×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2160404 - دفع حمله پهپادی به پایگاه روس‌ها در سوریه

به گزارش ميليتاری نيوز، وزارت دفاع روسیه، عصر دوشنبه از دفع حمله‌ای تروریستی به پایگاه حمیمیم و منطقه پشتیبانی نیروهای دریایی روسیه در طرطوس در شامگاه ششم ژانویه خبر داد. در همین حال، آمریکا از توانایی داعش برای دستیابی به این نوع از هواپیماها ابراز نگرانی کرده است.

وزارت دفاع روسیه تصریح کرد، حملات هواپیماهای بی‌سرنشین دشمن به پایگاه نظامی حمیمیم در سوریه شنبه‌شب (16 دی) انجام شده و در این حملات 10 هواپیمای بی‌سرنشین نظامی شرکت داشته‌اند.

این وزارتخانه افزود، نیروهای روسیه توانسته‌اند سیگنال رادیویی برخی از این هواپیماهای بدون سرنشین را تحت کنترل خود درآورند. دیگر هواپیماهای بدون سرنشین هم طبق اعلام وزارت دفاع روسیه، با سامانه دفاع هوایی «پانسیر – اس 1» نابوده شده‌اند.

وزارت دفاع روسیه تصریح کرد، تلاش تروریست‌ها برای حمله به پایگاه حمیمیم و منطقه پشتیبانی نیروهای دریایی روسیه در طرطوس در جمعه‌شب گذشته دفع شد.

این وزارتخانه همچنین افزود، حمله به تاسیسات نظامی روسیه در سوریه نشان می‌دهد که تروریست‌ها فناوری‌های لازم برای عملیاتی کردن اقدامات تروریستی با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین را در هر کشوری دارند.

این بیانیه تأکید کرد، استفاده از پهپادهای بال‌دار در سوریه از سوی تروریست‌ها نشان می‌دهد که این فناوری‌ها برای انجام اقدامات تروریستی در هر کشوری، در اختیار آنها قرار داده شده است.

روسیه در عین حال تأکید کرده است که مسئولیت حملات این هواپیماهای بی‌سرنشین به عهده کشوری است که «دارای سیستم پیشرفته جهت‌یاب» است.

حمله پهپادها به پایگاه نظامی حمیمیم در سوریه چند روز پس از حمله خمپاره‌ای شورشیان سوری به همین پایگاه انجام شده که در جریان آن دو نظامی روسیه کشته شدند.

به نوشته روزنامه اقتصادی «کامرسانت»، این حمله شب سال نوی میلادی رخ داده بود و شمار زخمیان این حمله 15 نفر بودند. این روزنامه همچنین نوشته است که در جریان این حمله 7 فروند هواپیمای جنگنده روسیه نیز منهدم شده‌اند. وزارت دفاع روسیه اما خبر انهدام 7  فروند هواپیمای جنگنده روسیه را تکذیب کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.