آمریکا تمام تمرکز خود و متحدانش را بر این کشور گذاشت و همه ابزارهای تغییر را به کار برد تا دوباره به این کشور برگردد، اضافه کرد:  جنگ 8 ساله را مدیریت کردند، واقعیت جنگ یک نبرد ایران و عراق نبود،  عقبه سیاسی، پشتیبانی، اقتصادی، رسانه‌ای، بین‌المللی و روانی جنگ، به صورت دنیای بوده و ائتلافی از همه ابرقدرت‌ها بوده است ولی ملت ایران با تکیه بر اسلام و قرآن و الهام از عاشورا و الهام از هدایت‌های ولی فقیه ایستاد.  

وی با اشاره به اینکه ایران بعلاوه اسلام و قرآن است گفت: این‌ همان چیزی است که دشمنان خط تفرقه و جداسازی آن را در ملت ایران تعقیب می‌کنند. 

این سردار ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه در آن جنگ ایران پیروز شد و دشمنان مایوس شدند ابراز داشت: پس از انقلاب و دفاع مقدس، دنیا حقیقت ظهور قدرت جدید به نام اسلام را پذیرفت که این این موضوع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چراکه هندسه قدرت دنیا دارای ضلع جدیدی به نام ایران شد.

وی با بیان اینکه خداوند هم ملت ایران را در صحنه‌های سخت درگیر کرد تا قدرتمند شویم و ادبیات ایستادگی و دفاع در برابر قدرت‌های بزرگ را بیاموزیم تصریح کرد: در سختی‌های به وجود آمده، ظرفیت‌های خود را برای مقاومت در برابر دشمنان بزرگ ایجاد کردیم و بعد از جنگ، راهبرد دفاعی در برابر بزرگ‌ترین قدرت بشر را تجربه کردیم. 

جانشین کل سپاه افزود: اگر امروز استحکام ارکان دفاعی را می‌بینید که هیچ قدرتی در دنیای ذهن و آرزو و نه در عمل به فکر نگاه چپ به این کشور نیست، این ناشی از نقاط روشن  تاریخ فشرده ایران پس از انقلاب اسلامی است. 

وی با تاکید بر اینکه این عظمت‌ها دارای کارکرد سیاسی در دنیا است اظهار کرد: آنهایی که زمانی برای شکست این سرزمین متمرکز شدند، اکنون کجا هستند؟ به قول مقام معظم رهبری، آمریکا می گوید ایران از ما می‌ترسد، ولی در سال 57 که انقلاب شد شما را از ایران بیرون کردیم و امروز شما را از منطقه اخراج می‌کنیم.  

سردار سلامی با بیان اینکه اگر روزی 40 هزار مستشار آمریکایی شئونات ما را اداره می‌کرد، امروز هیچ کس در ایران برایشان لبخند نمی‌زند و پرچم تکان نمی‌دهد تصریح کرد: امروز دشمن را تا شرق مدیترانه و تا دریای سرخ در حال تعقیب هستیم. 

وی با اشاره به اینکه جهاد، مشخصه اسلام است در حالی که زمانی، بردگی، اسارت و دفن شدن در تاریخ کشورهای اسلامی شاخصه آنان بود تاکید کرد:  امروز قضیه متفاوت است،  همه جا میدان جهاد علیه دشمنان اسلام و مسلمانان شده است.

این مقام ارشد نظامی سپاه، با اشاره به اینکه جالب است که آمریکا دیگر قدرت خلق پیروزی را ندارد گفت: آمریکا هرچه هزینه می‌کند دستاورد کمتری به دست می‌آورد،  هزاران میلیارد دلار در عراق، سوریه و افغانستان هزینه کردند که 6 هزار میلیارد دلار حداقل هزینه برآوردی آنهاست،  اما این همه مداخله، هزینه سیاسی و اقتصادی و فرسایش روانی به قیمت افزایش فقر مردم آمریکا بوده است. 

جانشین فرماندهی کل سپاه با تاکید بر اینکه هزینه‌کردهای هزاران میلیاردی آمریکا نتیجه‌ای نداشته است ابراز داشت: هرچه هزینه کردند و انقلاب اسلامی نفع آن را برد. 

وی با اشاره به اینکه نبود سیاست صحیح که موجب آتش زدن منابع ثروت آن‌ها شد اضافه کرد:  جمهوری اسلامی ایران مگر چقدر هزینه کرده که انقلاب اسلامی پیکره عظیمی در دنیا اسلام ایجاد کرده است؟ 

سردار سلامی با بیان اینکه این واقعیت است که ایران در 39 سال گذشته در تمام لحظاتش، بدون انقطاع در یک میدان مقابله سهمگین با دشمنان بوده است، گفت: زمانی نداریم که ایران در برابر دشمنان بزرگی مثل آمریکا نبود باشد، چرا که دائما دشمن در حال توطئه‌چینی علیه کشور است.

وی با اشاره به اینکه هیچ مورخ منصفی نمی‌تواند در صفحات تاریخ یک پیروزی کوچک به نام دشمنان ایران ثبت کند، تاکید کرد: انسان احساس می‌کند آیات الهی هم اکنون در حال نزول است،  هرچند قرآن یک وحی دائمی است ولی انگار هر لحظه نازل می‌شود. ملت ایران «حسبنا الله» را گفتند و همه این اتفاقات جز به تقویت ملت ایران منجر نشد.

جانشین فرمانده کل سپاه با یادآوری اینکه همه شکست سیطره سیاسی آمریکا بر دنیا را مشاهده کردند، ابراز داشت: آمریکا همه قوای سیاسی خود را در شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران به کار برد ولی هم در آن جبهه و هم در خود فتنه شکست خوردند،  ذوق‌زده وارد میدان شده و همه آبروی خود را بردند چرا که در شورای امنیت هیچ کدام از قدرت‌های بزرگ و متوسط دنیا با آن‌ها همراه نشدند که این یک شکست بزرگ بود.  

وی با بیان اینکه خود آمریکا مقیاس شکست را توسعه می‌دهد، افزود:  اگر در امور داخلی ما مداخله نمی‌کردند، آن شکست به نامشان ثبت نمی‌شد. 

این مقام ارشد نظامی سپاه با اشاره به اینکه امروز می‌بینید این شکست‌های پی در پی از ملت ایران و دنیا اسلام دلیل شده قدرت اسلام ظهور بزرگ‌تری پیدا کند و ساختار قدرت شکل گیرد، تصریح کرد:  آمریکا قفل شده و فاقد راهبرد نجات‌بخش برای خود است. 

وی با بیان اینکه آمریکا وقتی از اقتدار برونی ما ناکام شدند، راهبرد دستکاری در امینت داخلی را در پیش گرفتند، اظهار داشت:‌ رسانه‌ها فضایی مجازی در ذهن سیاستگذاران عالم ایجاد می‌کنند و براساس تبلیغات رسانه‌ای،  فکر می‌کردند ملت ایران از انقلاب پشیمان شده‌اند و از نظام دلسرد شده  و منتظر رابین هودی از غرب هستند که این کشور را نجات دهند غافل از اینکه این رویاهایی است که فقط در خواب می‌توان تصور کرد. 

سردار سلامی با ابراز اینکه آمریکا با این نیات وارد موضوع شدند ولی به واقعیت جدید پی بردند، گفت:  سیل خروشان مردم به عنوان ملائک زمینی را دیدیم که بدون فراخوان از انقلاب و رهبر و نظامشان نجیبانه و باشکوه دفاع کردند. ‌چقدر این راهپیمایی‌ها از وقار و شکوه و آگاهی و فرهنگ سرشار بود.

وی با اشاره به اینکه از تجربه آموخته‌ایم هرگاه سرسختیم دشمن منعطف است و هرگاه منعطف شدیم دشمن سرسخت است، تاکید کرد:  هرگاه دشمن روی به مذاکره می‌آورد در میدان مواجهه، قدرتش ضعیف شده و مذاکره به عنوان منطق مقابله خود برای سیطره و نه برای تعادل مطرح می‌کند.  

جانشین فرمانده کل سپاه تصریح کرد: ما هچ راهی جز قدرتمند بودن را برای استقلال، پیشرفت و امنیت نمی‌شناسیم،  ملت‌های ضعیف یا از جغرافیای سیاسی حذف شدند و یا اشغال و تسلیم شدند،  تن‌ها کسانی ماندند که ایستاده‌اند و ما این راه را ادامه خواهیم داد. 

وی با اشاره به اینکه تاکیدمان بر این است که مردم عنصر اقتدار این امت هستند و ما خادمان و پیشمرگان آنان در میدان سختی‌ها هستیم، ادامه داد:  این زیباترین شأنی است که برای خود قائلیم و فدا شدن برای آرزوهای بزرگ یک ملت بزرگ را افتخار می‌دانیم. 

سردار سلامی با اعلام اینکه راه بزرگی در پیش داریم و نقشه بزرگی برای توسعه و پیشرفت و استقلال ایران اجرا می‌شود افزود: باید بزرگ، مقتدر، پیشرفته، آزاد و مستقل بمانیم. 

وی با تاکید بر اینکه مسئولان نظام ما باید صورت تحقق این مفاهیم را بر اندام این جامعه بپوشانند تصریح کرد:  این کار، مجاهدت و تلاش زیادی می‌طلبد. 

جانشین کل سپاه، در پایان با تقدیر از خدمات سردار کریمیان، فرمانده سابق سپاه عاشورای آذربایجان شرقی، وی را وفادار، فداکار و مجاهد فی سبیل الله خواند و گفت:  سردار غلام عسگر کریمیان تا به امروز لحظه‌ای میدان جهاد را ترک نکرده است،  از نخستین روزهای دفاع مقدس که وارد میدان رزم شد و 7 سال اسارت کشید،  این کافی است تا از یک جوان مومن اسطوره بسازد و ایمانش را مستحکم کند اما این لباس جهاد را از تنش در نیاورد و در عرصه‌های مختلف موفق بود، سردار عابدین خرم هم از فرزندان این سرزمین غیور است‌.

سردار سلامی‌ حجت‌الاسلام آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان را هم نگین درخشان این سرزمین دانست و تاکید کرد: ایشان پناهگاه معنوی و جزو خورشیدهای گرمابخشی است که برای همه ما عنایت شده ‌و از امامان جمعه محبوب و دوست داشتنی است که به مردمی بودن، ساده زیستی و مهربانی معروف هستند و از این رفتارها الگو می‌گیریم. 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.