×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

به گزارش ميليتاری نيوز، دوازدهیمن سالگرد شهادت فرمانده دلیر سپاه بهانه‌ای شد تا در این گزارش به مرور برخی از اقدامات فرمانده شهید نیروی هوایی سپاه بپردازیم.

بی شک نام احمد کاظمی همانگونه که در زمان جنگ رعشه بر اندام بعثی‌ها انداخته بود پس از جنگ نیز کابوسی برای صهیونیست‌ها بشمار میرفت.

2160921 - مروری بر اقدامات شهید کاظمی در نیروی هوایی سپاه +عکس

سردار احمد کاظمی به گفته فرمانده وقت سپاه یکی از چهار فرمانده لشگری بود که هیچکس توان مقابله با آن را نداشت و یا به گفته سرلشکر قاسم سلیمانی، اگر حاج احمد در جلسه‌ای برای عملیات حضور نداشت آن جلسه ناقص بود.

تاکنون درمورد دلاوری‌ها و رشادت‌های سردار کاظمی در جنگ تحمیلی و پیروزی‌های لشکر 8 نجف مطالب زیادی منتشر شده لذا در این گزارش بنا داریم به دستاورد بزرگی که به همت 2 فرمانده سپاه که آرزویشان نابودی اسرائیل بود، بپردازیم.

2160922 - مروری بر اقدامات شهید کاظمی در نیروی هوایی سپاه +عکس

سردار کاظمی با حکم حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا در سال 1379 به مدت پنج سال بعنوان فرمانده نیروی هوایی سپاه منصوب شد.

حاج‌ احمد این بار نیز در مسئولیت خود توانست اقدامات بسیار مهم و راهبردی در جهت بالا بردن توان و ارتقاء ساختار و سازماندهی هوایی و موشکی سپاه انجام دهد و بر ارتقاء کمی و کیفی آن بیفزاید.

در زمان فرماندهی کاظمی در نیروی هوایی برای اولین بار این نیرو به هواپیمای جنگنده سوخو تجهیز شد و همچنین با خرید هلی‌کوپترهای mi 17 سازمان هلی‌کوپتری نیرو را سازماندهی کرد. 

2160923 - مروری بر اقدامات شهید کاظمی در نیروی هوایی سپاه +عکس

اما آنچه که باعث شد نام‌هایی چون سرداران احمد کاظمی و حسن طهرانی‌مقدم کابوس روز و شب صهیونیست‌ها شود، موشک بالستیک شهاب3 بود.

این موشک بسیار مهم با تلاش‌های شهید طهرانی‌مقدم و همراهی‌های شهید کاظمی در اوایل دهه 80 به صورت رسمی وارد سازمان رزم نیروی هوایی سپاه شد.

تجهیز شدن نیروی هوایی سپاه به موشکی با برد حدود 1200 کیلومتری با فرماندهی سردار احمد کاظمی قطعا خواب را بر صهیونیست‌ها حرام کرده بود. این در حالی است که کمترین فاصله سرزمین‌های اشغالی تا مرزهای غربی ایران حدود 1100 کیلومتر است.

2160924 - مروری بر اقدامات شهید کاظمی در نیروی هوایی سپاه +عکس

موشک شهاب3 در راستای پیشرفت و توسعه شهاب‌های 1 و 2 تولید شد اما با برد و سیستم هدایت پیشرفته‌تر.

شهاب 3 با سوخت مایع قابلیت حمل کلاهک‌های مختلفی از جمله کلاهک بارانی را نیز دارد.

2160925 - مروری بر اقدامات شهید کاظمی در نیروی هوایی سپاه +عکس

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.