×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

به گزارش میلیتاری نیوز، تروریست های داعش پس از شکست های متوالی در جبهه های مختلف شرق سوریه، از صبح امروز حملات سنگینی را علیه نیروهای جبهه مقاومت در جنوب شهر راهبردی «شولا» انجام دادند.

عملیات عناصر تروریستی داعش از حومه غربی شهر المیادین تدارک دیده شد و مانند گذشته حملات در ابتدا با ارسال خودروهای انتحاری به سوی مواضع نیروهای جبهه مقاومت در مرکز استان دیرالزور آغاز شد.

اشغال شهر شولا در مرکز استان دیرالزور و قطع ارتباط جاده «تدمر – دیرالزور» هدف اصلی عناصر تروریستی داعش در این عملیات بود تا در روند انجام عملیات در جنوب شهر المیادین و پیشروی به سوی شهر «البوکمال» اختلال ایجاد شود.

در مقابل نیروهای جبهه مقاومت که بر منطقه اشراف داشتند موفق شدند تحرکات تروریست های داعش را در این محور رصد کنند و  با پشتیبانی جنگنده های روسی توانستند آنان را قبل از رسیدن به شهر شولا زمین گیر کنند.

2102130 - آخرین تلاش داعش برای اختلال در عملیات پاکسازی شهر البوکمال ناکام ماند + نقشه میدانی

 درگیری های سنگین در حومه شهر شولا بیش از ۵ ساعت ادامه یافت و در نهایت نیروهای جبهه مقاومت موفق شدند حملات را به طور کامل دفع کنند و تروریست های داعش را در این محور به سوی مناطق بیابانی عقب برانند.

در این عملیات حدود ۲۸ تن از تروریست های داعش کشته و زخمی شدند؛ با دفع حملات در حومه شهر شولا، امنیت جاده راهبردی «تدمر – دیرالزور» به طور کامل تامین است و هیچ مشکلی برای انتقال نیرو و تجهیزات به مرکز استان وجود ندارد.

به گزارش میلیتاری نیوز، تروریست های داعش در ماه های گذشته هم تلاش کردند با اشغال شهر شولا ارتباط نیروهای جبهه مقاومت را در استان دیرالزور با نیروهای مستقر در جنوب شرق استان حمص قطع کنند که ناکام ماندند.

از شرق استان دیرالزور هم خبر می رسد، نیروهای دموکراتیک کرد عملیات خود را برای تصرف بخش های بیشتری از مناطق شرقی و جنوبی ادامه دادند و موفق شدند روستاهای «الحجنه، الخجه، طیب الفال و سکرم» را به اشغال خود در بیاورند.

همزمان با پیشروی های نیروهای جبهه مقاومت از حومه شرقی ایستگاه نفتی پمپاژ دوم (  T2 ) به سمت شهر مرزی البوکمال و رسیدن به بخش هایی دیگری از مرزهای مشترک با عراق، پیشروی نیروهای کرد سرعت گرفته است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.