×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

به گزارش ميليتاری نيوز، آخرین تحولات میدانی از جنوب استان ادلب حاکیست، نیروهای جبهه مقاومت پس از تثبیت مواضع در شهرک راهبردی سنجار ( دومین پایگاه عناصر تروریستی ) از صبح امروز عملیات گسترده ای را علیه عناصر تروریستی در حومه شرق و شمال شرق انجام دادند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای جبهه مقاومت پس از درگیری های سنگین در محور شمال شرق شهرک سنجار موفق شدند با عقب راندن تروریست ها، شهرک های « مردغانه البرتقالیه  و مشرفه حرمله» را به کنترل خود درآورند.

در جریان درگیری ها برای آزادسازی این مناطق، 20 تن از تروریست ها از پای درآمدند؛ با پاکسازی های صورت گرفته در این محور، نیروهای مقاومت به 13 کیلومتری فرودگاه « ابوالظهور» رسیدند؛ ابوالظهور مهم ترین فرودگاه نظامی در استان ادلب به شمار می آید.

نیروهای جبهه مقاومت درصدد هستند پاکسازی مناطق اشغالی را از حومه شهرک سنجار به سمت فرودگاه «ابوالظهور» ادامه دهند و همزمان از جنوب غرب استان حلب (شهرک خناصر) به سمت فرودگاه حرکت کنند.

نیروهای مقاومت تلاش می‌کنند در کمترین زمان از دو محور خود را به فرودگاه ابو الظهور برسانند و عناصر تروریستی جبهه النصره را در بخش های جنوب استان های ادلب و حلب در مساحتی بالغ بر هزار و ۴۶۰ کیلومتر مربع محاصره کنند.

2159950 - ادامه فرار دومینوار عناصر تروریستی از جنوب استان ادلب/ ۱۳ کیلومتر تا مهمترین فرودگاه نظامی تحت اشغال تروریست های جبهه النُصره در امارت خود خوانده +نقشه میدانی

برای دیدن عکس در اندازه اصلی بر روی آن کلیک کنید

از حومه شرقی و جنوب شرق شهرک سنجار هم خبر می رسد، نیروهای مقاومت پس از درگیری های سنگین 6 ساعته توانستند شهرک های « الفریجه، الجهمان، الداودیه، ربع الهوی، ابو العلیج، جب القصب، بشکون، حرجله» را از اشغال عناصر تروریستی خارج کنند. در جریان درگیری ها در این محور حدود 30 تن از تروریست ها کشته و زخمی شدند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با ميليتاری نيوز از ادامه همکاری شهروندان سوری در مناطق اشغالی با نیروهای ارتش خبر داد و گفت: مردم در بخش های دیگری از جنوب استان ادلب عناصر تروریستی را از مناطق بیرون راندند و مقدمه ورود نیروهای ارتش را فراهم کردند.

وی از تظاهرات گسترده مردم در مناطق مختلف استان ادلب علیه تروریست ها هم خبر داد و افزود: در بسیاری از شهرک های جنوبی، مرکزی و حتی در شهر ادلب ( مرکز استان ) هم اعتراضات علیه تروریست ها ادامه دارد.

براساس اطلاعات به دست آمده تعداد زیادی از عناصر تروریستی به همراه خانوادهایشان به سمت مناطق مرکزی و شمالی استان ادلب متواری شده اند؛ همزمان جنگنده های روسی و سوری به شدت مواضع تروریست ها را در شهرک های جنوبی استان ادلب هدف قرار می دهند.

در جریان هدف قرار گرفتن شدن مواضع گروه تروریستی در شهرک های « جرجناز، الغدفه، ابودفنه، التح، التمانعه و خان شیخون»، حدود 45 تن از عناصر تروریستی کشته و زخمی شدند؛4 انبار سلاح و پایگاه تروریست ها هم در جریان این حملات منهدم شدند.

جنگنده های روسی همچنین کاروان نظامی تروریست های « نورالدین زنکی» که از شمال استان ادلب به سمت جنوب در حال حرکت بودند را در حدفاصل منطقه « وادی الضیف» هدف قرار دادند؛ در شکار دقیق جنگنده های روسی تمامی خودروهای نظامی تروریست ها منهدم شدند. در این حملات مقادیر زیادی از تسلیحات نظامی منهدم و 60 تروریست کشته و زخمی شدند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.