×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2088228 - سردار جلالی: آمریکا، مشتری اطلاعات ما در تلگرام است

به گزارش ميليتاری نيوز، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافندغیرعامل کشور در سخنرانی خود در نشست بصیرت افزایی با موضوع بررسی علت اغتشاشات اخیر در دانشگاه علوم و فنون فارابی با اشاره به اعتراضات و اغتشاشات اخیر در کشور گفت: این یک حادثه امنیتی و مدرن است ، باید ابعاد آن شناسایی شده و توطئه های آتی خنثی شود.

سردار جلالی گفت: برای بررسی این حادثه سه فرضیه در نظر گرفته می شود.

۱- فرضیه اول این است که حادثه را با منشا داخلی و حوزه اقتصادی و معیشتی و یکسری نارضایتی اجتماعی در نظر بگیریم که با مطرح شدن آن جریانات خارجی سواستفاده کردند.

۲- فرضیه دوم میتوان حادثه را با منشا داخلی و اختلافات بین جناح های مختلف سیاسی درنظر گرفت که تا اندازه ای رسانه های خارجی هم روی آن سوار شدند.

۳- فرضیه سوم اینطور مطرح میشود که ما یک سری مشکلات داخلی داریم ولی اصل طراحی با منشا خارجی دنبال میشود وطبیعتا عناصر تهدیدگر در بیرون آن را طراحی کردند تا دریک جریان هماهنگ با مشکلات داخلی و در موقعیتی مناسب آن را اجرا کنند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با توجه به فرضیه های ذکر شده برای حوادث اخیر کشور بیان کرد: باید شواهد و قرائن را بررسی کرد تا ببینیم واقعیت به کدام فرضیه نزدیکتر است. خارج از هرگونه گرایش سیاسی اگر به این موضوع نگاه کنیم خواهیم دید با یک مثلث روبرو هستیم که یکسری مباحث خاص را در برمیگیرد. در ضلع اول بحث تهدید دشمن است و در ضلع دوم فضای سایبری و شبکه های اجتماعی و ضلع دیگر آسیب ها و ضعف ها را شامل میشود.

مهندسی ذهن و اجتماع از قابلیت های شبکه های اجتماعی است

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به نقش مهم شبکه های اجتماعی در زندگی امروزی تصریح کرد: وقتی مردم با شبکه های اجتماعی با هم ارتباط برقرار میکنند کسانی که به اطلاعات آن ها دسترسی دارند به راحتی میتوانند در قالب مهندسی اجتماعی ذهنیت، موضوع و بسیج و تهییج را به مردم ارائه و افکار عمومی آن ها را شکل دهند.

سردار جلالی ادامه داد: حادثه اخیر نمونه همین روند بود. وقتی در شبکه های اجتماعی اشتغال و ارائه خدمات باشد و ابزارهای داده کاوی پیشرفت کرده باشد یک درخت اطلاعاتی از فرد و جامعه به دارنده سیستم داده میشود و پردازش اطلاعات صورت میگیرد و تقریبا به همه اطلاعات جامعه دسترسی پیدا خواهند کرد. همین شبکه های اجتماعی در انتخابات سال گذشته نتیجه را چند روز قبل از انتخابات با ۹۶ درصد درستی پیش بینی کردند. آنها از همین بیگ دیتا شبکه های اجتماعی اطلاعات را بدست آوردند از همین اطلاعاتی که برای ما هیچ اهمیتی ندارد اما برای آنها یک تصویر شفاف و عمیق از پدیده ها بدست می آورند و به جامعه نگاه میکنند ببینند کجاها نقطه انفجار است.

وی با اشاره به اهمیت این بیگ دیتاها بیان کرد: ما مدت ها با دوستانمان در وزارتخانه های ارتباطات واطلاعات صحبت کردیم که نباید اجازه دهیم این اطلاعات در اختیار خارجی ها باشد. ما بیگ دیتاهای ۴۰ میلیون نفر را در اختیار دشمن قرار داده ایم و احاطه اطلاعاتی دشمن نسبت به دستگاه های اطلاعاتی خودمان بعضا بیشتر است.

فضای سایبر کشور توسط دشمنان اشغال شده است

سردار جلالی با اشاره به تولید محتوای بیگانگان در شبکه های اجتماعی به زبان فارسی تصریح کرد: در ردیابی از یکی از شبکه های اجتماعی متوجه شدیم هر کدام از اعضای برخی گروه های ضد انقلاب و اروپا نشین در خارج نزدیک به سی اکانت دارند و با هم یک موضوع را انتخاب میکنند و خبر را به زبان فارسی تولید و منتشر کرده تا به دست ما برسد. سپس محورهای مد نظرشان را در قالب هشتگ و یا محتواهای مختلف به کشور مان القا میکنند این یعنی فضای سایبری ما توسط دشمن اشغال شده و باید آن را باز پس بگیریم.

عدم اجرای اقتصاد مقاومتی عامل بوجود آمدن نارضایتی های اخیر

سردار جلالی با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود در کشور گفت: به دلیل رعایت نکردن مسائل اقتصاد مقاومتی که بارها مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است لشگری از کارهای افراطی و عناطر ناراضی بوجود آمد و به دلیل توجه نکردن به روند واردات کالا آمار بیکاری در کارخانه ها بالا رفت لذا کارگری که سه ماه است حقوق نگرفته صبر و تحملش تمام میشود. البته اینها احتمالا تلفات جنگ اقتصادی با دشمن است ما باید این تلفات را کم کنیم با بازار ۸۰ میلیون نفری که در اختیار داریم از توان داخل استفاده کنیم که هم مشکل تولید داخلی حل می شود و هم رونق اقتصادی ایجاد میشود.

وی ادامه داد: در موارد فساد مالی باید به صورت جدی و سریع برخور میکردیم نه با فاصله زمانی که مردم احساس اجرای عدالت نکنند. بودجه امسال یکسری اشکالات داشت مخصوصا در بحث یارانه ها دولت در لایحه بودجه این موضوع را قبول دارد که یارانه باید از ثروتمندان گرفته شده و به فقرا داده شود اما این موضوع را بد مطرح کرد وبا بدسلیقگی گفته شود. بنظر بنده بودجه سال آینده خیلی شجاعانه تنظیم شده بود ولی بد ارائه شد.

آمریکا، مشتری اطلاعات ما در تلگرام است

رئیس پدافند غیرعامل کشور با اشاره به ضلع دشمن در جریان حوادث اخیر بیان کرد: مسلما اطلاعات ما در تلگرام مشتری خاص خودش را دارد مشتری مثل آمریکایی ها منافقین و هر گروهی که ظرفیت نیروی عملیاتی داشته باشد. در واقع دشمنان یک آشوب بدون سر(فرمانده) ترتیب میدهند چرا که تجربه به آن ها نشان داده که قدرت اطلاعاتی جمهوری اسلامی بالا است و به راحتی میتواند این فرمانده را تشخیص داده و نابود کند لذا باید در لابه لای شبکه های اجتماعی مخفی باشند و بعد با تمام توان از ظرفیت رسانه های خارجی و شبکه های اجتماعی استفاده کنند.

تلگرام، یک مجرم امنیتی است و باید محاکمه شود

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور تصریح کرد: تلگرام به ما خیانت کرده است و باید برای افشای اطلاعات ما محاکمه شود نباید اجازه برگشت به آن داده شود. ما باید از شبکه های داخلی خود استفاده کنیم و برای استفاده از فضای مجازی باید همه زیر ساخت ها را در داخل و به صورت داخلی داشته باشیم.

وی گفت: دشمن در آتش زدن مساجد، حوزه علمیه و امام زاده ها نشان داد که هیچ اعتقادی به مبانی ارزشی و دینی مردم ندارد و دو دستش پیش مردم باز شد و از طرف دیگر طرفداری مستقیم و ناشیانه ترامپ هم وابستگی این جریان ضد انقلابی را نشان داد و دلیل شد که مردم زود چهره دشمن از دوست را تفکیک کرده و بشناسند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور خاطرنشان کرد: عدم همراهی مردم با این جریان از یکطرف و حمایت مردم بصورت قاطع از مقام جمهوری اسلامی از طرف دیگر دلیل عدم پیروزی دشمنان شد.

سردار جلالی تصریح کرد: شبکه تلگرام مجرم است. این شبکه اجتماعی اطلاعات بیگ دیتا(big data) مردم ما را و اطلاعاتی که مردم به امانت در شبکه ها تولید کرده بودند همراه با تحلیل داده به دشمنان کشور داد و از طرف دیگر شبکه تلگرام با دروغ پردازی و تولید و گسترش اطلاعات غلط و دروغ، نقش بسیج توده ای مردم را در این آشوب ها داشت و دعوت به تخریب، آتش سوزی و …نیز بر عهده آن بود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در پایان گفت:وقتی که دولت محترم تصمیم بر کنترل تلگرام گرفت یک دفعه همه آشوب تمام شد. پس نقش تلگرام در آشوب ها و براندازی نقش اصلی است و بنابراین شبکه اجتماعی تلگرام یک مجرم امنیتی بوده و اقدام بر علیه امنیت ملی ما دارد لذا برگشت این شبکه یعنی اجازه دهیم دوباره آن ها علیه ما توطئه کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.