×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

39873873 550x289 1 - میگ ۳۵ جنگنده چند منظوره ساخت روسیه

MIG-35
میگ ۳۵ جنگنده چند منظوره روس هاست که پروژه اون با هدف جایگزینی جنگنده MIG-29 در اوایل دهه ی ۲۰۰۰ میلادی توسط شرکت MIKOYAN گسترش داده شده.
این جنگنده از آخرین تجهیزات الکترونیکی، موتور های جدید و سیستم های دیگر بهره می بره.
میگ ۳۵ اولین بار در سال ۲۰۰۷ میلادی رونمایی شد و همون سال هم اولین پرواز خودش رو انجام داد. غربی ها این جنگنده رو به اسم FULCRUM-F می شناسند.
نکته ی قابل توجه این هست که این جنگنده هنوز در حال تولید هست. البته برخی منابع ادعا می کنند که تا حالا ۱۰ نمونه ی اولیه از این جنگنده تولید شده. هر چند در سال ۲۰۱۴ دو یا سه نمونه ی اولیه مشاهده شده. قرار هست که نمونه ی نهایی در آینده ی نه چندان دور رسما رونمایی بشه.
در سال ۲۰۱۳ گزارش شد که نیروی هوایی روسیه در نظر داره که ۳۷ عدد جنگنده جدید سفارش بده که البته باز هم قرار شد که قرارداد اون در سال ۲۰۱۶ امضا بشه.
یکی دیگر از هدفهای تولید میگ ۳۵ صادرات مربوط به اون بود که در سال ۲۰۱۴ گزارش شد که مصر قراره ۲۴ عدد جنگنده رو سفارش بده.
هدف اصلی از تولید میگ ۳۵ به دست گرفتن برتری هوایی و همچنین بمباران هوایی به دقت بسیار زیاد بوده، همچنین از این جنگنده میشه برای شناسایی البته با تجهیزات ویژه استفاده کرد.
میگ ۳۵ از جنگنده MIG-29M الهام گرفته شده و به طور کلی طراحی اون شبیه به MIG-29 هستش.
اولین نمونه ی اولیه ی این جنگنده نسخه ای تغییرداده شده ازجنگنده ای بودکه پیشترازاین به نام جنگنده اثبات کننده MIG-29M2 خدمت کرده بود
میکویان این جنگنده رو به عنوان جنگنده ای نسل ۴++ معرفی کرده که نسبت به نسخه ی قبلی وزن اون افزایش پیدا کرده اما به طور کلی اون رو جزو کلاس وزنی متوسط به حساب میارن.
میگ ۳۵ به طور ویژه از نظر سیستم های سلاحی ، قابلیت نصب مهمات و تجهیزات الکترونیکی ارتقاء پیدا کرده که مهمترین بخش اون رادار جدید منظم فاز فعال Phazatron Zhuk هست که این رادار هدف های بیشتری رو تشخیص میده و برد اون هم بیشتر هست و میتونه هدف هایی هوایی را تا ۱۶۰ کیلومتری و هدف هایی دریایی رو تا ۳۰۰ کیلومتری تشخیص بده.
ویژگی مهم این رادار این هست که تا ۳۰ هدف رو همزمان تشخیص میده و جنگنده میتونه تا ۶ هدف رو همزمان هدف قرار بده
این جنگنده همچنین از یک سیستم مکان یابی اپتیکال بهره می بره که یک بخش اون جلوی جنگنده و بخش دیگر اون زیر بدنه قرار گرفته که بخش اول به دنبال هدف های هوایی میگرده و میتونه جنگنده های که نزدیک میشن رو تا حداقل ۵۰ کیلومتری و جنگنده هایی که دور میشن رو تا حداقل ۹۰ کیلومتری شناسایی کنه.
بخش دوم که زیر بدنه قرار گرفته به دنبال هدف هایی به اصطلاح سطحی می گرده و میتونه مثلا یک تانک رو تا حداقل ۲۰ کیلومتری شناسایی کنه.
این جنگنده یه مسلسل ۳۰ میلی متری داره که خشاب اون ۱۵۰ تایی هست و روی بدنه ۹ جایگاه برای حمل سلاح در نظر گرفته شده و این جنگنده میتونه تا بیشتر از ۷۰۰۰ کیلوگرم بار حمل کنه.

MiG 35 3 777x437446 - میگ ۳۵ جنگنده چند منظوره ساخت روسیه

این جنگنده میتونه انواع موشک های هوا به هوا و هوا به زمین و همچنین بمب های هدایت شونده و غیر هدایت شونده رو حمل و استفاده کنه.
ادعا شده که این جنگنده سیستم های دفاعی یکپارچه ای داره که امکان بقای اون رو در میدان نبرد افزایش میده.
این جنگنده همچنین از یک مسدود کننده (برای مسدود کردن سیگنال های دشمن) جدید چند منظوره ساخت ایتالیا هم بهره میبره.
مبگ ۳۵ از دو موتور از نوع RD-33MK KLIMOV بهره میبرند که در حال حاضر آخرین نسخه و پیشزفته ترین نسخه ی موتور های نوع RD-33 هستند، که البته این موتور ها در اصل برای نسخه های دریایی MIG-29 یعنی MIG-29K و MIG-29KUB طراحی شده بودند.این موتور ها ۷ درصد نیروی بیشتر دارند و پیشرانه ی بیشتری تولید می کنند و البته سیستم هایی درون موتور ها به کار رفته که اثر فروسرخ رو کاهش میده.
این جنگنده همچنین به طور انتخابی میتونه از موتور های RD-33MKV استفاده کنه که دهانه ی این موتور ها در دوحالت میتونه تنظیم بشه که این ویژگی میتونه بهره وری رو از ۱۲ تا ۱۵ درصد افزایش بده.
استفاده از این نوع دهانه برای موتور اولین بار در جنگنده SU-35 استفاده شده.
جالبه که حتی جنگنده هایی مثل F-22 RAPTOR و SU-30MKI دهانه موتورشون تک حالته هست.
میگ ۳۵ یه جنگنده تک سرنشین هست که البته مدل MIG-35D مدل دو سرنشینه اون هست.
طول هواپیما ۱۷٫۳۲ متر هست که با ارتفاع ۴٫۷۳ متری وزنی ۱۱ تنی پیدا می کنه.
حداکثر سرعت این جنگنده هم ۲۵۶۰ کیلومتر در ساعت هست و برد عملیاتی اون ۵۰۰ کیلومتر هست که البته به طور مستقیم میتونه با سوخت اضافی ۳۱۰۰ کیلومتر رو طی کنه.

  1. زیتون

    میگ 35 کیلویی چنده…..میگ 29 های خودمون را با تقویت تیم ساخت بدنه قاهر فیبرکربنی کنید از این بهتره …..اویونیک ایرانی هم که در راه(صاعقه 2)……

  2. Sasan

    میگ۳۵ مونده رو دسته روسها و تو همه جا میگن ایرانی ها به شدت خواهان این جنگنده فوق پیشرفته هستند !!!
    آخه کجاش فوق پیشرفته هست بعدشم ۱۰ سال پیش سوخو۳۰ از روسها خواستیم تا الان ندادند و الانم دیگه نمیخوایم .روسها همیشه به ما ضرر زدند و علیه ما بودند الکی تو سوریه میگه هم پیمانه ایرانیم بخاطره منافعه خودش و برا اینکه قدرتش و ثابت کنه سوریه رو کرده برا خودش آزمایشگاه تسلیحاته جدیدش آمریکا هم آزمایشگاه کرده پکفا رو تو سوریه داره آزمایش میکنه آمریکا هم اف۲۲ و اف۳۵ رو اونجا آزمایش میکنه
    روسها به کشورهایه عقب مونده سوخو ۳۰ و۳۵ میفروشه ولی به ایران نمیده علتش چیه نمیدونم سپاه هم هرچی روسیه میگه نه نمیگه الان بشدت دنباله سوخو ۳۰ هست از روسیه آخه ایران به حده کافی جنگنده پیر داره یه پیر مرده دیگه رو میخوایم چیکار ؟ روسیه به چین و هندو مصرو مرکش و الجزایرو چند کشوره دیگه سوخو ۳۵ اس فروخته خو ماهم پولشو میدیم چرا به ما نمیفروشه خدا میدونه ! چون اعراب و اسرائیل پول میدن تا به ایران نفروشه الان بهترین جنگنده بعده پکفا تو روسیه su35sper Flancher Fiahtherهست فرمانده ناتو به کله جنگنده هایه ۳۲ کشوره عضو گفته موقع رویاروئی با این جنگنده فرار کنین فقط F22raptor میتونه با این جنگنده رو در رو بشه چون رادارهایه قوی و لوده فوقه سنگین و درعین حال که جسه بزرگی داره از میگ۲۹ که مانورپذیرترین جنگنده جهان بود از اونم مانور پذیرتره و تو چرخشه ۳۶۰ درجه تو سه ثانیه به ۵۰۰ کیلومتر در ثانیه میرسونه سرعتش رو و نزدیکه ۳ ماخ سرعتشه . نیرویه هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران کمتر از دو ساله دیگه که تحریمها لغو میشه بجا ۵۰۰ جنگنده آشغال ۱۰۰ تا از این نوعه su35 super flancher Fiahtehr و چنتا -sab gripen E398 و Super gripen NJ و J20وAvacsE3(نمیدونم آواکس اِی ۳ رو درست نوشتم به انگلیسی یا نه‌)وJ31(این‌جنگده‌تو‌آخرین‌مراحله‌وسه‌ماهه‌دیه‌وارده‌ارتشه‌چین‌میشه‌یه‌جنگده‌عالیه‌نسل‌۵+هست) وT50 Pekfaرو اگه چند عدد فقط داشته باشیم دوباره قویترین نیروهوائی منطیه میفته دسته ایران و حتی میتونیم چندین فروند آخرین و به روزترین F16iکه ترکیه داره(ترکیه لیسانسه F16رو خریده و خودش مونتاژ و میفروشه) ازشون بخریم دیگه کسی جلو دارمون نیست

    دوستان ما چهل ساله به نهاجا هیچ خدمتی نکردیم بیچاره خودشون F4هارو بهروز کردندF14ها رو به روز کردن mig29هارو که ۵۰ درصد بهشون از هر لحاظ راداری بگیر تا دوربین هایه سه بعدی اپتیکی حرارتی فرو سرخ و غیره الان از mig35روسها خیلی سر ترهدوربین دید در شب نداشتند هر جا آشغال داشتند دادند به ما
    هم سنه و هم دوره Su27 Flancher , mig29هست ولی روسها بهترین و دادن به تمام کشورها su27ولی mig29رو قالب ما کردند
    الان روسیهو چین میخوان دوستیشو بهمون نشون بدن
    این جنگنده ها که نام بردم رو بدند سوئد که میفروشه هردو جنگنده رو مشکلی تو اون نیست چین هم j20رو میفروشه اما J31 رو نمیدونم ولی اگه هم‌پیمان و دوسته همیم پس باید بفروشند آمریکا F35رو به همه هم پیمانانش فروخته و داره میفروشه . در مورده T50 Pekfa هم روسیه بازم با فروختن ۲۱ الی ۳۰ عدد هم برا خودش خوبه چون همپیمانش قوی باشه برا خودش بهتره هم پول میگیره مفتی که نمیده بعدشم T50همچین جنگنده سری هم نیست بگیم این و روسیه توش خیلی کارهایه سری کرده همه میدونیم اینم یکی از نوادگان su27هست ولی از قدرت مانوره بالائی بهره میبره و ۸ الی۱۲ موشک میبره اونم تو داخل تو باها هم میتونه لود کنه ولی دیده راداریش خیلی میره بالا
    خلاصه این جنگنده ها رو ماز غرب نمیخوایم از دوست و متحدانمون میخوایم و امیدوارم با موافقت فروش این جنگنده ها به ایران ملت ایران رو خوشحال و مردم ایران رو صمیمیته دوستی بین سه کشوره چین روسیه ایران و به جهان نشون میده

    خدائیش من به عنوان نماینده خرید برم روسیه با گفتنه این حرفا و خیلی احساسیه دیگه موافت نمارو امضاء کرده از هرد کشور میام به خدا
    ترکیم راضی کردن به فروشه F16 iخیلی راحت تره

    قربونه خدا برم‌من بیکارم و از جائی حقوق نمیگیرم یا درآمدی ندارم چند ماهه دغدغه این و دارم که ایران هزینه فوق سنگین و کلان از خزانه برا نهاجا بکنه و دنباله راهه جذب اعتماد و قانع کردن دو کشور برا فروختن بهترین‌ جنگنده هاشون هستم اما مسئولین به قران تو این فکرند سوخو ۳۰ و جی۱۰به اندازه ۵۰۰ عدد بخریم‌کافیه فک میکنند نیرو هوائی با اضافه شدنه چند پیر مرده دیگه درست میشه !!!
    واقعا متاسفام برا مسئولین

  3. امیررضا

    به نظرت ایران چه قدر توانایی و بوجه این کارو داره شاید بتونه دوتا جنگنده رو این کارو بکنه ایا همه جنگنده هاشو میتونه این کار کنه نمیگم مقصر شرکت های ایرانیکهستن نه، چون بهشون بوجه نمیدن و دو خود ایران هنوز زیرساخت هاشو نداره اگه زیر ساخت و پولشو داشت حرف شما درست بود

  4. رضا

    واقعا كف كردم ازين پست فوق كارشناسي!!!!!!!!
    داداش خوبي تورخدا؟ خودت يه بار نظرتو بخون بعدش ببين فهميدي چي گفتي؟؟؟؟
    😢😢😢😢😢

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.