×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2152879 - اذعان معاون ترامپ به حمایت دولت آمریکا از آشوبگران در ایران

به گزارش ميليتاری نيوز، «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه دخالت دولت‌های پیاپی این کشور در مسائل داخلی ایران، این بار به صراحت از عزم دولت «دونالد ترامپ» برای حمایت از عوامل آشوب‌های اخیر سخن گفته است.

پیش از این هم ترامپ در توئیتر صراحتاً ازتخریبگران حمایت کرده بود.

پنس در سخنان مداخله‌جویانه خود گفته: «تا وقتی که ترامپ رئیس‌جمهور آمریکاست و من معاون وی، ایالات متحده اشتباهات گذشته در بی‌توجهی به ایستادگی مردم ایران در برابر نظام وحشی (این کشور) را تکرار نخواهد کرد.»

این اولین باری نیست که آمریکایی‌ها خواهان دست روی دست نگذاشتن در مقابله با ملت ایران هستند.

ایالات متحده با همین تاریخ 241 ساله‌اش، بارها در مسائل داخلی ایران دخالت‌های فاجعه‌بار کرده است. علاوه بر حمایت از کودتا علیه دکتر «محمد مصدق» نخست‌وزیر قانونی ایرانی در کودتای 28 مرداد 32، آمریکایی‌ها در جنگ هشت ساله با رژیم بعث عراق هم بارها به صورت مستقیم در میدان نبرد، از بعثی‌ها حمایت کردند.

شلیک دو موشک هدایت‌شونده ناو وینسنس به سمت یک هواپیمای مسافربری ایرانی بر فراز آب‌های خلیج‌فارس در تابستان 1367 هم یکی دیگر از نمونه‌های غیرقابل‌انکار گام برداشتن آمریکایی‌ها علیه ملت ایران است؛ آمریکا تاکنون حاضر به عذرخواهی بخاطر کشتار 290 سرنشین این هواپیما نشده است.

دولت آمریکا همچنین در جریان فتنه سال 1388، ضمن حمایت آشکار از فتنه‌گران، کمک‌های متنوعی به آنان در جریان این فتنه ارائه کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.