×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

false
true
false

بهترین کشتی تهاجمی آبی-خاکی دنیا کدام است؟
تحلیل های ما مبتنی برترکیب عواملی چون قدرت دفاعی،پشتیبانی هوایی،تعداد سربازانی که با تجهیزات شان می توانند حمل کنند و چند عامل دیگر است.

کشتی های آبی-خاکی تفنگداران دریایی را حین پیاده شدن در ساحل پشتیبانی می کنند.این کشتی ها دارای باند پرواز و انبار به منظور نگهداری ادوات و وسایل ضروری می باشد.ناگفته نماند که این کشتی ها دارای زره بوده،قابلیت پشتیبانی از سایر کشتی های جنگی در دریا را نیز دارند.
کشتی تهاجمی آبی-خاکی می تواند فرماندهی گروهی از کشتی های تهاجمی را نیز بر عهده بگیرد.
این لیست شامل کشتی هایی می شود که اکنون در حال خدمت هستند و شامل کشتی هایی که بازنشسته شده یا در حال ساخت هستند نمی شود.
ده کشتی تهاجمی آبی-خاکی دنیا که در لیست مرگ ما قرار دارند به ترتیب زیر هستند:


۱٫کلاس آمریکا(ایالات متحده امریکا)
کشتی تهاجمی آبی-خاکی کلاس آمریکا بزرگترین کشتی هایی هستند که تا کنون ساخته شده اند.این کشتی می تواند بیشترین تعداد انواع هاور کرافت را حمل نماید.
کشتی های هواپیماهای مبتنی بر فرود و برخواست هلیکوپتر طراحی شده اند. کشتی های مدرن انبارها و باندهای بیشتری در عرشه برای حمل انواع هاورکرافت دارند.
کشتی مقدم(USS America) در ماموریتی از سال ۲۰۱۴ تا کنون با نیروی دریایی ایالات متحده شروع به کار کرده است.
از سال ۲۰۱۵ بدین سو یو اس.اس آمریکا تنها کشتی فعال این کلاس است.
کشتی تهاجمی آبی-خاکی کلاس آمریکا احتمالا جایگزینی برای کشتی های کلاس تاراوا(Tarava) خواهند بود.
کشتی های کلاس آمریکا برای هواپیماهایی که عمودپرواز هستند بهینه سازی شده است مانند F 35B و MV 22
کشتی های جنگی این کلاس می توانند دسته ای از هواپیماهای عمودپرواز را حمل کنند.
کشتی کلاس آمریکا می تواند در مجموع به تعداد ۳۸ فروند انواع هلیکوپتر و هواپیمای عمودپرواز شامل F35B هیووی،سیکورسکی سی اچ ۵۳،سی استایلون،وی ۲۲ آسپری،سیکورسکی اس اچ ۶۰،سی هاوک،ام اچ بلک هاوک،ای اچ-۱ زد وایپر،ای اچ سوپر کبرا و دیگر مدل ها را با خود حمل کند.
تعداد هلیکوپترها و هواپیماها بسته به نوع عملیات متفاوت خواهند بود.
اولین کشتی این کلاس به منظور پشتیبانی هوایی بهتر بهینه سازی شده است.
این کشتی زره موثری نداشته در دریا توسط سایر کشتی های جنگی حمایت میشود.
تفنگداران دریایی توسط هلیکوپترها به ساحل رسانده میشوند.بعضی از تئوری های پیاده شدن پیشنهاد میکنند تا به سربازان اجازه داده شود تا با سرعتدر فاصله ای دورتر پیاده شوند.
همچنین این کشتی اگر بتواند قایق ها و سربازان را در نزدیکی ساحل پیاده کند از امنیت بیشتری برخوردار میشوند.
شاید بتوان توضیح داد که کشتی های معاصر کلاس آمریکا بتوانند از زره بیشتری استفاده کنند ولی این بدین معناست که تعداد کمتری هلیکوپتر و هواپیما حمل کند.
کشتی کلاس آمریکا تا ۱۷۰۰ سرباز نبروی دریایی را با تحهیزات،ادوات و ملزومات شان می تواند حمل و جابجا کند.


۲٫کلاسWASP (حمل هلیکوپتر)(ایالات متحده امریکا)
کشتی کلاس حمل هلیکوپتر در کلاس ساخت،طراحی و سازه اصلی و مهندسی از کشتی کلاس تاوارا الگوبرداری کرده است.
نسل اول این کلاس از سال ۱۹۸۹ در حال خدمت هستند که در آن زمان کشتی کلاس حمل هلیکوپتر بزرگترین کشتی جنگی زمان خود بوده است.این کشتی نخستین کشتی بود که توانایی استفاده مجموعی همزمان یک جفت هواپیمای جنگی ای وی-۸ بی هریر ۲ و همچنین هاورکرافت ساخته شد.
هر کشتی کلاس WASP قابلیت جاسازی بیش از سه دستگاه هاورکرافت یا ۱۲ خودروی زرهی سبک آبی-خاکی در خود دارد.
این کلاس اولین کشتی بود که قادر بود تا ۲۰۰۰ سرباز نیروی دریایی را حمل کند.سربازان در ساحل یا از طریق خودروهای آبی-خاکی پیاده میشوند و یا از طریق هلیکوپتر در ساحل پیاده میگردند.
این کشتی در مجموع قابلیت حمل ۶۱ دستگاه خودروی زرهی آبی-خاکی را دارا می باشد.
عرشه پروازی این کشتی از نه باند تشکیل شده است که برای استفاده کردن بیشاز ۴۲ فروند هلیکوپتر سی اچ ۴۶(جنگجوی دریا) ظرفیت دارد.
کشتی کلاس WASP می تواند در صورت گسترش یافتن می تواند هلیکوپتر تهاجمی ای اچ زد سوپر کبرا یا هلیکوپتر اس اچ ۶۰ بی (شاهین دریا)،یو اچ-۱ان هیووی و یا سی اچ ۵۳ سوپراستالیون را نیز حمل کند.
کشتی کلاس WASP میتواند شش تا هشا فروند هریر ۲ را پشتیبانی و همزمان از ۲۰ فروند آن حمایت هوایی کند.


۳٫کلاس کانبرا(استرالیا)
کشتی جنگی استرالیایی کلاس کانبرا قدری کوچکتر از کشتی های مشابه آمریکایی است.
این کشتی در سال ۲۰۱۴ به آب انداخته شد و دومین کشتی ازین کلاس تا سال ۲۰۱۶ عملیاتی خواهد شد.
این کشتی در یک شرکت اسپانیایی طراحی شد. کشتی جنگی کلاس کانبرا بسیار شبیه به کشتی جنگی خان کارلوس۱ است.
کشتی های استرالیایی از لحاظ بعد و اندازه شبیه به کشتی جنگی خان کارلوس۱ هستند ولی در طراحی داخلی و همچنین در دکل ها و قسمت های بالای کشتی با نمونه اسپانیایی متفاوت هستند ولی به هر صورت هردوی آنان کارآمدی خود را به اثبات رسانیده اند.
خان کارلوس۱ در سیطره هوایی و کشتی جنگی کلاس کانبرا بعنوان یک کشتی جنگی تمام عیار.
کشتی جنگی کلاس کانبرا توانایی حمل ۱۱۲۵ سرباز نیروی دریایی را با سازوبرگ شان داراست که در زمان های کوتاه میتواند این تعداد را تا ۱۶۰۰ سرباز افزایش دهد.
این کشتی دارای دو عرشه است.یکی برای خودروهای زرهی سبک و دیگری برای خودروهای زرهی سنگین و تانک. کشتی جنگی کلاس کانبرا توانایی حمل تا ۴۵ دستگاه تانک اصلی میدان نبرد را دارد.در عرشه کشتی چهار دستگاه LCM-1E برای پیاده کردن سربازان،خودروها و ادوات مورد نیاز نگهداری میشود.در قسمت عرشه پروازی کشتی ۶ جایگاهبرای هلیکوپتر چند منظوره ان اچ ۹۰ و یا اس ۷۰بی(شاهین دریا) با قابلیت جایگزینی با بیش از ۴ فروند هلیکوپتر بزرگ شینوکبطور هکزمان تعبیه شده است.در انبار کشتی تا ۸ فروند هلیکوپتر سایز متوسط را می توان جای داد.در عرشه خودروهای زرهی سبک فضا برای ۱۰ فروند هلیکوپتر مانند ان اچ ۹۰ و یا اس ۷۰ منظور کرد.
کشتی جنگی کلاس کانبرا دارای سکوی پرواز است اما برای نشست و برخاست هواپیماهای عمودپرواز مانند F35B بایستی تغییراتی در آن لحاظ شود.


۴٫کلاس خوئان کارلوس(اسپانیا)
کشتی تهاجمی آبی-خاکی خان کارلوس ۱ ماموریتش را با نیروی دریایی اسپانیا از سال ۲۰۱۰ بدین سو آغاز کرد.کشتی جنگی کلاس کانبرای استرالیا اقتباسی ازین کشتی جنگی است.
خان کارلوس ۱ بطور مخصوص به منظور پشتیبانی و عملیاتی سازی هوایی طراحی شده است.این کشتی دارای ۸ جایگاه برای جنگنده های هریر۲ و ۴ جایگاه برای هلیکوپترهای شینوک و نیز یک جایگاه برای هلیکوپتر آسپری وی۲۲ ترانسپورتی دارا میباشد.
این کشتی جنگی در صورتیکه نیاز به حمل هواپیما باشد قابلیت حمل و جابجایی بیش از ۳۰ فروند هواپیما را دارد.
این کشتی ۹۰۰ سرباز نیروی دریایی را می تواند در دل خود جای دهد و در ضمن بیش از ۴۶ دستگاه تانک اصلی میدان نبرد را حمل و جابجا می نماید.
در قسمت پشت کشتی ۴ خودروی آبی-خاکی و یک دستگاه هاورکرافت قرار داده شده تا در صورت نیاز از آن استفاده شود.
خان کارلوس ۱ نقش پررنگ و مهمی
در ستون اصلی نیروی دریایی اسپانیا ایفا میکند.

حتما بخوانید:  موشک (قاتل تانک ها) بی نظیر و غیر قابل باور


۵٫کلاس میسترال(فرانسه)
اولین حضور کشتی جنگی آبی-خاکی میسترال به سال ۲۰۰۶ بر میگردد.در حال حاضر سه فروند ازین کشتی ها در حال خدمت در نیروی دریایی ارتش فرانسه هستند.
این کشتی جنگی بزرگترین کشتی در خدمت ارتش فرانسه پس از کشتی جنگی شارل دوگول است.
۲ فروند دیگر ازین کشتی جنگی به سفارش روسیه ساخنه شد که در خلال بحران اوکراین تحویل دهی آنان به تعویق افتاد.
کشتی جنگی میسترال تا ۴۵۰ سرباز مسلح را در خود جای می دهد که می تواند این تعداد را تا ۹۰۰ سرباز در عملیات های خاص ارتقا دهد.
میسترال بیش از ۴۰ دستگاه تانک اصلی میدان نبرد و یا بیش از ۷۰ دستگاه خودروی زرهی سبک را می تواند حمل نماید.
این کشتی از ۴ دستگاه خودروی آبی-خاکی(lCM) یا ۲ دستگاه هاور کرافت به منظور رساندن سربازان،خودروها و ادوات مورد نیاز از کشتی به ساحل استفاده میکند.
در باند پروازی کشتی ۶ جایگاه هلیکوپترتعبیه شده است با این حال میسترال می تواند تا ۱۶ فروند هلیکوپتر سایز متوسط ان اچ ۹۰ تایگر و یا بیش از ۳۵ فروند هلیکوپتر سبک را حمل و جابجا کند.
میسترال فاقد باند پرواز برای جنگنده های جت بوده و همچنین قابلیت عملیاتی سازی و نشست و برخاست هواپیماهای عمودپرواز را ندارد.


۶٫کلاس دوکدو(کره جنوبی)
کشتی جنگی آبی-خاکی کلاس دوکدو بزرگترین کشتی جنگی در نیروی دریایی جمهوری کره است.
این کشتی در سال ۲۰۰۷ به آب انداخته شد.یک فروند دیگر در حال ساخت و سومین کشتی ازین کلاس در حال برنامه ریزی و طراحی قرار دارد.
این کشتی جنگی قادر است تا عملیات های دوربرد را انجام دهد و از انواع هلیکوپترهای با سرعت با سرعت بالا و انواع هاورکرافت استفاده میکند.
کشتی جنگی دوکدو تمام نیازمندی های تجهیزاتی دریایی ارتش کره جنوبی را مرتفع میکند.
در این کشتی برای بیش از ۷۰۰ سرباز نیروی دریایی ظرفیت در نظر گرفته شده است همچنین ۱۰ دستگاه تانک اصلی میدان نبرد و ۷ فروند هلیکوپتر شینوک را می تواند حمل نماید.
بعضی منابع گزارش داده اند این کشتی قادر است تا بیش از ۲۰۰ دستگاه کامیون با سایر خودروهای سبک را حمل و جابجا کند.
کشتی کلاس دوکدو تا ۱۶ فروند هلیکوپتر را پشتیبانی می تواند ولی در مجموع و در حالت عادی تا ۱۰ فروند را قابلیت پشتیبانی دارد.


۷٫کلاس اچ.ام.اس اوشن(بریتانیا)
کشتی جنگی آبی-خاکی اچ.ام.اس اوشن از اعضای قدرتمند این کلاس است.این کشتی جنگی در سال ۱۹۹۸ به آب انداخته شد.
این کشتی جنگی نیروی دریایی سلطنتی بریتانیا را در عملیات های تهاجمی یاری می کند.
اسکلت اچ.ام.اس اوشن بر مبنای کشتی کلاس اینویسیبل که یک کشتی حمل هواپیمای جنگنده است با کمی تغییر در قسمت بالای کشتی طراحی شده است.
این کشتی جنگی برای عملیات های جنگی بگونه خاص و بمنظور مواجهه با وضعیت های خاص طراحی شده است.
تا ۴۸۰ سرباز نیروی دریایی را می تواند در خود جای داده که این،در شرایط خاص و کوتاه میتواند تا ۸۰۰ سرباز اضافه شود.
اچ.ام.اس اوشن می تواند ۶ دستگاه جنگ افزار سنگین، ۴۰ دستگاه خودروی زرهی سبک و همچنین ۳۴ دستگاه تریلر را حمل و جابجا کند.
نکته مهم این است که این کشتی برای جابجایی،بارگیری و عملیاتی سازی تانک اصلی میدان نبرد طراحی نشده است.
این کشتی قادر است تا ۴ دستگاه خودروی رزمی آبی-خاکی(LCVP) و ۲ تا ۵ دستگاه هاورکرافت کرکس انگلیسی را به منظور پیاده کردن سربازان و خودرو در ساحل در خود جای دهد.
کشتی دارای شش عرشه پروازی و شش عرشه پارکینگی برای انواع هلیکوپتر است.
اچ.ام.اس اوشن تا ۱۲ فروند هلیکوپتر ترانسپورتی و یا ۶ فروند هلیکوپتر جنگی را حمل و جابجا نماید.
این کشتی توانایی حمل و جابجایی ۱۵ فروند هواپیمای جنگنده هریر ۲ را در یک طرف عرشه دارد.ولی بعنوان عملیاتی سازی قادر نیست تا به عنوان یک کشتی حامل هواپیما ایفلی نقش کند.


۸٫کلاس ایزومو(ژاپن)
کشتی جنگی کلاس ایزومو جدیدترین نوع کشتی حمل کننده هلیکوپتر در نیروی دفاعی ژاپن هست.این کشتی در سال ۲۰۱۵ فغالیت خود را آغاز کرد و دومین فروند ازین کلاس در حال ساخت است.
اینها بزرگترین کشتی های جنگی ژاپن پس از جنگ دوک جهانی هستند.
کشتی جنگی کلاس ایزومو حامل هلیکوپتر دارای عملکردی چندمنظوره است.
در ژاپن ازین کشتی بعنوان ناوشکن نیز استفاده می کنند.
این کشتی جنگی چابک می تواندهواپیماهای جنگی سبک را حمل کند.کشتی کلاس ایزومو از کشتی کلاس کاوور(Cavour) ایتالیا و همچنین از کشتی کلاس فرمانده آستاریاس اسپانیا بزرگتر است.
این کشتی توانایی هدایت و فرماندهی جمعی کشتی های تهاجمی را دارا بوده می تواند نیروهای دفاعی را به نیروی پیشاهنگ حمله قوی تبدیل کند.
کشتی جنگی کلاس ایزومو نسبتا با هواپیمای جنگی بزرگ سازگاری دارد.در باند پروازی ۵ جایگاه برای نشست و برخاست هنواع هلیکوپتر تعبیه شده است.این کشتی ظرفیت حمل و جابجایی ۱۴ تا ۳۰ فروند هلیکوپتر را دارد.
بخشی از عرشه کشتی می تواند برای عملیاتی سازی هواپیماهای عمود پروازی چون اف ۳۵ بی و یا آسپری وی۲۲ مورد استفاده قرار بگیرد.
گرچند مقامات ژاپنی تاکنون به این نتیجه گیری نرسیده اند.
این کشتی جنگی می تواند تا ۴۰۰ سرباز نیروی دریایی یا ۵۰ دستگاه خودروی زرهی سبک را حمل نماید.
کشتی جنگی ایزومو عرشه اختصاصی برای حمله(که سایر کشتی ها دارای آن می باشند) را ندارد و سربازان تنها از طریق هلیکوپتر می توانند خود را به ساحل برسانند.


۹٫کلاس هیوگا(ژاپن)
کشتی جنگی کلاس هیوگا از کشتی جنگی کلاس ایزومو کوچک تر است.ازین کلاس ۲ فروند در حال خدمت و ۳ فروند در حال ساخت است.
کشتی جنگی کلاس هیوگا شباهت زیادی به کشتی های هواپیمابر دارد چیزی شبیه به کشتی جنگی کلاس اینویسیبل نیروی دریایی سلطنتی بریتانیا.
نخستین وظیفه رزمی این کشتی جنگی مواجهه و پیکار با زیردریایی ها است.در ضمن اینکه می تواند بعنوان یک کشتی جنگی عملیات های پیاده سازی و عملیاتی را نیز اجرا کند.
برای عملیات های تهاجمی کشتی جنگی کلاس هیوگا ۳۰۰ تا ۴۰۰ سرباز نیروی دریایی را می تواند حمل نماید.
این کشتی قابلیت پیاده کردن سربازان را بطور مستقیم از عرشه خود نداشته و بایستی سربازان و خودرو ها از طریق هلیکوپتر در ساحل پیاده شوند.
کشتی جنگی کلاس هیوگا می تواند تا ۱۱ فروند هلیکوپتر شینوک را حمل نماید.


۱۰٫کلاس ازومی(ژاپن)
کشتی کلاس ازومی در اصل برای استقرار و جابجایی و پیاده کردن تانک اصلی میدان نبرد ساخته شده است و جالب توجه اینکه قابلیت استفاده برای هواپیماهای سبک را نیز دارا می باشد.
در قسمت زیرین و نیز عرشه پروازی به نسبت کشتی های آمریکایی از زره نازک تری برخورددار است.
این کشتی جنگی برای حمل و جابجایی ۳۳۰ سرباز نیروی دریایی با تجهیزات و سازوبرگ کامل و نیز ۱۰ دستگاه تانک اصلی میدان نبرد ساخته شده است.
کشتی جنگی کلاس ازومی با
آخرین فناوری(قدرت) ژاپن در حال اجرای وظیفه در اقیانوس هند است و به خوبی از عهده تامین صلح و آرامش این منطقه برآمده است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

دیدگاه بگذارید

لطفا نظر خود را درباره مطالب بیان کنید...

انتخاب موضوع
avatar
wpDiscuz

false