×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2092071 - جنگ اقتصادی مساوی با تحریم تلقی نشود

به گزارش میلیتاری نیوز، غلامرضا جلالی ظهر امروز در دیدار آیت‌الله نوری همدانی اظهار کرد:‌ این سازمان تهدیدات علیه کشور را در حوزه‌های مختلف شناسایی، رصد، تجزیه و تحلیل می‌کند و این تهدیدات را در هر حوزه‌ای با دستگاه ذی ربط به نتیجه می‌رساند.

وی خاطرنشان کرد:‌ امسال با راهبرد جدید آمریکا علیه جمهوری اسلامی مواجه شدیم که به نظر می‌رسد که کتبی و اعلامی است ولی به نوعی رویکرد جدی علیه کشور اتخاذ کردند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه دشمنان بر اساس تجارب چند سال گذشته احساس می‌کنند در حوزه تحریم و اقتصاد می‌توانند علیه کشور فشار ایجاد کنند گفت: باید انسجام و برنامه مقابله جدی با تهدیدات اقتصادی دشمن شکل بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب تأکید کردند در مقدمه سیاست درگیر جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم و از نظر علمی نیز آمریکایی‌ها مدل مدرن و پیشرفته جنگ اقتصادی علیه کشور را سازماندهی، طراحی، برنامه‌ریزی و دنبال کرده و از همه ابزارهای ممکن در حوزه اقتصاد علیه ما استفاده می‌کنند.

جلالی با اشاره به مباحث جنگ اقتصادی گفت:‌ امروز جنگ اقتصادی، نظامی نیست که ابزار جنگ ابزار نظامی در حوزه اقتصاد استفاده شود بلکه تجمیع مؤلفه‌های قدرت ملی دشمن در حوزه اطلاعات، ارتباطات، دیپلماسی، اقتصاد، ‌بانکی و افکار عمومی و رسانه است که آن را با عنوان قدرت هوشمند در حوزه جنگ اقتصادی علیه کشور سازماندهی و دنبال کردند.

وی خاطرنشان کرد: با تهدید جدی در قالب جنگ مدرن اقتصادی علیه کشور مواجه هستیم که باید این تهدید از نظر ماهیت و ابزار شناخته شود؛ در واقع جنگ اقتصادی مساوی با تحریم تلقی نشود بلکه استفاده از همه ظرفیت‌ها و مؤلفه‌ها است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه جنگ اقتصادی به معنای شبکه رصد و پایش اطلاعاتی اقتصادی علیه ما در کشور است گفت: در داخل کشور نیز با استفاده از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام بررسی اثر احتمالی تحریم‌ها برای مردم دنبال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان در حال بررسی هستند که چه میزان فشار اقتصادی می‌تواند مردم را در برابر حکومت قرار دهد بنابراین باید در کشور نقشه اقتصادی داشته باشیم.

جلالی با اشاره به مسئله FATF گفت: FATF نوعی تعهدات کنترل مالی و نظام بانکی را دنبال می‌کرد و اکنون جریان سیاسی و اطلاعاتی بانکی علیه کشور را برای کنترل دنبال می‌کند تا تحریم داخلی علیه سپاه و نهادهای انقلابی از طریق بانک‌ها دنبال شود.

وی تأکید کرد: کشور و مسؤولان باید وحدت داشته باشند و طرح دفاع اقتصادی ارائه شود.رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور ادامه داد: نقش حاکمیتی این است که برنامه هماهنگ دفاع اقتصادی را تنظیم کند و بازی برخی از اقدامات شبه دیپلماتیک بین‌المللی را نخوریم.

وی با اشاره به نقش مردم در حوزه اقتصاد گفت:‌ دعوت به قناعت در زندگی مردم و جلوگیری از مصرف‌گرایی باید در دستور کار باشد تا مردم در فشار قرار نگیرند.

جلالی خاطرنشان کرد: نابسامانی داخلی ممکن است برای کشور فشار به وجود آورد زمانی که با راهبرد جدید آمریکا مواجه هستیم اثر تحریم اقتصادی بر مردم مهم است بنابراین دولت و مردم باید یک صدا نگاه جامعی به این تحریم‌ها داشته باشند.

وی یادآور شد: سازمان نقش خود را در زمینه رصد، پایش و تشخیص و توجیه دستگاه‌ها دنبال می‌کند و تلاش دارد از طریق مشارکت این تحریم‌ها را شناسایی و راه‌حل‌ها را پیشنهاد دهد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.