×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2127120 - منطقه در آستانه جهش راهبردی

به گزارش ميليتاری نيوز، هادی محمدی در یادداشت روزنامه جوان نوشت:

در عین حال که هنوز نمادهای جنگ نیابتی در منطقه و نقش بازیگران خرد و کوچک پایان نیافته اما به دلیل ناکارآمد شدن یا ناقدرتی جریان‌های نیابتی، بازیگران اصلی، مستقیماً در صحنه عمل می‌کنند تا جلوی خسارت‌های راهبردی و کلان در منطقه را بگیرند. شکل جدید جنگ نیابتی از سال 2011 شروع شد و امریکا و رژیم صهیونیستی با دستیاری کشورهای غربی، با تکیه بر دیکتاتورهای عربی و هم پیمانان خود، تروریست‌های تکفیری را به عنوان بازیگران جدید در عرصه بین‌الملل وارد رخدادهای منطقه‌ای کردند. روندهای شش ساله نشان می‌دهد که هم جریان‌های تکفیری و هم جریان‌های کوچک سیاسی در کشورهای منطقه و هم دیکتاتورهای عربی و همپیمان امریکا، به شدت آسیب ‌دیده‌اند و قدرت ادامه نقش‌آفرینی ندارند. داعش در عراق و سوریه و القاعده با نام جبهه النصره و بقیه تروریست‌ها در سوریه و ارتش متجاوز سعودی در یمن و صهیونیست‌ها در موازنه قدرت با لبنان و گروه‌های فلسطینی به چالش کشیده شده‌اند.

از نگاه امریکا، امنیت و برتری صهیونیست‌ها و اهداف اشغالگرانه آنها در منطقه و استمرار غارت ثروت‌های کشورهای منطقه باید با تضمین استمرار یابد، لکن اگر این روند فعلی ادامه دارا باشد، رؤیای امریکایی و صهیونیستی بر باد می‌رود. در نتیجه امریکایی‌ها، یکباره فعال شده و با آستانه و سوچی برای روندهای سیاسی و امنیتی مخالفت می‌کنند و در حال ارتش‌سازی جدید در شمال سوریه و اقدامات گسترده و پنهان و بسیار فعال در عراق برای مدیریت نتایج انتخابات پارلمانی و این کشور هستند، و از هر امکانی برای واگرایی در اختلاف در بین جریان‌های شیعی که اصلی‌ترین بازیگران عراق هستند بهره می‌گیرند تا ناقدرتی و رسوایی و شکست هم‌پیمانان امریکا در بین کردها یا احزاب سیاسی سنی را جبران کرده و از تثبیت و کنترل اوضاع عراق در دست نیروهای انقلابی جلوگیری به عمل آورند. یا حملات فرسایشی هوایی و محاصره و قحطی‌سازی در یمن، از دستور کار امریکا خارج نشده است اما با نمایش قدرت موشکی یمنی‌ها و پایان تروریسم در عراق و سوریه که ابزارهای جنگ نیابتی بودند، خاورمیانه بدون امریکا پایه‌ریزی خواهد شد. لذا از طریق اقدامات تحریک‌آمیز هوایی، روس‌ها را در شمال سوریه در فشار قرار داده تا بقایای داعش و رهبران آنها نابود نشوند و در سازمان‌های جدید، قرار گیرند و با ارائه امکانات جدید به احرارالشام در شمال لاذقیه، پایگاه حمیمیم هدف قرار می‌گیرد و یا صهیونیست‌ها در ازای شکست القاعده در شمال قنیطره، وارد اقدامات روزانه، با موشک‌پرانی و حملات هوایی شده و اخیراً نیز یگان موشکی ضدهوایی و جدید سوریه در شمال دمشق هدف قرار داده است. 

آنها به خوبی می‌دانند که ابزارهای نیابتی کارایی ندارند و لذا امریکا و رژیم صهیونیستی رأساً وارد اقدامات جدید و دندان نشان دادن شده‌اند. البته به خوبی می‌دانند که ورود جدی به جنگ، به مفهوم پذیرش خودکشی است و تهی‌دستی آنها از گزینه‌های مؤثر موجب شده تا با هیاهو یا اقدامات نمادین، از روندهای جاری جلوگیری کنند. آخرین تلاش مذبوحانه آنها این بود که با به کارگیری تمام قدرت سایبری، مجازی، رسانه‌ای، امنیتی و سیاسی خود، خواب خوش براندازی ایران از درون را داشتند اما با محاسبات غلط وارد شده و شکست خوردند. حال نوبت به هشدار رهبری است که به مناسبت 19 دی بیان فرمودند. حتماً هزینه اغتشاش و آدم‌کشی‌های اخیر را می‌پردازند و حتماً هزینه دیوانه‌نمایی‌های ترامپ را خواهند داد. احتمالا شروع آن در نابلس باشد و احتمالا پایان آن در پاکستان و افغانستان و یا دریای سرخ.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.