×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1878181 - امیر پوردستان: با چهره‌ای از تهدید به نام "جنگ ترکیبی" روبرو هستیم

به گزارش میلیتاری نیوز، مراسم تجلیل از برگزیدگان حوزه ارتباطات، مخابرات و فناوری اطلاعات ارتش جمهوری اسلامی ایران با شرکت جمعی از فرماندهان، مسئولان و دست اندرکاران حوزه فناوری اطلاعات ارتش برگزار شد.

در این مراسم امیر احمدرضا پوردستان، جانشین فرمانده کل ارتش خاطرنشان کرد: اگر در دنیای کنونی کشوری از ناملایمات نهراسد و خود را برای آن آماده کند در جنگ پیروز خواهد شد، لذا باید از اکنون خاکریزها را محکم نموده و پیش بینی‌های لازم را به عمل آورد چرا که وقتی جنگ بر کشوری تحمیل شود فرصت آماده سازی نیست.

وی به برکات آماده بودن برای نبرد با دشمن اشاره کرد و گفت: اولین برکت آماده سازی اعتماد به نفس کارکنان است چرا که وقتی یک یگان نظامی ماموریت خود را از قبل در شرایط مختلف تمرین کرده و مجهز به سلاح‌ها و ابزار جنگی نیز باشد، هیچ نگرانی نخواهد داشت.

جانشین فرمانده کل ارتش امنیت روانی برای مردم و بازدارندگی را از دیگر برکات آماده بودن برای نبرد توصیف کرد و افزود: مردم وقتی اقتدار نیروهای مسلح خود را ببینند و بدانند که در صورت وقوع حادثه در کمترین زمان به مقابله می‌پردازند، دلشان قرص و محکم می‌شود و دشمنان نیز با دیدن قابلیت‌ها و ظرفیت‌های عملیاتی ما جرات اقدام عملی برضد ما را نخواهد داشت.

امیر پوردستان در بخش دیگر از سخنانش به تغییر چهره تهدیدها اشاره و اضافه کرد: امروز با چهره‌ای از تهدید به نام جنگ ترکیبی روبرو هستیم که دشمنان فرامنطقه‌ای در رویکرد جدید خود دنبال جنگ فرسایشی نیستند و عملیات قاطع و سریع که در کوتاه ترین زمان ممکن به هدف برسد را در دستور کار دارند لذا ما نیز باید متناسب با این فضا ظرفیت‌های لازم را در خود و نیروهای مان ایجاد کنیم.

وی با توجه به وجود جنگ‌های نوین و دور ایستا تقابل کارکنان حوزه فناوری اطلاعات را سینه به سینه دشمن توصیف کرد و ادامه داد: کارکنان ما در حوزه فاوا سینه به سینه دشمن ایستاده‌اند طوری که نفس دشمن را حس می‌کنند ولی با این حال باید ظرفیت‌ها و قابلیت‌های خود را بالا برده چرا که پیشرفت فناوری‌ها مانند خودرو درحال حرکت است و باید با دانش، ایمان، اعتماد، تلاش، پشتکار و استفاده از خلاقیت و نوآوری خود این کار را انجام دهند.

جانشین فرمانده کل ارتش با استناد به تجربیات دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: همانطور که رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس همزمان با درگیری با دشمن توان و ظرفیت خود را ارتقاء دادند، امروز نیز باید با تلاش و کوشش و توجه به داشته‌ها به ویژه استعداد جوانان، استعدادها را از قوه به فعل درآوریم.

وی پیشرفت‌های کشور در صنعت دفاعی را چشمگیر توصیف کرد و ادامه داد: در حوزه تجهیزات و سامانه‌های ارتباطی و الکترونیکی با کمک دانشمندان جوان این مرز و بوم و شرکت‌های دانش بنیان از قابلیت‌های بسیار خوبی برخورداریم و امروز در کوتاه ترین زمان ممکن ایده‌ها را به محصول تبدیل می‌کنیم.

ایمر پوردستان گفت: امروز در مجموعه نیروهای مسلح ظرفیت قابل توجهی در عرصه فضای سایبر برای اجرای اقدامات آفندی و پدافندی وجود دارد که با هدایت ستاد کل نیروهای مسلح به ادبیات و فرهنگ مشترک برای ایجاد هماهنگی بیشتر و مقابله با تهدیدات دست یافته‌ایم.

در پایان مراسم از نفرات برگزیده حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات ارتش با اهدای لوح تقدیر و جوایزی تقدیر به عمل آمد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.