×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2045086 - حمایت آلمان از تشدید تحریم‌های کره شمالی

به گزارش میلیتاری نیوز، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان در تماس تلفنی با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، حمایت قاطع برلین از تشدید تحریم‌های کره شمالی در مسیر مقابله با برنامه اتمی این کشور را اعلام کرد.

آنطور که «استفن زایبرت» سخنگوی دفتر صدر اعظم آلمان در گفت‌وگو با رویترز اعلام کرده، رهبران روسیه و آلمان در این تماس تلفنی بر سر لزوم حل مسالمت‌آمیز بحران موجود در روابط کره شمالی و آمریکا توافق داشته‌اند.

مرکل به رئیس‌جمهور روسیه گفته که نظر آلمان برای تحقق راهکار مسالمت‌آمیز، حمایت از ساختار شورای امنیت برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه پیونگ‌یانگ است.

ژاپنی‌ها به عنوان همسایه شرقی کره شمالی، یکشنبه هفته گذشته از ثبت زلزله‌ای نسبتاٌ قوی خبر دادند؛ لرزه‌ای که ساعتی بعد مشخص شد ناشی از آزمایش هسته‌ای جدید کره شمالی بوده است.

کره‌ای‌ها که از زمان روی کار آمدن ترامپ با تهدیدهای جدی و فزاینده روبرو هستند، آن روز یک بمب هیدروژنی را در زیر زمین منفجر کردند. گفته می‌شود که بمب جدید کره‌ای قابلیت سوار شدن بر روی موشک را دارد.

کارشناسان می‌گویند قدرت این بمب ۵ برابر بمبی است که آمریکایی‌ها برای به زانو در آوردن ارتش سلطنتی ژاپن بر روی شهروندان ناگازاکی انداختند.

آمریکایی‌ها در برابر این اقدام کره شمالی، باز هم به ابزار تحریم متوسل شدند و پیش‌نویس قطعنامه‌ای را برای اعمال محدودیت‌های بیشتر علیه کره شمالی به شورای امنیت بردند.

در این پیش‌نویس، ممنوعیت صادرات منسوجات، ممنوعیت پرداخت وجه به این کشور، ممنوعیت استخدام کارگران کره شمالی در کشورهای خارجی، مسدود کردن دارایی‌های کره شمالی، ممنوعیت سفر برای کیم جونگ اون رهبر این کشور و تحریم های نفتی پیش‌بینی شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.