×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2168085 - طرح‌های ۳ ارگان نظامی برای ارتقا توان دفاعی

به گزارش ميليتاری نيوز، معاونان طرح و برنامه وزارت دفاع، ارتش و ستاد کل نیروهای مسلح پیش از ظهر امروز در گردهمایی سراسری جامعه طرح و برنامه و بودجه نیروهای مسلح برنامه‌های خود برای ارتقا آمادگی و توان دفاعی سازمان‌های خود را تشریح کردند.

تحلیل جدید وزیر دفاع از راهبرد آمریکا در برابر ایران

براساس این گزارش، دریادار اصغر صالح معاون طرح و برنامه ستاد کل نیروهای مسلح گفت: طرح و برنامه تقابل راهبردها و الویت ها است که ماموریت هدف سازی، ساختارسازی، برنامه سازی، اندازه سازی و ظرفیت سازی را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه بودجه فزاینده لزوما به کارآمدی سازمان مربوطه منجر نخواهد شد، افزود: مهندسی ما باید مبتنی بر طرح ها و در جهت تغییر در بهبود وضعیت موجود باشد.

معاون طرح و برنامه ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه در حوزه معماری آینده باید به یک تکنولوژی داخلی دست یابیم، افزود: معماری باید در دو سطح کلان و سازمان های نیروهای مسلح انجام شود و در این رابطه آماده شنیدن حرفها و ایده‌های جدید هستیم.

دریادار صالح با اشاره به نقش و اهمیت معاونت طرح و برنامه در ساختار نیروهای مسلح گفت: امروز می‌توان بخشی از آثار مثبت کشور در حوزه دفاع و امنیت را با تصمیم سازی موثر در حوزه طرح و برنامه مرتبط دانست، چراکه ظرفیت‌های حوزه طرح ریزی و برنامه ریزی و تامین منابع در این رابطه موثر واقع شده است.

وی با بیان اینکه طرح و برنامه یک نقش فرامعاونتی و فرابخشی در جهت ساختن آینده نیروهای مسلح دارد، افزود: ساختن آینده یعنی معماری هدف، ساختار، برنامه و ظرفیت سازی.

معاون طرح و برنامه ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه طرح و برنامه جنگ راهبردها و الویت‌ها است تصریح کرد: برای دست یابی به اهداف نیازمند مدیریت ویژه هستیم که این مدیریت تحت مدیریت ولایی، مدیریت جهادی و مدیریت انقلابی تعریف می شود.

دریادار صالح در پایان گفت: در حوزه طرح و برنامه باید با تفکر راهبردی مبتنی بر بصیرت گام برداشت که در این رابطه باید به تشخیص مسائل ویژه میدانی، تشخیص فرصت ها و موضوعات اساسی اشراف لازم را داشته باشیم.

تدوین طرح های جامع برای نیرو های ارتش
در ادامه این همایش امیر سرتیپ قادر رحیم زاده معاون طرح و برنامه ارتش گفت: معاونت طرح و برنامه ارتش در چند سال گذشته با کمک طرح و برنامه نیروها به تهیه طرح های ساختاری موقت برای نیروی هوایی و قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) پس از انجام تفکیک پرداخت.

وی با اشاره به ارایه طرح های موقت ساختاری با توجه به گسترش یگان های عمده نیروی دریایی در سواحل دریای عمان افزود: گام های بعدی ارایه طرح های ساختاری جامع برای نیروی زمینی،قرارگاه پدافند هوایی، نیروی هوایی و دریایی و تغییرات عمده ساختاری است که به لحاظ مطالعات و نیاز سنجی انجام گرفته است.

امیررحیم زاده بیان کرد: یکی از گامهای اساسی در طرح و برنامه و بودجه ادغام طرح و برنامه و بودجه و اعتبارات در یکدیگر و تشکیل معاونت طرح و برنامه وبودجه در راستای حصول اطمینان از تخصیص منابع بودجه ای در راستای اهداف و برنامه های مصوب و انجام نظارت های لازم در این حوزه است که در سطح ستاد آجا و نیرو های تابعه انجام شده است.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت حوزه پژوهشهای راهبردی و مدیریت دانش تصریح کرد: سیاستگذاری در امور اقتصادی، انجام تعامل نزدیک با مجلس شورای اسلامی از طریق دفتر امور مجلس و انجام تحقیقات نظری در راستای ارتقا توان رزم و جامه عمل پوشاندن به تدابیر فرماندهی معظم کل قوا در راستای نو شدن و تحول در ارتش از دیگر اقدامات معاونت طرح و برنامه و بودجه ارتش است.

معاون طرح و برنامه و بودجه ارتش تهیه طرح های تجهیزاتی بر مبنای اهداف و برنامه های آجا و تلاش در راستای احیای سطوح مهارت کارکنان پروازی و فنی ارتش را از دیگر برنامه های این معاونت بر شمرد و تاکید کرد:مهمترین جهت گیری طرح و برنامه و بودجه آجا نصب العین قرار دادن فرامین و تدابیر مقام معظم فرماندهی کل قوا و پایش مستمر مسایل محیطی و انعطاف در سازماندهی یگانهای آجا در راستای احراز آمادگی بیش از پیش در اجرای ماموریت های محوله است.

اهداف برنامه‌محور وزارت دفاع
همچنین در این همایش امیر سرتیپ دوم ناصر شهلایی معاون طرح و برنامه و بودجه وزارت دفاع و پشتیبانی وزارت دفاع گفت: برنامه وزارت دفاع بر اساس چابک‌سازی، متناسب‌سازی ساختار، پژوهش‌محوری، ساماندهی فعالیت‌های اقتصادی است.

وی افزود: در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اقدامات انجام شده در سنوات اخیر بر پایه برنامه‌محوری، چابک‌سازی و متناسب‌سازی ساختار، پژوهش‌محوری، ساماندهی فعالیت‌های اقتصادی استوار است.

وی در ادامه بر اهداف برنامه‌محوری این سازمان اشاره کرد و افزود: تدوین و تهیه نظام طرح‌ریزی، برنامه‌ریزی نظارت راهبردی در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با رویکرد ایجاد سازوکار و نهادینه‌سازی تبدیل مفاد اسناد بالادستی به اهداف، سیاست‌ها، راهبردها، اقدامات اساسی، برنامه‌های عملیاتی و فراهم‌سازی امکان پایش مستمر آنها از طریق تبیین و بکارگیری شاخص‌های قابل اندازه‌گیری و برقراری ارتباط و پیوستگی منطقی بین برنامه‌های بلندمدت، میان‌مدت و کوتاه‌مدت در سطح سازمان‌ها و رده‌های تابعه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بخشی از اهداف محوری این سازمان است.

وی در پایان با اشاره به اهداف پژوهش محوری این سازمان تاکید کرد: ارتقا اثر بخشی مطالعات راهبردی در نظام تصمیم‌گیری و فرایند مدیریت راهبردی وزارت دفاع، یکپارچه‌سازی و تامین هم‌افزایی ظرفیت‌های مطالعاتی و تحقیقاتی سازمان در حوزه‌های نرم و غیرصنعتی، تحلیل محیط راهبردی ماموریت و کسب و کار در وزارت دفاع جهت تدوین برنامه چهار ساله آینده در امتداد مطالعات راهبردی بخشی از اهداف پژوهش‌محوری وزارت دفاع و پشتیبانی وزارت دفاع است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.